Outlook 2010 blijft om gebruikersnaam en wachtwoord vragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

profpc

Verenigingslid
Lid geworden
23 dec 2003
Hallo,

Ik heb sinds kort een Exchange-account aangemaakt in Outlook 2010, wat tot nu toe geen problemen gaf.
Ik heb nu echter een tweede Exchange-account aangemaakt en sindsdien komt er een scherm bij het opstarten van Outlook om verbinding te maken met die nieuwe Exchange-account.

De account die hij aangeeft om in te loggen is die van de eerste Exchange-account, daaronder kun je op "Ander account gebruiken" klikken. Als ik hier het (proxy)serveradres invoer met het wachtwoord doet hij het weer.

Maar bij de volgende opstart van Outlook begint weer hetzelfde verhaal, wat natuurlijk zeer irritant is. Wie kan me helpen dat Outlook dit voortaan zelf automatisch onthoudt, want het vinkje "Mijn referenties onthouden" werkt niet. :)

Laatst bewerkt:
Heb je al even met een nieuw Outlook profiel geprobeerd? Als is het maar even een "Test" profiel.

Ik was bijna blij toen het werkte...totdat ik een normale pop-account toevoegde naast de bestaande Exchange-accounts.

Toen begon Outlook weer de servernaam en wachtwoord te vragen van de Exchange-accounts.

Het gekke is dat dit steeds om de beurt is. Eerst het eerste account, bij de volgende opstart het tweede account.

Toen ik trouwens maar één Exchange-account had ingesteld, vroeg Outlook helemaal geen wachtwoord..ook niet voor de eerste keer?

Edit: Nog bedankt crash, ik was nog niet op het idee gekomen om een nieuw profiel aan te maken :thumb:

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk ligt dit aan je IIS (Internet Information Server) instellingen.
De website die je correct moet instellen zijn EWS/OWA/Autodiscover/OAB en exchweb.

Bij de Eigenschappen van de site, en dan het tabbald "Directory Security" heb je een knopje edit. (onder het kopje Authentication end access control). Hier moet in ieder geval aan staan: Integrated Windows Authentication, anders vraagt hij steeds om een naam en wachtwoord binnen Outlook.

Al naar gelang je beveiligingsinstellingen (wel/geen SSL), kan Basic Authentication helpen. Let wel, je wachtwoord gaat dan als simpele tekst het net over.... Dat wil je eigenlijk niet, maar ligt verder aan de beveiliging die je hebt gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan