Outlook 2010 XP naar Outlook 2013 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeroenJK

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2010
Goedemiddag,
Ik heb de taak gekregen om een laptop met Windows XP te upgraden naar windows 7.

Op de laptop staat nu office 2010. Outlook wordt daar veel gebruikt. De kalender, email, contacten etc. (bijna alle functies) worden gebruikt.

Het is de bedoeling dat Office 2013 op windows 7 wordt geinstalleerd. Ik heb dit eerder moeten doen, maar dat is niet zo goed gegaan. Alle contacten zijn verdwenen (dus bij het intypen van een paar letters van het emailadres kwam er geen suggestie).

Hoe ga ik ALLE instellingen en data (contacten, emails, accounts, kalender-items etc. etc.) overzetten van Windows XP Outlook 2010 naar Windows 7 Outlook 2013?
Welke bestanden moet ik allemaal opslaan en waar moet ik die plaatsen?

Of zijn er tooltjes voor?

Waar begin ik?

Alvast hartelijk bedankt.

Bestand>>Importeren en Exporteren>>Naar een bestand exporteren>>Bestand met persoonlijk mappen, maakt een .PST bestand welke je daarna kunt importeren.

Groeten Marcel

a. Begin met het veiligstellen/backuppen van de C:\Documents and Settings\<gebruikersnaam>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook\RoamCache
map, want daar staan de Voorgestelde contactpersonen die je eerder kwijtraakte. NB: Office 2013 doet/kan niets met die bestanden, alleen Outlook2010!
b. Backup de Voorgestelde contactpersonen naar een apart .pst bestand, zodat je die later weer kunt importeren. Zie hier
Die kun je dan weer terugimporteren op Outlook 2013.
c. Backup het .PST bestand van Outlook2010 waar alle mails etc. in staan. Die kun je dan weer importeren in Outlook2013.
d. Zorg ervoor dat je opschrijft welke mail-account instellingen er zijn, achterhaal de bijbehorende wachtwoorden ook. Kan evt. nuttig bij zijn: Mail Passview (let op: Kan door anti-virus software als hacktool worden aangemerkt!)

Tijs.

Dank, dan ga ik dat doen.

En dan heb ik alles, niet alleen mails maar ook kalender etc?

Jeroen

Ingekomen mail, verzonden mail, afspraken/kalender etc. staan allemaal in het 'grote' .PST bestand waar ik het bij c. over had.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan