Outlook 2010 meerdere mailaccounts op een adres ontvangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pepper

Gebruiker
Lid geworden
25 nov 2003
Berichten
89
Hallo, ik probeer het volgende in te stellen en het werkt maar half.

ik heb bij KPN 2 emailaccounts met allebei 4 mailadressen (oude Planet mailadressen)
Nu wil ik alle binnenkomende mail ontvangen in de map Inbox van één mailadres uit het 2e (gratis) KPN account.
Dit heb ik aangegeven in de Outlook mailaccount instellingen "het geselecteerde account bezorgt nieuwe berichte op de volgende locatie"
Hier heb ik de betreffende map, in dit geval Inbox van het mailadres aangegeven , en dit voor alle mailadressen hetzelfde.
Bij de opties, geavanceerd, verzenden ontvangen, alle accounts, bewerken heb ik aangevinkt dat behalve één mailadres de overige alleen maar kunnen verzenden en niet ontvangen.
Na het sturen van testmailtjes naar alle mailadressen ontvang ik alleen de mailtjes van mailadressen uit hetzelfde 2e KPN mailaccount als waar het ontvangende adres in staat.
de mailtjes naar de mailadressen uit de 1e KPN mailaccount worden niet ontvangen.
Verder twijfel ik of de mailinstellingen correct zijn wat betreft de 'aanmeldingsgegevens -gebruikersnaam, deze zijn automatisch ingevuld en bij elk mailadres staat als gebruikersnaam het betreffende mailadres vermeld. ( ik heb dit aangepast met de van KPN ontvangen gebruikersnaam@kpn.nl, maar dat maakt geen verschil )
wat heb ik fout gedaan ?

bedankt
 
Misschien dat het kan met Outlook, maar ik heb de moed opgegeven (heb ook twee mailaccounts met daarin verschillende mailadressen).
De eenvoudigste oplossing die ik gevonden heb (zonder frustraties omdat het steeds maar niet lukt ;-) is de installatie van Thunderbird naast Outlook en dan het ene account in Outlook en de andere in Thunderbird: https://www.mozilla.org/nl/thunderbird/

Bijkomend voordeel is dat de boel nu mooi uit elkaar gehouden wordt en Thunderbird veel fijner werkt dan Outlook.
 
Meerdere mailaccounts

Bij mijn oude Outlook in Win XP was dit geen probleem, alle inkomende mail van 2 KPN accounts kwamen op een mailadres binnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan