Goedemiddag allemaal,
Ik zit met een redelijk groot probleem met mijn VBA voor outlook. En na lang zoeken en proberen hoop ik dat jullie mij zouden kunnen helpen
Ik zal de situatie even uitleggen.
Ik probeer ervoor te zorgen dat er automatisch bijlage's aan een e-mail bericht worden toegevoegd. Via een ander programma worden de files van een server naar een lokale map gekopieerd en die moeten dan vervolgens worden toegevoegd.
Ik heb eerst geprobeerd om via de commandline dan met
een mail aan te maken, en dat gaat goed, maar ik krijg het hierbij niet voor elkaar om meerdere files toe te voegen.
Daarom heb ik een code geschreven die een bepaalde folder uitleest en alle files daarin dan aan een e-mail zou toevoegen. Het probleem alleen is dat het aangeroepen moet worden als er een nieuw e-mail bericht wordt opgesteld. Maar ik heb zelf geen mogelijkheid kunnen vinden om dit op te vangen.
Vervolgens heb ik ook geprobeerd om de macro te laten uitvoeren:
Hierbij ging het alleen goed als outlook nog niet gestart was, anders wordt er een nieuwe outlook gestart maar de macro niet uitgevoerd
De bedoeling is uiteindelijk:
Als iemand mij zou kunnen helpen hoor ik het graag.
Alvast bedankt:thumb:
Ik zit met een redelijk groot probleem met mijn VBA voor outlook. En na lang zoeken en proberen hoop ik dat jullie mij zouden kunnen helpen

Ik zal de situatie even uitleggen.
Ik probeer ervoor te zorgen dat er automatisch bijlage's aan een e-mail bericht worden toegevoegd. Via een ander programma worden de files van een server naar een lokale map gekopieerd en die moeten dan vervolgens worden toegevoegd.
Ik heb eerst geprobeerd om via de commandline dan met
Code:
outlook.exe /a <file>
Daarom heb ik een code geschreven die een bepaalde folder uitleest en alle files daarin dan aan een e-mail zou toevoegen. Het probleem alleen is dat het aangeroepen moet worden als er een nieuw e-mail bericht wordt opgesteld. Maar ik heb zelf geen mogelijkheid kunnen vinden om dit op te vangen.
Vervolgens heb ik ook geprobeerd om de macro te laten uitvoeren:
Code:
Outlook.exe / autorun <macro>
De bedoeling is uiteindelijk:
Code:
[Programma download files naar vaste lokale map]
|
\/
Outlook.exe /c imp.note
|
\/
[Outlook laadt een nieuw bericht]
|
\/
Event wordt opgevangen en bijlages worden toegevoegd
|
\/
[Bericht wordt getoond en gebruiker kan verder de e-mail aanpassen]
Als iemand mij zou kunnen helpen hoor ik het graag.
Alvast bedankt:thumb: