• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Outlook-agenda importeren in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlexCEL

Meubilair
Lid geworden
3 apr 2014
Office versie
Excel 365 NL Insider
Iemand ook enig idee of, en zo ja hoe, je de Oulook-agenda kunt importeren in Excel?

Ik kom wel het een en ander tegen via Google of op deze site, maar dit lijkt allemaal te gaan over oudere versies van outlook. De optie exporteren kom ik bijvoorbeeld niet meer tegen in Outlook. Een ics-bestand importeren in Excel gaat ook niet goed...

En over welke versie heb jij het dan?

Hallo. Dat topic wat je aanhaalt is van 2008. Dat zal outlook express zijn geweest, ik las hier ook iets van agenda enz enz. Ik heb het niet allemaal gelezen. Probeer het hier eens. Klik Succes

Dank voor de reacties.

Ik moet tellen hoe vaak een afspraak voorkomt in een bepaalde periode voor een bepaald aantal personen en hoe lang die afspraak dan duurt.

@manamana: dat het 10 jaar oud was realiseerde ik mij ook. Ging mij om de methode, bestand>opslaan als in een format waar Excel iets mee kan. Een functionaliteit die er schijnbaar uitgehaald is in de laatste versies van Outlook (zie bijv hier: https://www.msoutlook.info/question/export-to-or-import-from-excel). Jouw linkje geeft wel aan hoe je kunt exporteren, maar dit is naar een PST file. Ook hier kan Excel niet echt mee overweg. Of contactpersonen naar csv-file. Mij gaat dus het specifiek om de agenda.

@snb: helaas is VBA voor mij voor nu te hoog gegrepen. Voordat ik heb uitgevogeld hoe jouw codes te implementeren in een werkblad ben ik een VBA-cursus verder. Ik sta wel elke keer weer versteld van de mogelijkheden van VBA, dus misschien is die cursus nog niet zo'n slecht idee.

Ik ben bang dat het handmatig tellen wordt...

Ik moet tellen hoe vaak een afspraak voorkomt in een bepaalde periode voor een bepaald aantal personen en hoe lang die afspraak dan duurt.

Zullen we dat dan samen via dit forum aanpakken ?

1. staan alle gegevens in 1 agenda ?
2. is dat jouw standaardagenda ?
3. over welk periode hebben we het ?
4. moet er een overzicht per persoon komen, of gaat het juist om de groepscombinatie ?

Je kunt al beginnen te kijken wat het resultaat is van deze code (alle afspraken in de standaardagenda):

Code:
Sub M_snb()
  With CreateObject("Outlook.Application").GetNamespace("MAPI").GetDefaultFolder(9)
     redim sp(.Items.count+1,1)

For j=1 to ubound(sp)
       sp(j,0) = .items(j).Location
       sp(j,1) =  .items(j).start
     next
  End With

sheets(1).cells(1).resize(ubound(sp)+1,2)=sp  
End Sub

Laatst bewerkt:
Is dit de route die je zoekt?

outlook office 365
linker bovenhoek: Bestand (selectie-klik)
Item: Openen (selectie-klik)
Item: Importeren/Exporteren (selectie-klik)
Window 1 popt up: met 7 keuze mogelijkheden: kies "naar een bestand exporteren" (selecteren)
en bevestigen met selectie button: "Volgende >"
window 2 popt up: "exporteren naar bestand": kies "door komma's gescheiden waarden" en bevestigen met selectie button: "volgende >"
window 3 popt up: Selecteer de map waaruit u wilt exporteren:
in mijn geval: Agenda: Naamloos
window 4 popt up: Geëxporteerd bestand opslaan als:
in schermpje doet outlook voorstel voor bastandsadres en naam, klaar? kies "volgende >"
window 5 geeft de mogelijkheid om velden in te stellen en sluit deze popup af met "voltooien"
window 6 Datumbereik instellen (over welke periode wil je je gegevens exporteren) sluit af met "ok" of "annuleren"

Importeren in je sheet via tab: Gegevens en tab: uit test/csv

groet jan

Ik ga morgen even jullie suggesties eens uitproberen. Had dit onderwerp even geparkeerd i.v.m. andere werkzaamheden.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Opgelost!

@Jan: de methode hierboven werkte prima voor mij, een mooie excel-lijst met afspraken. Wie verwacht nu dat de export-optie zit onder de optie "openen"...
@snb: kreeg een foutmelding bij de code, "de grenzen van de matrix-index zijn overschreden". Ik heb verder niet naar de oorzaak gespeurd.

Beiden, nogmaals hartelijk dank. Ik ga wat mensen blij mee maken vandaag.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan