Outlook 365: niet alle e-mailmappen overgezet naar nieuwe laptop

PJAA

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2019
Berichten
20
Goedemorgen,

Een nieuwe laptop in gebruik genomen, nu ondervind ik problemen met het overzetten van mijn mailaccount.
Op de oude laptop had ik naast de standaard items binnen outlook ook allerlei mappen en submappen. Nu heb ik Microsoft gevolg hoe mijn Office 365 over te zetten op mijn nieuwe laptop. Hierbij zet hij netjes de standaard items over naar mijn 'nieuwe' outlook maar niet mijn zelf gecreëerde mappen en submappen.
Nu is mijn Office 365 op mijn nieuwe laptop actief. Op de oude laptop heb ik nog gelukkig alles staan.

Maar hoe ik dit nu voor elkaar krijg geen idee, iemand een tip...
 
Dan waren die mappen ‘lokale’ mappen, en staan ze niet op de mailserver.
Beste is mappen aan te maken via webmail, zodat je zeker weet dat ze op de mailserver staan.
Daarna zou je de bestanden kunnen overslepen vanaf de laptop naar die nieuwe mappen.
 
Voor een digibeet zoals ik werkt het dan alsvolgt.... Ik heb mijn oude laptop met de niet overgezette mappen, maak ik dan op mijn oude laptop verbinding met de webmail van Antagonist in mijn geval. In Antagonist maak ik de mappen aan die ik wil hebben. Ik ga in mijn oude outlook staan, versleep dan de emails vanuit outlook naar de zojuist aangemaakte mappen in de webmail van Antagonist. Als ik mijn outlook op mijn nieuwe laptop open zou ik dan mijn mappen met de emails moeten zien staan. Klopt dit ?
 
Ik gebruik zelf geen Outlook, maar het principe is juist (even wachten of "helpers" andere/betere ideeën hebben :))
 
Wat ik vaak zie is dat mensen extra mappen als extra map en niet als submap van Inbox of Sent Items. Dat geeft dan problemen met synchroniseren.

Echter als het goed is zijn het dan lokaal opgeslagen mappen (en inhoud) en zitten die dus in een .pst bestand. Dit bestand kun je gewoon kopiëren naar je nieuwe computer en daar weer aan Outlook koppelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan