Outlook 2024 pro lijst met geblokkeerde topleveldomeinen aanpassen werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johil

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2012
In de opties voor ongewenste mail van Outlook 2024 pro heb ik in de lijst met geblokkeerde topleveldomeinen alles aangevinkt behoudens NL(Nederland). Na een nieuwe opstart van Outlook wordt naast NL(Nederland) de machtiging UG(Oeganda) niet meer voorzien van een vinkje. Ik heb Outlook opgestart als administrator maar dat helpt niet. ScanPST heb ik ook gedraaid zonder resultaat.
De vraag is eigenlijk; heb ik die optie echt nodig en heeft iemand een oplossing hiervoor?

Geen idee, maar met alleen .nl als afzenders gaat je wereld wel heel klein worden. Zelfs ing mailt af en toe vanaf ing.com. Dus ik vraag in hoeverre je met een lijst met TLDs moet gaan willen knoeien.

Ik zou er rekening mee houden dat je dus een heleboel legitieme emails ook niet meer gaat ontvangen.

Met alleen NL(Nederland) uit-gevinkt krijg ik gewoon alle mails van Nederland binnen. Ik heb in het buitenland niets te zoeken dus waarom zou ik die landen niet aanvinken? Dat zou toch de bedoeling zijn van die optie of niet? Helaas werkt die optie van Outlook blijkbaar niet of slechts gedeeltelijk. Ik krijg nog veel bagger mails uit het buitenland binnen. AI wist mij het volgende te 'vertellen' :

In Outlook 2024 zorgt de optie "Topleveldomeinen" ervoor dat je selectief kunt kiezen welke e-mailadressen uit specifieke landen worden geblokkeerd of juist worden toegestaan. Dit heeft vooral betrekking op het spamfilter. Als je bepaalde landen aangevinkt hebt, betekent dat dat e-mails van die topleveldomeinen (zoals .cn voor China, .ru voor Rusland, enz.) meestal worden geweerd of toegestaan, afhankelijk van je instellingen.
Bij gebruik voor het ondersteund kunnen bijvoorbeeld alle e-mails uit die landen direct naar je spambox worden doorgestuurd of zelfs volledig worden bestreden. Dit helpt vooral om spam of ongewenste e-mails uit specifieke landen te filteren, wat handig kan zijn als je merkt dat er veel spam uit bepaalde regio's komt.

Graag zie ik jullie reacties tegemoet.

Top level domeinen zijn al lang niet enkel meer aan landen gerelateerd. Denk bijv. aan .info, .auto, .friesland, .amsterdam. Ik moet er niet aan denken om dat te moeten gaan managen. Daarnaast ontkom je er bijna niet aan om ook .com uit te sluiten en dan heb je meteen de grootste hoeveelheid spam weer terug. Dus nut en noodzaak van dit filter ontgaat mij volledig.

Inhoudelijk kan ik helaas niet helpen, want heb deze versie nog niet geïnstalleerd.

RogerS. Dat wist ik niet. Nu begrijp ik ook dat dit filter weinig tot geen nut heeft. Dank en groet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan