Outlook (2010) opent niet bij klik in site op javascripted emailadres

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvdwbd

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2013
Op een vaak door mij bezochte site zijn sinds kort de daar vermelde email-adressen omgezet in een java-code.
Sinds die tijd opent Outlook 2010 niet meer automatisch en dus ook niet met het geklikte adres in de TO regel.
Ik heb JAVA enabled in de Browser (google chome)
Is hier een andere plug-in of instelling voor nodig?
M.a.w. hoe los ik dit op?
jvd

Wat wordt er getoond als als je boven zo'n link hangt? Een mailto: link en geeft die link dan een correct e-mail adres weer, dus (bijv.):
mailto:naam@maildomein.nl
?

Ik zou bij correcte mailto links (ook al zijn ze 'versleuteld' met javascript) verwachten dat je favoriete mail-client (zoals Outlook) dan werkt. Andere type links worden (zover ik weet) niet ondersteund vanuit een browser om een geadresseerde aan te geven via een link op een website.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie.

Als ik boven de link kom met de muis ziet het er uit als volgt:
javascript:void(location.href='mailto:'+String.fromCharCode(119,101,98,109,97,115,116,101,114,64,112,114,111,116,101,115,116,97,110,116,115,101,103,101,109,101,101,110,116,101,119,105,106,107,98,105,106,100,117,117,114,115,116,101,100,101,46,110,108)+'?')

Kun je me verder helpen?

Mijn kennis hieromtrent gaat niet verder dan ik in mijn vorige posting al had aangegeven: Ik weet niet beter dan dat als de link zelf niet (meteen) een geldige mailto link laat zien dat het niet gaat werken.
Ik heb zelf met dergelijke javascripted links getest en dat werkt gewoon.

Mogelijk/hopelijk heeft iemand anders andere informatie; ik kan je niet verder helpen met wat jij laat zien als link.

Tijs.

In elk geval bedankt.

Iemand anders die me kan helpen??

Aanvulling: Op de computer van mijn vrouw met windows 7, Google Chrome en Outlook 2007 werkt het wel.

Voor de volledigheid zou je even kunnen melden hoe die link er op de computer van je vrouw uitziet, omdat het bij haar wel werkt.

Tijs.

Hallo Tijs,

In haar browser ziet het er exact hetzelfde uit op de webpagina.
Als zij op de link klikt opent haar Outlook met als adres:
naam@domein.nl

Dat is de omgezette java script.

Laatst bewerkt:
Als zij met haar muis boven die link hangt, staat er dan dat javascript(void) verhaal wat jij hebt of staat daar het juiste e-mail adres met mailto: ervoor?

Overigens moet je het e-mail adres weghalen in je vorige posting, en vervangen door een niet-bestaand e-mail adres.

Tijs.

Er staat het javascript verhaal, maar op de TO regel van de mail is dat weer vertaald in naam@domain

Overigens Outlook 2007 bestaat niet. Ze gebruikt ook Outlook 2010.
Het enige verschil met mijn computer is dus, dat ik Windows 8.1 gebruik enzij Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan