Outlook Agenda Item aanmaken via VBA vanuit Access in NIET-standaard agenda

Status
Niet open voor verdere reacties.

VBAJAAP

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2013
Beste Lezers,

Ik ben bezig om vanuit mijn database de mogelijkheid te creeren om een afspraak in een agenda te plaatsen,
waarbij Onderwerp e.d. uit mijn database worden gehaald. Dit lukt, maar er zijn een paar wensen die ik niet helemaal voor elkaar krijg:

Agenda Item openen (om te bewerken) ipv op te slaan. Ik gebruik nu de regel:
Item.Save
Hierdoor wordt het item meteen opgeslagen. Ik zou het prettiger vinden wanneer het wordt geopend, zodat ik nog wat zaken kan aanvullen.

Daarnaast zou ik het item willen toevoegen aan een NIET-standaardagenda. Wanneer ik nu een item aanmaken komt dit in de standaard agendafolder terecht. ik zou in de code willen kunnen aangeven in welke agenda het item terecht moet komen.

Weet iemand de oplossing !?

Vriendelijke groet,

Jaap.

Heb je .Display al geprobeerd?

En hier vind je wat codevoorbeeldjes om van agenda te wisselen. Da's teveel om even over te typen :).

Beste Octafish,

Je hebt me (weer) op het goede spoor gezet. Dank je wel. De bovenstaande link laat een pagina zien van waaruit ik eea heb kunnen vinden.
Wellicht voor andere gebruikers handig. Feitelijk heb ik het met de onderstaande code opgelost:

Dim myOlapp as outlook.application
dim appointment as outlook.appointmentitem
Dim OlFldr as Outlook.mapifolder

Set myOlapp= New Outlook.application
set olfldr=myolapp.getnamespace("MAPI").Folders("***HIER DE NAAM VAN HET OUTLOOKPOSTVAK *** ) _
.folders("Agenda")

Daarna komt een stukje waarbij alle eigenschappen van het appointment item worden bepaald (Start, Duration,Subject, Body , etc.)

Even kleine disclaimer: Het bovenstaande lijkt te werken, maar ik ben in deze materie niet dermate ervaren, dat ik kan zeggen dat dit
de handigste manier is. Aanvullingen en correcties op bovenstaande zijn dan ook welkom.

Tevens zou een vertaling naar normaal Nederlands van het verschijnsel NameSpace welkom zijn. Ik snap dit niet helemaal.

Ik denk niet dat het veel anders kan; ik zal me eens verdiepen in een stukje over de NameSpace materie :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan