OUTLOOK agenda in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

reddragon

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2004
Berichten
1
Heey

Is het mogelijk om agendabeheer van outlook in een netwerk te maken, dus als ik wat in mijn agenda zet dat het er op computer B bij komt te staan!?


Grtz

Maurice
 
Het is me niet helemaal duidelijk wat je bedoelt. Wil je vanaf de ene pc in de agenda van de andere kunnen kijken of wil je een soort centrale agenda?
 
Je kan kalenderbestanden importeren van een andere pc (bestand - importeren of exporteren - een iCalender of Vcalenderbestand (.vcs) importeren - zoeken in je netwerklocaties naar de map met die bestanden, maar dan moeten die gedeeld staan op die andere pc).
Je zal dat telkens bij elke sessie moeten doen om de gegevens aan te passen (je kan op dit forum misschien iemand vragen om er een scriptje voor te maken; of je maakt zelf een macro zodat je dat met één klik kan doen, is niet zo heel moeilijk).
Wil je ze automatisch gesynchroniseerd hebben, dan denk ik dat je een server nodig hebt (en dat is niet zo evident thuis, op een kantoornetwerk kunnen ze dat wel instellen op de server).
Je kan ook op je bronPC klikken op een afspraak, dan bestand - save as - vCalenderFormat kiezen. Dat bestand sla je ergens op en kan je dan als e-mailbijlage naar je andere pc sturen (via jezelfde account uiteraard) daar binnenhalen en dubbelklikken op de bijlage (.vcs). Die zet zich dan automatisch in je outlook in de kalender. Sneller is: afspraken selecteren, rechtsklikken - doorsturen
Nog meer uitleg hier: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;197025&Product=ofw2k

Wel omslachtig allemaal. Zal eens nakijken of het niet simpeler kan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan