Opgelost Outlook begint alle zinnen met een hoofdletter

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

grace101

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2007
Hallo, sinds 2 dagen beginnen alle zinnen in Outlook met een hoofdletter.
Hoe krijg ik dat veranderd? Windows11

In het Engels:
1.Click Outlook's "File" menu followed by "Options" to view the Outlook Options window.
2.Click "Mail" and then click "Spelling and AutoCorrect."
3.Click "AutoCorrect Options" to view the AutoCorrect window. Remove the checkmark from the "Capitalize First Letter of Sentences" check box and click "OK" twice.

1.Klik op het menu "Bestand" van Outlook, gevolgd door "Opties" om het venster Opties van Outlook te bekijken.

2. Klik op 'E-mail' en vervolgens op 'Spelling en AutoCorrectie'.

3. Klik op "AutoCorrectie-opties" om het AutoCorrectie-venster weer te geven. Verwijder het vinkje uit het selectievakje 'Eerste letter van zinnen in hoofdletters schrijven' en klik tweemaal op 'OK'.

Waar vind ik "Bestand"van Outlook?

In menu-balk, linksboven, links van “start” (in de app).
Of gebruik je de webversie?

Als je in een bericht bezig bent zie je rechts “…” menu met “meer opties”. Daar zie je optie “editor”, sub-menu “editor-instellingen”. Daar staat optie “automatsch hoofdlettergebruik inschakelen”.

Bedankt voor terugmelding, nu mag jij deze vraag op "opgelost" zetten...

Overigens is het in dit land zéér gebruikelijk om een zin met een hoofdletter te beginnen. Mijn ervaring (als trainer) is dat eigenlijk alleen mensen die niet snappen hoe de functie werkt hem uit willen zetten. De meeste mensen zien het nut ervan, en weten ook hoe ze abusievelijke hoofdletters simpel kunnen herstellen (en voorkomen in de toekomst).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan