Outlook 2010 geeft foutmelding 0x8004102

Status
Niet open voor verdere reacties.

snackersj

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 mei 2007
Hallo,

Ik gebruik Windows 8.1 64bit en oa MS OUTLOOK 2010

Sinds enkele dagen heb ik bij gebruik van Hotmail email steeds de melding dat er geen verzending plaatsvind aan geadresseerde.
aan mijn Hotmail toegestuurde e-mails door derden kan ik normaal ontvangen.

Fout ( 0X8004102A) bij verzenden/ontvangen bij Hotmail. ( andere mails via Hetnet.nl en Gmail.com lopen zonder problemen).

2e foutmelding

Er is een fout opgetreden bij het synchroniseren van Uw maphiërarchie ( fout 80041004).

Wat ik na enige eigen zoekakties heb gevonden dat het wellicht met de Outlook Hotmail connector software ligt.

WIE WEET RAAD HOE IK DIT PROBLEEM KAN OPLOSSEN ??????

groet

John:rolleyes::rolleyes:

Is mij ook regelmatig (3x in 2 jaar) overkomen. De connector verwijderen en opnieuw installeren loste het probleem elke keer weer op. Ik weet 't, het is niet de meest elegante manier van troubleshooten, maar wel een heel effectieve.

gast0225,

dank voor de snelle reaktie.

voordat ik ga experimenteren, laat me even van jouw ervaring meeprofiteren.

waar vind ik in mijn PC deze Outlook Hotmail connector.?

en waar vind ik de zg "nieuwe" Outlook connector om weer opnieuw te installeren.?

Ik kan dus niet de oude opslaan want dan neem ik de "fout"mee wanneer ik opnieuw installeer toch?

mvg John.

De 'oude' vind je bij programma's in het configuratiescherm. De nieuwe download je gewoon bij Microsoft.

gast0225,

ik heb jouw raad opgevolgd.
Maar er is met het opnieuw installeren toch iets misgegaan.
Kreeg steeds fout melding.

heb uiteindelijk een herstel punt gekozen en opnieuw geinstalleerd en jawel alles funktioneerd weer.
Ook Office 2010 inkl Hotmail synchronisatie. Dus "keep fingers crossed"

dank zo ver

mvg

John

Uninstalleer de connector, derna opnieuw opstarten jouw pc, kijken naar windows updates en hopen dat daar de connector tussen staat zo ging het toch bij mij!

mvg

Zettekakkers:thumb:

Nee, zo werkt dat niet, de connector staat nimmer bij de Windows update. De connector is namelijk geen Windows of Office update, maar een zelfstandig en optioneel progje dat niet via de update wordt aangeboden.

Vroeger verliepen er toch heel wat Outlook updates & hulpstukken via WindowsUpdates? Ik weet dat ik onlangs eens een connector heb moeten installeren maar vroeger verliep dat toch allemaal automatisch via WUpdates dat is toch als ik mijn update geschiedenis bekeek!

mvg

Zettekakkers :thumb:

Outlook is (weliswaar optioneel, maar wel 'officieel') onderdeel van de OfficeSuite en dus komen er via de automatische update, updates mee, de connector is géén onderdeel van Office maar, zoals ik al schreef, een optioneel 'speeltje' dat los gedownload kan / moet worden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan