Outlook 2010 - Voorgestelde contactpersonen worden niet getoond, maar zijn er wel ...

Status
Niet open voor verdere reacties.

filmkraker

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2012
Best Forum,

Heb in contactpersonen met bestand voorgestelde contactpersonen leeggemaakt, en deze daarna gevuld met (gekopieerd uit) contactpersonen, met de de kopieer naar map optie uit het lint. Daar zie je ze nu ook staan. Echter, als ik een nieuwe mail maak is het bestand blijkbaar leeg. Elke nieuwe naam die ik toevoeg door een mail te versturen staat er wel weer in ????? Is er dan nog een ander bestand in het spel?. Vraag: hoe kan ik mijn voorgestelde contactpersonen weer benaderen als ik een mailtje maak?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Er is een (enorm) verschil in contactpersonen en "bestand voorgestelde e-mailadressen" (=.NK2 bestand in vorige versies van Outlook).
In Outlook 2010 wordt geen gebruik gemaakt van een .NK2 bestand, maar staat de lijst met voorgestelde e-mailadressen in een verborgen map in je databestand (=.PST bestand).
Je kunt een .NK2 bestand wel importeren naar die verborgen map, d.m.v. deze instructie

Contactpersonen staan in je Contactpersonen map en zijn op die manier ook te adresseren, maar maken geen deel uit van "voorgestelde e-mailadressen".

Tijs.

@edmoor: Dat is prima, maar in Outlook2010 wordt géén .NK2 bestand meer gebruikt.
Dat bestand kan vóór import in Outlook2010 worden bewerkt in NK2edit, maar Outlook2010 zelf gebruikt geen .NK2 bestand.

Tijs.

Ah! 2010. Niet goed gelezen.

@edmoor: Zie ook posting #2, die 1 minuut vóór jouw eerste posting door mij geplaatst is.

Tijs.

Die zag ik inderdaad pas nadat ik de mijne plaatste.

Er is een (enorm) verschil in contactpersonen en "bestand voorgestelde e-mailadressen" (=.NK2 bestand in vorige versies van Outlook).
In Outlook 2010 wordt geen gebruik gemaakt van een .NK2 bestand, maar staat de lijst met voorgestelde e-mailadressen in een verborgen map in je databestand (=.PST bestand).
Je kunt een .NK2 bestand wel importeren naar die verborgen map, d.m.v. deze instructie

Contactpersonen staan in je Contactpersonen map en zijn op die manier ook te adresseren, maar maken geen deel uit van "voorgestelde e-mailadressen".

Tijs.

Alvast bedankt voor je snelle inbreng.
Ik begrijp dat er dus blijkbaar een verborgen map in de .pst zit, die niet "voorgestelde contactpersonen" is. Blijft mijn vraag of er een mogelijkheid is om dit bestand te vullen. Daarnaast resteert dan nog de vraag waar "voorgestelde contactpersonen" dan voor dienen? Ik hoor het graag!

Ik heb het idee dat je me niet helemaal begreep:
Met "Voorgestelde e-mail adressen" bedoel ik dat als je begint te typen in het Aan of CC of BCC veld er een voorstel komt van e-mail adressen die je (ooit) al eens hebt ingevoerd.
Met Contactpersonen bedoel ik de contactpersonen die je in Contactpersonen hebt staan. Daar kun je ook mail naar sturen, maar dan moet je er eerst op rechtsklikken en kiezen voor "Nieuw bericht voor contactpersoon" etc.

Het vullen van "Voorgestelde e-mail adressen" kun je doen door een .NK2 bestand daarin te importeren (zie mijn eerste posting) en door handmatig weer e-mailadressen te gaan invullen in het Aan, CC of BCC veld. Hád je ooit veel van die "Voorgestelde e-mail adressen" in Outlook2010 maar heb je het .PST bestand gewist, dan zijn ze weg en moet je opnieuw beginnen [importeren/intypen].

