Met alleen NL(Nederland) uit-gevinkt krijg ik gewoon alle mails van Nederland binnen. Ik heb in het buitenland niets te zoeken dus waarom zou ik die landen niet aanvinken? Dat zou toch de bedoeling zijn van die optie of niet? Helaas werkt die optie van Outlook blijkbaar niet of slechts gedeeltelijk. Ik krijg nog veel bagger mails uit het buitenland binnen. AI wist mij het volgende te 'vertellen' :
In Outlook 2024 zorgt de optie "Topleveldomeinen" ervoor dat je selectief kunt kiezen welke e-mailadressen uit specifieke landen worden geblokkeerd of juist worden toegestaan. Dit heeft vooral betrekking op het spamfilter. Als je bepaalde landen aangevinkt hebt, betekent dat dat e-mails van die topleveldomeinen (zoals .cn voor China, .ru voor Rusland, enz.) meestal worden geweerd of toegestaan, afhankelijk van je instellingen.
Bij gebruik voor het ondersteund kunnen bijvoorbeeld alle e-mails uit die landen direct naar je spambox worden doorgestuurd of zelfs volledig worden bestreden. Dit helpt vooral om spam of ongewenste e-mails uit specifieke landen te filteren, wat handig kan zijn als je merkt dat er veel spam uit bepaalde regio's komt.
Graag zie ik jullie reacties tegemoet.