Outlook 98...

Status
Niet open voor verdere reacties.

robin_89

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2002
Hallo,

Ik gebruik windows 98 SE en om email binnen te halen gebruik ik Outlook 98.
Nu heb ik sinds kort een klein probleempje met Outlook 98. Ik verstuur vaak "opgemaakte" email (met plaatjes en een leuke 8ergrond enz.) en dan klik ik op Invoegen > Figuur... voor de plaatjes en Opmaak > Achtergrond... voor de 8ergrondjes.
Maar als ik nu een plaatje wil invoegen en klik op Invoegen > Figuur...
Dan krijg ik een venstertje met een knop om naar het bestand te bladeren.
Als ik dan klik op bladeren, deukt die knop heel leuk in, maar krijg ik niet een venster met mijn bestanden. Er gebeurt helemaal nix...

Das best wel vervelend, als je (bijvoorbeeld) een paas-email wilt sturen aan je familie, en je kan er niet een leuk kuiken bij plakken...
Ik heb voor de persoon die mij de oplossing geeft hier een leuk zelfgemaakt programmaatje liggen dat rond de 150 leuke 8ergrondjes installeert voor Outlook 98 (zal op Express ook wel werken, maar is niet getest :D).
Dat is ook verkrijgbaar voor andere mensen, moet je het alleen ff laten weten als je em wil hebben.

Maar ik ben deze topic niet begonnen om over mijn eigen software te beginnen...
Weet iemand een oplossing zodat mijn "Blader-button" wel weer gaat werken?? :confused:

Mvg,
Robin :cool:

Loopt heel outlook dan vast,of kan je het dialoogvenster gewoon annuleren en verder gaan.
Is je postbus niet vol,aangezien je veel gebruik maakt van opmaak.
Outlook eropnieuw opzetten,de mails die je wilt bewaren overzetten naar pst bestand en je pab ook bewaren,hoef je alleen outlook opnieuw te installeren zonder alles kwijt te raken.

grtz,ben benieuwd

Geplaatst door raphano
Loopt heel outlook dan vast,of kan je het dialoogvenster gewoon annuleren en verder gaan.
Is je postbus niet vol,aangezien je veel gebruik maakt van opmaak.
Outlook eropnieuw opzetten,de mails die je wilt bewaren overzetten naar pst bestand en je pab ook bewaren,hoef je alleen outlook opnieuw te installeren zonder alles kwijt te raken.

grtz,ben benieuwd

Zou je even uitleg kunnen geven hoe ik alles naar pst moet zetten en de pabs moet bewaren?
Ik heb dit al vaker willen doen, maar nooit goed uitleg gekregen om alles goed te backuppen. Aangezien het veel werk is om een heel adresboek er opnieuw in te zetten...
En Postvak IN is niet te groot, in tegendeel, er zitten erg weinig emails in. En Outlook loopt ook niet vast nadat ik heb geprobeerd een plaatje in te voegen, maar ik kan ook niet op annuleren klikken, ik moet het venster met het kruisje in de hoek wegklikken...

In iedergeval vast bedankt voor de info! :)

Robin :cool:

HI,

Ga er vanuit dat je NL versie hebt.
PST:
1.aanmaken pst
-Ga naar Extra >Serviceses>
-Op tabblad services klik op knop toevoegen
-Selecteer Persoonlijke mappen>klik op ok
Verwijs naaar de plaats waar je hem wilt zetten op C:,D:,etc
-Je kan ook een andere naam geven dan de standaard naam"persooonlijke mappen"
Klik op "OK"
-Je komt terug op tabblad services,daar zie je nu als het goed is de pst die je hebt aangemaakt.
Sleep alle mail die je wilt bewaren daar naar toe.Je kan eronder zelf nog submappen aanmaken.

Nu kan je je archief zelfs gaan branden,zoek naar bestand *.pst

2.PAB
Zoek naar *.pab dat is je adreboek,brand deze desnoods ook op cd zodat je zeker weet dat je hem niet kwijtraakt.

3.
Er zitten niet veel emails in je postbus,
dus je hebt je het volgende nagekeken:
verzonden,verwijderde,inbox,agenda,logboek.
Met name logboek elke bijlage die je opent bewaart hij dat als je dat aan hebt staan.

Ik neem aan dat je eerst wel plaatjes kon toevoegen,
alleen recent niet,
Gaat het alleen om een bepaalde pic,
zo ja wat voor format heeft het,of kan je nu geen enkele plaatjes meer invoegen.
Kan je nog wel mail verzenden en ontvangen,dan weet ik zeker dat hij niet vol zit.
Als je voorgaand allemaal heb geprobeerd,mischien maar weer opnieuw installeren.
Of als je de tijd hebt effe wachten op de mening van de andere gasten op dit forum.
Laat wel weten wat je doet ben nu wel benieuwd waar het aan ligt.En als ik niet duidelijk ben,vragen staat vrij...

p.s. Leuke site ben effe geweest,weet nu waar ik moet zijn voor als ik vragen daarover heb.

grtz

Allemaal gelukt, windows opnieuw geïnstalleerd, en nu doet alles het weer goed en normaal!!

Th@nX voor de hulp!

Robin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan