Outlook 2010 crasht bij laden profiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ictpa

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2010
Ik heb Office 2010 geïnstalleerd (evaluatie) en als ik Outlook opstart dan kan ik mijn email gegevens invoeren, pop en smtp servers etc. maar daarna crasht outlook bij het laden van het profiel. Ik heb nieuwe profielen aangemaakt, met scanpst het profiel nagekeken, heb zelfs een recovery tool voor outlook aangeschaft en heb alles verwijderd en office 2010 opnieuw geïnstalleerd, maar steeds hetzelfde resultaat, outlook crasht.
De melding verschijnt dat Micorsoft Outlook niet meer werkt en wordt afgesloten en er een melding komt wanneer het probleem is opgelost. Dit is nu al twee weken zo en er verandert helemaal niets.
Heeft iemand een idee hoe dit komt en hoe het te verhelpen is?
(Microsoft geeft geen ondersteuning omdat het een evaluatieversie betreft, en ik ga niets kopen als het niet bewezen goed werkt)

Ik hoor graag als iemand een idee heeft.

Jan Seijerlin
P.S.
Mijn besturingssysteem is Windows 7 professional

Eerste wat je moet proberen is het opstarten van Outlook2010 in Veilige modus: Houd de Ctrl-toets vastgehouden terwijl je (dubbel)klikt op de Outlook2010 snelkoppeling.

Er wordt je gevraagd of je Outlook in Veilige modus wilt opstarten. Bevestig dat. Kijk of je het probleem dan ook hebt. Heb je het probleem dan niet, dan is waarschijnlijk een invoegtoepassing schuldig, bijv. die van je anti-virus, PDF schrijver etc.

We horen het wel.

Tijs.

Veilge modus lukt ook niet

Beste Tijs,
Ik heb geprobeerd om Outlook in safe-mode op te starten, maar zelfs dat lukt niet. Ik heb zowel de snelkoppeling als rechtstreeks het .exe bestand in de office14 map geprobeerd maar Outlook start 'normaal' op, er wordt niet gevraagd of ik in veilige modus wil opstarten. ('Normaal' betekent hier dat het programma dus crasht)

Jan

Maak dan snelkoppelingen die Outlook in Veillige modus zouden moeten opstarten (dus zonder een toets erbij nodig).

Zie hier wat er in die snelkoppelingen zou kunnen/moeten staan of hoe je het via het Uitvoeren vakje kunt uitproberen zónder een snelkoppeling te maken.

Succes.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Outlook crasht ook in safe mode

Beste Tijs,

Ik heb alle safe mode opties geprobeerd met het volgende resultaat:
/safe outlook start op en crasht vervolgens
/safe:1 melding verschijnt dat outlook niet in safe mode kan worden opgestart en vraagt om te herstellen, na herstel opnieuw geprobeerd en outlook crasht (ditzelfde heb ik nogmaals gedaan dus safe:1, melding, herstellen enz zelfde resultaat)
/safe:3 outlook start op en crasht
/safe:4 melding dat opdrachtregelargument niet geldig is en vraagt 'controleer de schakeloptie' - blijkbaar is optie 4 dus niet meer van toepassing

Heb je nog meer ideeën?

groet,
Jan

Gegeven wat je al gedaan hebt om Outlook in ieder geval goed te kunnen starten heb ik geen tips meer.

Hopelijk komen anderen nog met tips.

Tijs.

Outlook crasht nog steeds

Ondanks complete uninstall, clean-up en nieuwe installatie krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding en crasht Outlook.

Is er iemand die me kan helpen??

Outlook blijft crashen, ook de repairtool biedt geen soelaas

Ik heb alle suggesties opgevolgd maar helaas geen succes. Ik heb van het weekend MSOffice 2010 helemaal verwijderd, ook een clean-up tool eroverheen, en vervolgens weer gedownload en geïnstalleerd. Alles werkt behalve Outlook, het moet aan het laden van het profiel liggen, want als ik een nieuw profiel maak dan kan ik alle gegevens invoeren totdat Outlook zegt dat alles correct is ingevuld, daarna wordt het profiel geladen en crasht Outlook weer.
Scanpst en Outlook recovery tool helpen ook niet.

Wie heeft er nog ideeën?? :mad:

a. Je schrijft gedownload??
Wie zegt dat de inhoud van die download in orde is?
Ik vertrouw alleen de originele Microsoft Office-CD's, geen downloads, m.u.v. als je de software bij Microsoft vandaan gedownload hebt of bij de verkoper van het pakket (HP bijvoorbeeld, als Office-versie die je goedkoop bij je pc kon kopen etc.)
Praten we over een gejatte versie, dan had je dat meteen in je startposting erbij moeten zetten, vind ik.
b. Probeer eens nieuw Windows-account te maken, meld je af van je gewone Windows-account en meld je aan onder dat nieuwe Windows-account.
Doe weer de profielinstellingen etc., en kijk of Outlook dan wél goed start.
Is dat inderdaad het geval, dan moet er op je gebruikersprofiel wat mis zijn.
Is dat niet het geval, dan is er een probleem in Windows en/of de Office-installatie.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Outlook crasht ook in een andere gebruikersaccount

Beste Tijs,
a. Uiteraard gaat het niet om een 'gejatte' versie. In mijn originele post staat dat het om een Microsoft evaluatieversie gaat en die heb ik gedownload van de officiële Office website. (inmiddels dus al drie keer)
b. Ook als ik met een andere gebruikersaccount opstart (ik zelfs een nieuwe aangemaakt om te proberen) crasht Outlook bij het laden van het profiel.
Nogmaals Outlook start gewoon en vraagt om de gegevens m.b.t. de emailaccount zoals emailadres, pop3 gegevens, wachtwoord etc. en als alles is ingevuld, getest (ja er worden testmails gestuurd en die komen ook aan dus de instellingen kloppen) en op voltooien wordt geklikt gaat Outlook het profiel laden en crasht vervolgens. Daarna is Outlook niet meer op te starten tenzij ik er weer voor kies om een nieuw profiel te maken en dan begint het hele circus weer van voren af aan.

Nog meer ideeën??

Outlook profiel reeds meer dan eens nieuw aangemaakt

Beste Starmoon,

Was het maar zo simpel, dit is uiteraard het eerste dat ik heb geprobeerd. Profiel aanmaken gaat prima, maar zodra Outlook het profiel gaat laden volgt de crash.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan