outlook 2016 - resetproblemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

gethez

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2007
ok, ik was dus gisteren wat aan het prutsen in de outlook 2016 applicatie (niet online) op mijn pc.

ineens zag ik 2 mappen staan:

ongewenste e-mail
ongewenste e-mail (1)

ik dacht dat die 2de er extra bijgekomen was dus heb die maar rechtsgeklikt en verwijderd... waarschijnlijk domme zet van mij, want ik zie de junk wel toekomen in een andere applicatie (niet outlook) maar dus niet meer in outlook zelf.

hoe kan ik dit herstellen?ScreenHunter_05 Sep. 11 09.44.jpg

EDIT : heb proberen te resetten aangezien mijn mails eigenlijk niet goed doorkwamen, vandaar de nieuwe titel, zie verder in de posts

Laatst bewerkt:
De map zit hoogstwaarschijnlijk nog in de map Verwijderde items.
Klik daarvoor op het pijltje voor deze map en selecteer de verwijderde map en kies voor herstellen, of sleep de map terug naar je postvak in.
mvg Leo

Laatst bewerkt:
Betreft het een Microsoft of Google account?

hotmail adres, MS dus neem ik aan.

heb hier trouwens nog een vraagje over, wou hier een apart topic nog voor maken. Hoe komt het dat telkens ik mijn ww vergeten ben en wil herstellen van mijn google login , ik telkens een bericht krijg om mijn hotmail het ww te moeten wijzigen??

dat zijn toch 2 aparte diensten lijkt me? elke keer ik mijn ww vergeten ben is het miserie..., voor elke mail en dan nog is op elk aparaat alles terug te moeten wijzigen...

maar dat terzijde, heb de methode van leofact gebruikt en werkt dus... !!!!!!!

alleen nu zit ik met 2 mappen zoals in mijn eerste post. wat met die andere en waar komt die eigenlijk vandaan ?

zie bijlageScreenHunter_05 Sep. 11 11.00.jpg

ok, zit dus met problemen met mijn outlook 2016

gezien de mails ni echt doorkwamen heb ik getracht mijn email te verwijderen en terug te in te loggen.

gezien ik deze account niet kon verwijderen, omdat het de enige was had ik even mijn spammail geinstalled. daarna kon ik verwijderen. Daarna voeg ik mijn mail die ik wil ingesteld krijgen terug toe.

resultaat is dat nu mijn spammail primair staat en dan ik deze niet kan verwijderen hierom. vind ik raar want ik wou hetzelfde systeem toepassen als in de vorige zin... (eentje toevoegen omdat je niet 'geen accounts' kan hebben...)

daarna dacht ik outlook 2016 even te verwijderen, maar hangt dus vast aan alle andere office producten...

nu zit ik vast met mijn spammail en krijg ik mijn gewone niet als primair... ik kan het wel instellen als primair (met een vinkje voor) maar kan het dus niet verwijderen...

ik heb nu 3 mails staan : 2 spams en 1 mijn gewone account :

als ik die spammail wil verwijderen die nu primair staat krijg ik het volgende:
ScreenHunter_05 Sep. 11 16.15.jpg

kan iemand helpen? ik wordt er horendol van

Laatst bewerkt:
Hallo Gethez. Ik kan begrijpen dat je horendol wordt en de helpers hier proberen je te helpen. Je hebt zelf kennelijk dingen gedaan die niet hadden gehoeven lijkt mij.
Maar dat maakt niet uit. Proberen op te lossen oke. Kijk eerst eens even bij de volgende link of je daar wat mee kunt gaan doen. En trouwens je hebt recht op ondersteuning bij Microsoft.
Onderin die pagina staan twee linkjes, gebruik die al je er niet uitkomt. Er staat ook wel in hoe je een email account kunt verwijderen. Laat gerust wat weten. Succes.

https://support.office.com/nl-nl/ar...c84ef146101b?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL&fromAR=1

Hieronder kun je even kijken, of er een toevoegen of verwijderen.

https://support.office.com/nl-NL/ar...look-heb-0e2ff2d5-82ed-45f7-9c7e-e0712efc4c43

Laatst bewerkt:
Hallo Gethez. Ik kan begrijpen dat je horendol wordt en de helpers hier proberen je te helpen. Je hebt zelf kennelijk dingen gedaan die niet hadden gehoeven lijkt mij.
Maar dat maakt niet uit. Proberen op te lossen oke. Kijk eerst eens even bij de volgende link of je daar wat mee kunt gaan doen. En trouwens je hebt recht op ondersteuning bij Microsoft.
Onderin die pagina staan twee linkjes, gebruik die al je er niet uitkomt. Er staat ook wel in hoe je een email account kunt verwijderen. Laat gerust wat weten. Succes.

https://support.office.com/nl-nl/ar...c84ef146101b?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL&fromAR=1

https://support.office.com/nl-NL/ar...look-heb-0e2ff2d5-82ed-45f7-9c7e-e0712efc4c43

hey,

thx voor die link, maar al deze stappen heb ik reeds gedaan, echter zonder succes zie in bovenstaand bericht... ik weet hoe ik moet toevoegen en verwijderen, alleen lukt het niet en krijg ik telkens foutmeldingen

maar ja, ik heb weer zitten prutsen waar ik niet moest...zal wel MS helpdesk worden dan...

ik vraag me gewoon af hoe het komt dat je met 1 klik op de knop niet een account kan ontdoen van het primaire karakter...

en vind het toch maar raar. als je die tekst leest van die foutmelding: ik moet eerst alle MS exchange accounts verwijderen vooraleer ik de primaire kan verwijderen...

maar als ik dan nog 1 mailadres over heb zegt hij dat je niet 'geen account' kan hebben of iets dergelijks... staat toch haaks tegenover elkaar? ik vind het toch maar raar ze...

alle 3 hotmail adressen... zou het met die laatst overgebleven account wel lukken met een "niet"-MS exchange account???

ik bedoel hiermee: 1 spam en mijn gewone verwijderen. totdat ik die "primaire" spammail overhoud... en dan 1 yahoo of google mail toevoegen en die primair zetten...

alsdusdanig zouden alle exchange (hotmail) adressen eraf moeten zijn. daarna mijn gewone mailadres toevoegen en dan alsnog die yahoo/google verwijderen... ???????????

ik snap al die account-zeverderij toch niet ze... imo zou je gewoon toegang moeten kunnen geven aan een mailadres en zo ook moeten kunnen schrappen... ik heb op Youtube al gezien dat sommige mensen een ander profiel aanmaken (zie deze video: https://www.youtube.com/watch?v=GPGAlpTlh3M) maar dan zit in het PC geheugen toch nog altijd het oorspronkelijke profiel vast/gevangen....????

Laatst bewerkt:
Als de vorige post van manamana niet afdoende is:
Outlook kun je wel apart verwijderen of herstellen via de Office setup:
Link

Het profiel kun je verwijderen (met outlook gesloten) via het configuratiescherm > Mail > Profielen weergeven.
Wanneer je vervolgens Outlook weer opent, maak je een nieuw profiel. Het eerste email adres wat je nu toevoegt, wordt het primaire adres. Zie deze post

Laatst bewerkt:
heeft denk ik toch niet echt iets met aliassen te maken...

@ leofact: ik wou dus alleen outlook verwijderen maar in 'programma's en onderdelen' in configuratiescherm staat enkel office 2016 als een geheel omdat ik deze aangekocht heb met een key...

nu wou ik die repair doen, maar diene voortgangsbalk zit hier al 3 uur te draaien en als ik in taakbeheer kijk gebeurt er eigenlijk niet veel...

ik ben dus van plan om alles te verwijderen en met die link die ik heb van bij install te herinstalleren... alleen: kan dit met diezelfde key? PC is onveranderd ook qua hardware en dus in principe voor hetzelfde apparaat...

indien mogelijk, op wat moet ik letten?

mvg

Je hebt ws een microsoft click tot run installatie.
Met een geldige key bij de hand kun je het volgende stappen doen in de twee linken hieronder.
- Klik op download en laat dit tooltje office opruimen en start opnieuw op..
- Installeer office, dmv de tweede link.

Met een beetje geluk worden al je gegevens bewaard en hopelijk je account dan weer hersteld
Zo niet dan moet je deze weer opnieuw instellen.
offfice verwijderen

Opnieuw installeren

Laatst bewerkt:
Je hebt ws een microsoft click tot run installatie.
Met een geldige key bij de hand kun je het volgende stappen doen in de twee linken hieronder.
- Klik op download en laat dit tooltje office opruimen en start opnieuw op..
- Installeer office, dmv de tweede link.

Met een beetje geluk worden al je gegevens bewaard en hopelijk je account dan weer hersteld
Zo niet dan moet je deze weer opnieuw instellen.
offfice verwijderen

Opnieuw installeren

ok ga eraan beginnen... best eerst die profielen verwijderen moesten die er nog zijn? dus na uninstallen???? of is dit niet nodig?

Je kunt natuurlijk eerst de profielen verwijderen en opnieuw instellen.
Misschien ben je dan al van het probleem af?
Zo niet handel dan als aangegeven.
Suc6

ok, de snelle repair gedaan en dat lukte wel... alvorens te herstarten nog snel dat profiel verwijderd... worked like a charm... dat spamadres stond nog als default in het inlogscherm maar kon dat dus vervangen...

heb ik nu ergens op de pc nog mails/instellingen staan die ik nog kan verwijderen?

Ik denk het eigenlijk niet.
Waar de bestanden staan kun je in de link lezen: link

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan