[Outlook] Automatisch code uitvoeren bij mail opstellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kevsk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevsk

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 sep 2007
Goedemiddag allemaal,

Ik zit met een redelijk groot probleem met mijn VBA voor outlook. En na lang zoeken en proberen hoop ik dat jullie mij zouden kunnen helpen :o

Ik zal de situatie even uitleggen.

Ik probeer ervoor te zorgen dat er automatisch bijlage's aan een e-mail bericht worden toegevoegd. Via een ander programma worden de files van een server naar een lokale map gekopieerd en die moeten dan vervolgens worden toegevoegd.

Ik heb eerst geprobeerd om via de commandline dan met
Code:
outlook.exe /a <file>
een mail aan te maken, en dat gaat goed, maar ik krijg het hierbij niet voor elkaar om meerdere files toe te voegen.

Daarom heb ik een code geschreven die een bepaalde folder uitleest en alle files daarin dan aan een e-mail zou toevoegen. Het probleem alleen is dat het aangeroepen moet worden als er een nieuw e-mail bericht wordt opgesteld. Maar ik heb zelf geen mogelijkheid kunnen vinden om dit op te vangen.

Vervolgens heb ik ook geprobeerd om de macro te laten uitvoeren:
Code:
Outlook.exe / autorun <macro>
Hierbij ging het alleen goed als outlook nog niet gestart was, anders wordt er een nieuwe outlook gestart maar de macro niet uitgevoerd

De bedoeling is uiteindelijk:
Code:
[Programma download files naar vaste lokale map]
    |
   \/
Outlook.exe /c imp.note
    |
   \/
[Outlook laadt een nieuw bericht]
    |
   \/
Event wordt opgevangen en bijlages worden toegevoegd
    |
   \/
[Bericht wordt getoond en gebruiker kan verder de e-mail aanpassen]

Als iemand mij zou kunnen helpen hoor ik het graag.

Alvast bedankt:thumb:

Hallo !

Er is misschien wel een mogelijkheid die je kan toepassen. Ik heb ooit het probleem gehad dat ik vanuit een Excel-macro automatisch een e-mail wilde versturen. Dat ging als volgt: in de Excel-macro verzamelde ik de nodige e-mail-gegevens: Bestemmeling(en), Onderwerp, Inhoud en Attachment(s). Vervolgens moest ik een functie aanroepen met die gegevens als parameters. Het betreffende e-mailprogramma was niet Outlook maar wel TeamWare Mail.

Omdat ik dacht dat zoiets ook wel met Outlook zou mogelijk zijn, ben ik eens gaan rondneuzen met Google en misschien kan je enige inspiratie op doen op de hiernavolgende site:

http://www.serverwatch.com/tutorials/article.php/1474711

Groeten en succes !
MDN111.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord :thumb:, maar het is niet helemaal wat ik kan gebruiken (of ik begrijp het niet goed.:o)

Zelf ben ik ondertussen ook verder gaan zoeken en ik kwam de NewInspector Event tegen. Deze laat ik nu het item opvangen van een nieuwe inspector. Dit gaat verder allemaal goed totdat ik een nieuwe mail start zonder dat outlook is geopend. Dan laat ie de macro's niet en kan die hem ook niet opvangen. Daarvoor zorg ik er nu voor dat eerst outlook wordt gestart mocht dat nog niet zo zijn.
Code:
outlook.exe /recycle
en vervolgens maak ik een nieuwe e-mail aan met
Code:
outlook.exe /c ipm.note /m <vooraf vastgestelde naam>
In de NewInspector Event word dan gecontroleerd of het item een ipm.note (mail) is en dan of de "To" een bepaalde waarde heeft.

Als dat zo is dan voegt ie de bijlages toe en maakt de "To" weer netjes leeg, zodat de gebruiker een normale e-mail te zien krijgt die al extra bijlages heeft.

Zoals het nu is is het een mogelijke oplossing, maar het zou natuurlijk mooier zijn als ik niet eerst outlook hoef te starten. Weet iemand misschien hoe ik dat voor elkaar kan krijgen? Of is het (zoals ik zelf denk) niet mogelijk?

Thx :D

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan