Outlook bestand kleiner maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

MAX232

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2001
Berichten
532
Hi,

mijn Outlook bestand (.pst) is inmiddels gegroeid naar 900MB. Om het werken met Outlook te versnellen ben ik mail gaan opruimen. Eerst heb ik de grootste mappen geexporteerd naar een apart .pst bestand. Daarna heb ik in de mappen alle mail van voor 1-1-2005 weggegooid.

De geexporteerde .pst bestanden zijn samen 400MB groot, echter na het verwijderen van alle mail uit de bestaande mappen in Outlook is mijn huidige Outlook.pst nog steeds 900MB groot. Hij is geen Kb kleiner geworden ondanks de duizenden verwijderde emailtjes.

Daarna heb ik scanpst.exe gebruikt om te kijken of het bestand nog wel in orde is, deze trof een aantal fouten aan. Nadat ik "Repareren" had gekozen was het bestand nog steeds 900MB maar kon Outlook het niet meer lezen. Ik heb de backup weer terug geplaatst. Heeft iemand een idee hoe ik Outlook.pst kleiner kan krijgen, het weggooien van email lijkt niets op te leveren.

Ook de 2GB Truncate Tool geeft geen oplossing hier. Iemand een idee?
 
even hetvolgende doen
kliik op Bestand
klik op gegevensbestandsbeheer
klik op instellingen
klik op nu comprimeren

als het goed is wordt ie nu kleiner
 
dat werkt, blijft Outlook nu wel even snel of moet ie alles wat je uit het archief wil lezen eerst decomprimeren voor ie het laat zien?
 
snelheid maakt niets uit volgens mij.
volgens mij is het net zoiets als defragmenteren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan