outlook auto backuppen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tedjansen11

Verenigingslid
Lid geworden
8 mei 2009
Hallo,

Ik wil mijn outlook auto laten backuppen en dan een .pst file moet de backup zijn!
Het graagst wil ik dat het op de achtergrond gebeurt en dan 1x per dag.

De tool die puppie plaatst is idd. een hele handig en leuke.

Heb je Office XP of Office 2007, dan moet je naar een andere oplossing:

wat dacht je er bijvoorbeeld van om op een andere schijf (partitie) éénmalig een mappie aan te maken die je bijvoorbeeld : Backup Outlook (;) :D) noemt?

Vervolgens sleep je met de rechtermuisknop iedere avond het op C staande outlook.pst bestandje (in de map van Outlook) naar de backup map. Een actie van een seconde of 10 (???)

Mocht dat teveel werk zijn (kan mij het eigenlijk niet voorstellen, maar ja............) dan kun je nog overwegen in kladblok een uiterst klein batchje te maken die het vóór je doet.

Laatst bewerkt:
heb 2007.
maar ik weet niet hoe ik batch bestandje moet maken!
Dus kan jij er een maken?

Ja, maar het kost mij meer tijd om die batch te maken, dan jou om met je rechter muisknop de .pst te 'pakken' en naar de backup locatie te slepen.
Wat houdt je tegen om het zo te doen?

Was ik al bang voor!

Ik heb de batch getypt : 1.45 minuut (inclusief even het juiste 'path' opzoeken), in die tijd had jij die kopie allang gemaakt.

Open kladblok en typ de volgende tekst

CD C:\
CD C:\users\jouw naam\appdata\local\microsoft\outlook
COPY *.pst H:\backup outlook\

Vanzelfsprekend moet "jouw naam' veranderd worden en moet ook de letter H van de backup locatie veranderd worden én bijv. de map backup tool in Windows aangemaakt worden, want ik weet niet wat jouw backup locatie wordt / is. Ook 'users' zou bij een Nederlandse Windows zomaar 'Gebruikers' kunnen heten.

Sla het bestandje vervolgens op als backup.bat en voilá je eigen gemaakte kopieertool is beschikbaar.

In Windows executeer je de batch en de kopie wordt gemaakt.

Voorwaarde is wél dat in de verkenner de opties: verborgen bestanden / mappen weergeven áánstaat en ook dat exenties voor bekende etc. etc. weergeven óók staat aangevinkt.

Kortom, jij bent nu een halfuurtje zoet..............

[edit] door de asterisk in het kopieercommando wordt óók de archive.pst meegekopieerd, wat wil je nog meer.............. [end edit]

Laatst bewerkt:
kopieert niet ik heb win xp pro dus ik heb het naar win xp pro nodigheden aangepast.:o
En ik vond niks op t internet.
In het volgend bericht stop ik het aangepasde doc mee.

Vervang de lange bestandsnamen eens door maximaal 6 karakters (vanaf het begin) gevolgd door ~1

Voorbeeld:

documents and settings wordt dan:

docume~1

De tool die puppie plaatst is idd. een hele handig en leuke.
Heb je Office XP of Office 2007, dan moet je naar een andere oplossing ......

Deze opmerking klopt niet Pasja!
Juist voor Outlook2003 én voor 2007 werkt PfBackup.exe prima.
Je geeft met het tooltje aan wanneer, hoe vaak en naar welke lokatie een backup van het pst-bestand moet worden gemaakt.
En zoals gevraagd door TS, wordt er inderdaad een PST-reservekopie gemaakt, die dus ook weer direct in te lezen is in Outlook. Je hoeft er zelf niet meer om te denken een backup te maken, want het programma'tje herinnert jou eraan en doet vervolgens zelf zijn werk.

Laatst bewerkt:
Blijkens de bron die ik raadpleegde pfbackuptool bestond 'ie niet voor 2007.

Blijkens den 2008 uitgebrachte versie pfbackuptool bestaat íe wel voor 2007.

Da's dus goed nieuws voor TS.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan