outlook 2013 ontvangt niet alle e-mail accounts

• Onderwerp starter Onderwerp starter jkurt
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jkurt

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2005
Hallo,
Ik gebruik outlook 2013 en heb daarop 2 e-mail accounts lopen via imap/smtp
Dit heeft altijd redelijk goed gegaan, outlook liep wel af en toe vast en de mails kwamen precies ook niet gelijkmatig binnen.
Maar nu werkt 1 account helemaal niet meer. Ik heb al geprobeerd via de herstelfunctie van outlook, een nieuwe account aangemaakt, laatste updates geinstalleerd, maar niks heeft geholpen.
Iemand suggesties?

Welke melding krijg je bij het synchroniseren? Zonder dergelijke informatie kunnen we niet zo veel.

Overigens kan ik me bij jouw probleem zo snel een paar dingen voorstellen:
a. Firewall die in de weg zit (onwaarschijnlijk, want je hebt 2 van dergelijke accounts)
b. Mailserver niet bereikbaar (server down, route-problemen etc.)
c. Gebruikersnaam en wachtwoord niet correct (of account is opgeheven).
d. Corruptie in het .PST bestand (niet superwaarschijnlijk, maar toch even gemeld).

Als je er prijs op stelt kan ik wel even m.b.v. Teamviewer QuickSupport bij je meekijken, maar dan moet je wel (nu) even op de Helpmij chat komen vanaf die pc/laptop waar het probleem op aanwezig is.

Tijs.

er komt helemaal geen melding.
Hij haalt gewoon de mails niet binnen.
Paswoord en alles is correct
Mails komen via een andere pc wel gewoon binnen
Ik kom naar de chat

Waarom ben je weggegaan uit de chat?
Teamviewer is een programma om met je mee te kunnen kijken op je pc (je scherm dus) en toetsenbord en muis te gebruiken, voor het geval je een toelichting wilt.
Kan altijd vanaf jouw kant afgebroken worden, mocht je vinden dat er 'gevaarlijke' acties worden uitgevoerd door degene die (vanaf afstand) via Teamviewer met je pc verbonden is.

Tijs.

En je kunt tijs vertrouwen.
Die doet dit vaker.

wifi was uitgevallen. Misschien net iets te ver gegaan :-)

We hebben diverse dingen gedaan:
a. Nieuw outlook profiel geprobeerd (hielp/werkte niet)
b. Offline opslag (*.ost bestand) gefixt/gerepareerd via scanpst.exe (hielp/werkte niet)
c. Outlook in Veilige modus opgestart (hielp/werkte niet)
d. In de Verzend/Ontvanggroep rondgekeken. Gezien dat Postvak IN van het 'probleemaccount' NIET aangevinkt stond. Er stonden 2 mappen onder ("Spam" en "Verzenden") die wél te selecteren waren (maar waar geen mail op binnenkomt etc., dus niet zinvol).
Wat ik gedaan heb:
i. Die twee submappen verplaatst naar de hoofdmap van het account (hielp niet direct)
ii. In de Geavanceerde instellingen van het 'probleemaccount' heb ik aangegeven (in de sectie waar poortnummers van IMAP en SMTP server zijn aan te passen etc.) is dat de hoofdmap Postvak IN is, en daarna waren de twee submappen niet meer zichtbaar én stond het vinkje bij Postvak IN wél gemarkeerd in de Verzend-/Ontvanggroep én nieuwe mail kwam aan (ook na opnieuw opstarten Outlook).

Helemaal verklaren kan ik het niet (in het andere IMAP account is (bijv.) geen Hoofdmap aangegeven etc.), maar het werkt nu, dus "Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat" :P

@jkurt: Graag niet vergeten de vraag als opgelost aan te geven. Verder mogelijk die slider voor welke berichten offline beschikbaar zijn weer helemaal naar rechts zetten, zodat alle mail ook offline beschikbaar is in Outlook.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Nogmaals hartelijk bedankt.
Ik zal het morgen als opgelost zetten!

Vergeet niet om evt. die schuifbalk nog zodanig te verschuiven m.b.t. offline items (in de Accountinstellingen van dat ene mail account), zoals die ook staat in het andere mail account (helemaal naar rechts, geloof ik, maar check het even in het andere mailaccount).
Zie het @jkurt gedeelte van mijn vorige posting waar ik dat nog even memoreer.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan