Outlook bijlage raadsel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alinde86

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 dec 2013
Berichten
4
Raadsel:

Mijn klant verstuurd via outlook een email met een bijlage naar mij, het is een PDF bestand. Maar deze email komt tot mijn grote verbazing bij mij binnen met een totaal ander bestand, namelijk een JPG bestand met andere naam. Meerdere keren heeft de klant geprobeerd om het PDF bestand te mailen, maar ik krijg telkens de verkeerde bijlage binnen. Gek verhaal.
Dus ter controle mocht ik in zijn verzonden email kijken in zijn outlook account, en inderdaad ik zie dat de klant echt een PDF bestand heeft verstuurd naar mij. Inmiddels heb ik het bestand op een andere manier gekregen.

Maar beste mensen, weet iemand hoe dit kan?
Ik ben benieuwd..
 
Om een PDF bestanden te openen heb je een programma nodig om dergelijke bestanden te openen.
Installeer een programma om PDF bestanden te openen. Ik zelf gebruik Adobe Reader, het meest gebruikte.
 
Bedankt. Maar dit is niet aan de orde. Ik heb Adobe op de computer staan en kan PDF bestanden prima openen.
Het gaat er om hoe het kan dat het emailprogramma de bijlagen omwisselt/ oftewel verkeerde bijlagen stuurt.
 
Kan van alles zijn:
a. Zijn mailserver stript de PDF eraf
b. Jouw mailserver stript de PDF eraf (bijv. omdat de mail anders te groot is, de PDF als virus wordt beschouwd etc.)
c. Jouw mailprogramma is zo ingesteld dat alleen 'koppen' (en kleine bijlagen) worden gedownload, geen grote bijlages.
etc., etc.

Overigens denk ik dat de .JPG een onderdeel is van zijn handtekening, dus niet een vervanging van de .PDF.

Tijs.
 
Weet je ook welk email pakket de afzender gebruikt? En zitten er wellicht diacrieten in de bestandsnaam? Ik weet dat als je via een iPad een pdf met tekens als à, é etc verstuurt, dat dit wel eens een probleem oplevert.
 
Mijn email kan grote bestanden binnenhalen. Het PDF bestand van de klant heeft geen diacrieten in de bestandsnaam. Dus daar zit het hem niet in.
Het JPG bestand wat ik telkens van de klant ontvang is trouwens mijn eigen bestand die ik een week geleden eens naar hem heb gestuurd. (dit bestand heeft wel een andere naam dan zijn PDF bestand)
 
Bedoel je dat je, naast de verwachte pdf, ook nog een afbeelding in jpg formaat meegestuurd krijgt? En dat die wèl goed aankomt? Dus: afzender stuurt jouw een mail met 2 bestanden (een pdf en een jpg) en alleen de jpg zit na ontvangst in de mail? Zit de pdf wel bij de afzender in de mail in Verzonden items?
 
De afzender verstuurd mij een mail met 1 bestand, namelijk een PDF bestand. Deze zelfde email komt bij mij binnen met 1 totaal ander bestand, namelijk een JPG.
In zijn map Verzonden Items staat hij verzonden als 1 PDF bestand. Zoals dus zijn bedoeling was.
Hij heeft geen JPG verstuurd en dit is ook niet terug te zien in zijn email in de map Verzonden items. Kortom, waar komt ineens de JPG vandaan? en waar is het PDF bestand gebleven?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan