Outlook 2010 e-mail openen geeft problemen en vraagt continue om "opslaan"

Status
Niet open voor verdere reacties.

bosboom

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2011
Hallo mede-leden,

Na wat problemen met m'n W7 systeem na een paar updates, heb ik nu problemen gekregen met Office Outlook 2010.
Het volgende probleem is er nu:
"Als ik een e-mail in Outlook 2010 wil openen krijg ik steeds twee pop-up vansters met als titel: bestand downloaden: Wilt u dit bestand downloaden. Het bestand zelf blijkt een {code...}.html als naam te hebben, kwa type een html document te zijn en van C:\users\naam\Appdata\Local\Microsoft\Wind...
Ik heb de keuze tussen downloaden en annuleren.
Als de bestanden gedownload zijn of ge-annuleerd (maakt niet uit) kan ik de mail openen"
Rara, wat is dit, hoe is het ontstaan en nog belangrijker, hoe kan ik dit oplossen??!!!
Hoor graag van u!
M.vr.gr.

Henk
PS Google Chrome installeren en weer verwijderen helpt niet, ook helpt het niet om IE als standaardbrowser aan te geven.

PS: een Workaround is het deelvenster "Personen" uit schakelen. maar dat kan vast de oplossing niet zijn. deze functie moet toch normaal te gebruiken zijn?

Ik heb sinds gisteren hetzelfde probleem!

Hallo Henk, en anderen,

Sinds gisteren heb ik hetzelfde probleem. Ik dacht t.n.t. dat het aan een upgrade van Firefox lag, die ik gisteren heb uitgevoerd, maar downgaden helpt niet, en alle troubleshooting via Firefox Support t.n.t. evenmin. Weet iemand de oorzaak EN een oplossing voor deze kwaal. O ja, inmiddels heb ik OOk nog geen systeemrechten meer om een hyperlink te openen in een email... Ik heb me slechts bij jullie kunnen aanmelden omdat ik goddank nog een extra, ouwe computer online heb.
Wie weet wat te doen??

Zelfde probleem

Heeft er ondertussen al iemand de oplossing gevonden, ik heb namelijk ook hetzelfde probleem. Popup enerzijds en systeemrechten hyperlink anderzijds.

Word veroorzaakt door een Outlook plugin, Microsoft Outlook Social Connector. Uitschakelen is in ieder geval een workaround:
Oulook starten > bestand > opties > invoegtoepassingen > COM invoegtoepassingen > druk op "Start" > verwijder het vinkje voor Microsoft Outlook Social Connector > toepassen
Bij mij werkt dit, weet alleen niet of het uitzetten van deze plugin nog gevolgen heeft.
Het lijkt er echter op dat deze plugin gloednieuw is en problemen gaat geven zodar je iets anders dan MS IE (Firefox, Chrome,etc) gebruikt / hebt gebruikt.

@bstuivenberg Deze topic is gedateerd en gaat op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan