Outlook berichten importeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ries69

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Pas geleden heb ik XP opnieuw moeten installeren na een foutmelding en dat ik Outlook helemaal niet meer kon openen. Ik had mijn mails daarvoor al een keer gekopieerd van de harde schijf naar de externe schijf en ook nog eens ge-exporteerd. Vervolgens kon ik ze niet meer terugzetten. Ik kreeg de volgende mededeling:
"Kan geen berichten in deze map vinden of er is een andere toepassing actief waarin de vereiste bestanden zijn geopend. Selecteer een andere map of sluit andere toepassingen waarin bestanden mogelijk zijn geopend."
Alle bestanden staat .dbx achter. Ik wil ze wel graag weer terug. Nu ben ik bang om nieuwe mapjes te maken, want als ik ze weer kwijt ben, kan ik alles weer opnieuw doen.
Wie kan mij helpen om mijn oude mails weer terug te krijgen?

Laatst bewerkt:
Zorg dat verborgen bestanden en mappen tonen aanstaat.

Ga naar windows verkenner -> extra -> map opties -> weergave en zorg daar dat verborgen mappen tonen aanstaat.

Ga daarna naar documents and settings en zoek naar de gebruikersnaam die op je pc staat.
Ga dan naar local settings-> application data -> identities -> map met cijfers/letters -> map microsoft -> map outlook express daar vind je de dbx bestanden. Dáár moet je dus je gemaakte kopie naartoe (over)schrijven.

Je gebruikt de naam Outlook en Outlook Express door elkaar. Het zijn 2 verschillende programma's met elk hun eigen bestandsextensie. Ik ga / ging uit van Outlook Express.

Laatst bewerkt:
Hoi Pasja,

bedankt voor je reactie. Ik heb de oude mailtjes gekopieerd naar de nieuwe map. Toen heb ik weer geklikt op importeren->berichten->Microsoft Outlook Express 6. Vervolgens heb ik zowel "E-mail uit een OE6-identiteit" als "E-mail uit een OE6-archiefmap" geprobeerd en kreeg ik de volgende melding:
"Het opgegeven berichtenarchief kan niet worden geopend. Het wordt mogelijk gebruikt door Outlook Express."

Heb je nu nog een tip?
Gr. Richard
P.S. Ik bedoel inderdaad Outlook Express

Hoi Pasja,

Ik heb als eerste de verborgen mappen en bestanden aangezet. Deze stonden inderdaad op uit.

Vervolgens heb ik de oude mails en mapjes (die ik eerst op de externe schijf gezet had) gekopieerd naar de nieuwe map (local settings-> application data -> identities -> map met cijfers/letters -> map microsoft -> map outlook expres). Vervolgens wilde ik importeren en kreeg ik die foutmelding.

Weet je zo voldoende?
Gr. Richard

De mapjes die ik gemaakt had in mijn Outlook, daar zitten nog mailtjes in. En bij zowel de oude mapjes als de nieuwe staat .DBX achter. En die oude .DBX bestanden heb ik gekopieerd naar de nieuwe map (op de C-schijf).
Begrijp je zo wat ik bedoel?

Als jij uit de oude map : local settings-> application data -> identities -> map met cijfers/letters -> map microsoft -> map outlook express de .DBX bestanden naar de nieuwe map : local settings-> application data -> identities -> map met cijfers/letters -> map microsoft -> map outlook express kopieert, dan moet het lukken.

Nee, sorry. dan lukt het nog steeds niet. Ik heb de oude bestanden naar de nieuwe map gekopieerd en die wil ik importeren. Dan krijg ik toch nog weer de melding: "Het opgegeven berichtenarchief kan niet worden geopend. Het wordt mogelijk gebruikt door Outlook Express."

Ik denk dat ik de vorige mailtjes kwijt ben en dat ik me daar maar bij neer moet leggen. Maar als ik de huidige mailtjes en mapjes wil bewaren (kopieren naar een andere schijf, een back-up dus) en ik klik op exporteren, krijg ik de melding:
"Hiermee exporteert u berichten van Outlook Express naar Microsoft Outlook of Microsoft Exchange". Is dit wel veilig?

Je moet ook niet importeren!!!!!

Louter het overschrijven van de .dbx met de oude .dbx (waarin AL de informatie zit) volstaat. In die .dbx zitten al je mapjes. Je hoeft alleen maar te kopiëren (maar dat schrijf ik nu voor de 3e of 4e keer) NIET importeren, ALLEEN maar kopiëren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan