outlook 2016 PC crash: hoe krijg ik mijn emails 3n mappen terug?

Robotto

Gebruiker
Lid geworden
13 dec 2000
Berichten
779
Mijn Pc (Win10) is gecrashed, zo dood als een pier.
Ik had daar Outlook 2016 opstaan maar ben nu dus alle mails en mappen kwijt (ik had de inkomende mails onderverdeeld in submappen).
Ik heb wel de HD uit de gecrashte Pc gehaald (hoop dat hij nog werkt.
Ik krijg morgen mijn nieuwe Pc (Win11). Hoe krijg ik mijn Outlook bestanden op de nieuwe Pc?
Ik heb een apparaatje aangesloten op de oude HD die ik via USB kan aansluiten op de nieuwe Pc, zodat deze de HD als een externe schijf kan lezen (hoop ik😁).
 
Je andere vraag is naar de eeuwige jachtvelden.
 
Als je de mails via IMAP ophaalt en staan ze nog op de mailserver, en dan is er niks aan de hand.
Hoe staan je instellingen? POP of IMAP?
 
Ik zou het niet precies meer weten, een tijd terug eens ingesteld.
Hoe haal ik het op via IMAP?
Kan ik dat op mijn nieuwe PC gewoon doen ondanks dat die Win11 heeft?
 
Beter gesteld: Zie je de mails nog wel in je webmail?
 
Geen idee. De oude PC doet niks meer, de nieuwe krijg ik zaterdagochtend maar moet nog volledig worden ingesteld
 
Je kan dus niet via de browser de webmail benaderen? Nu zit je ook gewoon op internet te browsen ;-)
 
Hier kan je je webmail bekijken:

En hier je mailbox instellingen vinden:

Ik raad aan om sowieso op je nieuwe computer het daar benoemde IMAP-protocol te gebruiken. Dan blijven je mails synchroon met wat er op de Ziggo mailserver staat. Verwijder je op je PC een mail, dan verdwijnt hij ook daar op de mailserver en op eventuele andere apparaten van je waar je je jouw mail op bekijkt (en de webmail).

Mocht je alle mails van je oude computer weer beschikbaar hebben, en ze staan niet op de server, dan kan je die er altijd nog naartoe slepen als je ze geimporteerd hebt in een andere mailbox (pst-file verwacht ik dan) op je computer.
 
Ok dankjewel tot zover. Ik zal nu eerst mijn nieuwe PC gaan installeren, wordt vervolgd 😁
 
  • Leuk
Waarderingen: Aar
Mijn Pc (Win10) is gecrashed, zo dood als een pier.
Er kan altijd wat gebeuren en daarom is het verstandig te kijken of software die op de pc aanwezig is, een exportfunctie heeft. In stellingen, taken, mails, adressen e.d. kunnen snel hersteld worden. Bij problemen etc. kan dit ontzettend veel werk schelen. Je kunt dan altijd importeren.
 
Ik heb mijn nieuwe PC weten op te starten vanaf de oude interne HD, kon vervolgens pst-bestanden van de oude mappen en mails maken en deze op een USB stick zetten.
Vervolgens de nieuwe PC weer "normaal" opgestart en in Outlook 365 de pst-bestanden ingelezen: geen foutmeldingen.
Maar als ik daarna Postvak in open is er niets zichtbaar van de ingelezen mappen en mails...

Ik heb voor de hele procedure de stappen gevolgd die ik volgens Microsoft zou moeten doen.
 
Welke stappen heb je gevolgd?
 
Terug
Bovenaan Onderaan