Tijs.

Ik heb het idee dat je me niet helemaal begreep:
Met "Voorgestelde e-mail adressen" bedoel ik dat als je begint te typen in het Aan of CC of BCC veld er een voorstel komt van e-mail adressen die je (ooit) al eens hebt ingevoerd.
Met Contactpersonen bedoel ik de contactpersonen die je in Contactpersonen hebt staan. Daar kun je ook mail naar sturen, maar dan moet je er eerst op rechtsklikken en kiezen voor "Nieuw bericht voor contactpersoon" etc.

Het vullen van "Voorgestelde e-mail adressen" kun je doen door een .NK2 bestand daarin te importeren (zie mijn eerste posting) en door handmatig weer e-mailadressen te gaan invullen in het Aan, CC of BCC veld. Hád je ooit veel van die "Voorgestelde e-mail adressen" in Outlook2010 maar heb je het .PST bestand gewist, dan zijn ze weg en moet je opnieuw beginnen [importeren/intypen].

Tijs.

Ok, duidelijk, die ben ik dus kwijt. Blijf ik toch nog met 1 vraag zitten. Als je onderin op het icoontje van contactpersonen klikt, (naast, email, agenda, etc) krijg je een scherm met daarin een aantal bestanden met contactpersonen. Hiertussen staat o.m. het bestand voorgestelde contactpersonen. Waar is dat dan voor bedoeld? Alvast bedankt voor je antwoord.
Met vriendelijke groeten,
Gert.

Ps ga nog proberen alle mailadressen uit de voorgesteldecontactpersonen in een dummy mail te gebruiken en dan even de internet verbinding uitzetten. Vervolgens bericht uit outbox verwijderen en internet weer aanzetten. Je hoort nog of dat werkt..

Overigens schijnt het tóch zo te zijn dat "Voorgestelde e-mail adressen" in een bestand worden opgeslagen.
Volgens Google/Internet staat dat dan in de map %AppData%\Local\Microsoft\Outlook\RoamCache
met de naam Stream_Autocomplete_XXXXX.dat

Nu kan ik niet beoordelen wat je wel en niet hebt verwijderd. Misschien heb je in die map nog wel het 'oude' Stream_Autocomplete_XXXX.dat bestand ziet staan en ook een nieuw aangemaakt. Dat zou (m.i.) moeten kunnen betekenen dat als je de 'nieuwe' overschrijft met de oude dat je alles weer terug zou kunnen hebben. Wél moet daarvoor Outlook volledig zijn afgesloten.

Tijs.

opgelost

Overigens schijnt het tóch zo te zijn dat "Voorgestelde e-mail adressen" in een bestand worden opgeslagen.
Volgens Google/Internet staat dat dan in de map %AppData%\Local\Microsoft\Outlook\RoamCache
met de naam Stream_Autocomplete_XXXXX.dat

Nu kan ik niet beoordelen wat je wel en niet hebt verwijderd. Misschien heb je in die map nog wel het 'oude' Stream_Autocomplete_XXXX.dat bestand ziet staan en ook een nieuw aangemaakt. Dat zou (m.i.) moeten kunnen betekenen dat als je de 'nieuwe' overschrijft met de oude dat je alles weer terug zou kunnen hebben. Wél moet daarvoor Outlook volledig zijn afgesloten.

Tijs.

Daar staan ze idd en ook nog in verschillende versies (datum). Echter in een formaat dat ik niet herken. Zal wel een eigen MS-db zijn. Ga nog wel even experimenteren of je een oude kunt terug zetten als je die de nieuwste naam geeft.
Trouwens mijn hierboven beschreven truc met de dummy mails (100 adressen per mail) heeft gewerkt. De meeste staan er dus weer in.

Tijs, en andere forumleden, bedankt voor jullie hulp. Heeft mijn inzicht vergroot.
Wat mij betreft is mijn vraag hiermee opgelost. :thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan