Outlook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

chillingden

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 jul 2010
dag iedereen,

Ik en mijn collega delen dezelfde emailaccount. Als berichten binnengekomen zijn worden ze gemarkeerd als ongelezen.

Als mijn collega ze leest worden ze bij hem gemarkeerd als gelezen. Alleen bij mij staat hij nog steeds als ongelezen.

Ik weet dat de optie er is om , als er 1 van ons een bericht leest hij bij beide computers als gelezen staat , zodat we niet meer 2 x keer dezelfde bericht behandelen.

Ik hoop dat iemand me er mee kan helpen :):):)

grtzzz

Even uit de losse pols: het lijkt alsof er niet gesynchroniseerd wordt. Is dit misschien bij opties in te stellen?

Chopra,

Ik ben alles al nagelopen in de opties extra/opties en de extra/accountinstellingen.

Nu heb jij het over synchroniseren maar dat kan ik nergens terug vinden.

Waar kan ik dat precies terug vinden???

Ik zit hier ondertussen wat in een .pdf van Outlook 2007 te speuren... (voor mij is dit grotendeels onbekend terrein).

Beperkte synchronisatie
Als u alleen maar berichten uit bijvoorbeeld uw Postvak IN hoeft te downloaden, gebruikt
u "Externe e-mail". Externe e-mail maakt het u ook mogelijk berichten die u niet wilt
downloaden eruit te filteren door eerst de berichtkoppen te downloaden waarna u kunt
bepalen welke berichten u volledig wilt downloaden. Hiervoor maakt u een groep van
mappen aan door in het menu te kiezen voor Extra, Verzenden/ontvangen, Instellingen
voor Verzenden/ontvangen, Groepen voor verzenden/ontvangen definiëren.

Ga naar:
- Groepen voor verzenden/ontvangen
- Als het goed is staat hier een groep. Klik op de groep en dan op de knop 'bewerken'
- Venster: instellingen voor verzenden/ontvangen komt in beeld
- Selecteer hier de account waarvoor u de synchronisatie wilt instellen.
- Volgens bijbehorende tekst:
Schakel dit selectievak in om de in de kolom Accounts geselecteerde account
en de bijbehorende opties op te nemen in de groep voor verzenden en ontvangen.
Schakel de selectievakken in van de mappen die u in de groep wilt opnemen.

Door met de rechter muisknop te klikken op een map, verschijnt een snelmenu.
U kunt hiermee aangeven hoe u met de submappen wilt omgaan.
Geef hier aan wat er precies gesynchroniseerd moet worden door de betreffende selectievakken in- of uit te schakelen.
… Door een map te selecteren, kunt u hier aangeven dat alleen headers, of het hele item gesynchroniseerd moet worden.

Misschien kom je zo iets verder...

Chopra,

Bedankt voor de moeite maar ik ben alles langs gelopen wat je mij verteld heb maar het lukt niet.

Ik ga gewoon weer alles nalopen en dan zien we wel

Ok, mocht ik je misschien toch nog ergens mee kunnen helpen, let me know.

Succes!

Moeten we ook niet even weten hoe de mail gesynchroniseerd wordt. Heb je een mailserver, werk je via IMAP of 1 of andere peppie en kokkie-oplossing die de PST tussen jullie PC's deelt of synced.

Je bedoelt Volledige synchronisatie via bijv. Microsoft Exchange Server? Dit kwam ik ook al tegen, leek me ook wel van belang.

De enige manier om dit voor elkaar te krijgen als je gebruik gaat maken van een volledige mailserver of als je je email via IMAP gaat bekijken. Ergens vermoed ik dat jullie nu via POP3 verbinding maken met de e-mailserver

Roger, dat kan niet, want dan haalt de eerste pc die outlook opstart de actuele mail binnen. Er zijn wel oplossingen om toch met pop3 mail te syncen, bijvoorbeeld http://www.synchpst.com en nog wat andere initiatieven.

Knutseloplossing dat syncpst. Dat is bedoeld voor ÉÉN gebruiker die op meerdere plekken werkt. Belangrijkste probleem is dat deze geen realtime sync kent. Dat kan alleen een mailserver. Je zult dus altijd zien dat je beiden aan dezelfde email begint te werken. Ergo dit is geen oplossing.

De grap van IMAP is nou net dat de email niet effectief wordt binnengehaald (wel gecached maar dat is iets anders). Deze is en blijft op de server. Een gelezen markering wordt dus wel gesynchroniseerd. Toegegeven dat dat ook niet in real time is, maar hier kun je de sync frequentie nog flink ophogen.

Met je eens Roger. Ik heb diverse van dit soort peppie en kokkie oplossingen gezien, allemaal waren ze het net niet. Een mailserver is nog altijd het beste.

Geef eens aan om wat voor mailbox het gaat. Een Exchange mailbox? Zo ja is het een functionele mailbox? Wordt de mailbox als extra mailbox in Outlook gebruikt of wordt er direct met Outlook mee gewerkt.

Indien het een Exchange mailbox is en deze wordt als gedeelde mailbox, onder je eigen mailbox gehangen, dan kun je precies zien of iemand een mail al op "gelezen" heeft gezet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan