Outlook blijft maar om netwerkwachtwoord zeuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

buffy

Meubilair
Lid geworden
29 jan 2003
Hoi allemaal,

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Sinds een paar dagen verschijnt bij verzenden en ontvangen met MS Outlook XP (2002) steeds het venstertje 'netwerkwachtwoord opgeven' (zie bijlage). Alles staat in Outlook zo ingesteld dat mijn wachtwoord wordt onthouden. Het vakje linksonder aankruisen heeft ook geen enkel effect. Steeds verschijnt dit venstertje weer en moet ik het drie of vier keer wegklikken voordat mijn mail eindelijk wordt ontvangen. Stapelgek word ik er van. Ik gebruik Outlook XP al ruim een jaar voor ditzelfde e-mailaccount (van @Home) en ineens is dit probleem opgedoken.

De volgende zaken heb ik al geprobeerd:
- alle instellingen van Outlook gecheckt, alles klopt.
- de zoekfunctie gebruikt. Dit probleem is al eens aan de orde geweest. Toen werd een registerwijziging gesuggereerd die het probleem zou verhelpen: http://www.helpmij.nl/forum/search....d=540350&sortby=lastpost&sortorder=descending Helaas veranderde die bij mij niets aan het probleem.
- via de Help van MS Outlook gekozen voor 'Analyse en herstel', de cd van MS Office erin gedaan en alle stappen doorlopen - maar ook dat hielp niet.

Iemand nog een idee?

Het gaat om
- MS Outlook XP (aka 2002)
- Windows XP
- e-mailaccount van @Home (pop3/smtp)

Bijlagen

• helpmij03.jpg
    helpmij03.jpg
    15,9 KB · Weergaven: 81
Geplaatst door ringtonefreak
Neem contackt op met @home

die kunnen je beslist verder helpen!

Ook dat had ik al geprobeerd, per telefoon. Het probleem zou niet bij hen liggen, kreeg ik te horen.
Heb ook nog gemaild naar @Home, maar wacht nog op antwoord. (Dat vermoedelijk zal luiden: met dit probleem kunnen wij u per e-mail niet helpen, belt u alstublieft met onze telefonische helpdesk...)

Overigens lees ik nu dit op Troubles@Home:

Mailstoring dinsdag 20 januari 2004 12.30

Door een storing in ons netwerk kunt u
dinsdag 20 januari 2004 problemen ondervinden
met onze internet service.

De storing kan invloed hebben op in- en
uitgaand e-mail verkeer.

Onze technici zijn bezig om dit zo snel
mogelijk op te lossen.

Zou dit de oorzaak kunnen zijn? Na een paar keer (dit moet trouwens steeds vaker) wegklikken van dat 'netwerkwachtwoord opgeven' venstertje wordt de mail uiteindelijk wel ontvangen. Ik had dit probleem gisteren en eergisteren trouwens ook al, maar toen waren er geen storingen.

Hoi Buffy.

Dit heb ik al sinds vanmiddag bij alle vier mijn accounts:
"Wait a few minutus and try again" :D

Geplaatst door l.slaats.
Hoi Buffy.

Dit heb ik al sinds vanmiddag bij alle vier mijn accounts:
"Wait a few minutus and try again" :D

Bij @Home?

Die melding krijg ik trouwens niet, krijg helemaal geen foutmelding, alleen steeds weer die ellendige netwerkwachtwoordvenstertjes waarin ik steeds weer OK moet klikken voordat het verzenden/ontvangen eindelijk eens voltooid wordt...
Mijn probleem is dus niet die normale time-out bij de server, ik krijg niet die foutmelding met mededeling dat ik het na een paar minuten nog eens moet proberen.

EDIT: zie nu ook je volgende bericht met screenshot: diezelfde krijg ik ook als ik het in Outlook Express probeer...
Ligt dus aan een storing bij @Home?
(NB: ik had er gisteren en eergisteren dus ook al last van, zij het in mindere mate)

Laatst bewerkt:
ik heb dus deze middag het zelfde probleem zal wel aan @home liggen want die heb ik ook.
Dus we zullen af moeten wachten zal morgen wel weer verholpen zijn maar het is inderdaad irritant.

greetz
cat

Geplaatst door cat
ik heb dus deze middag het zelfde probleem zal wel aan @home liggen want die heb ik ook.
Dus we zullen af moeten wachten zal morgen wel weer verholpen zijn maar het is inderdaad irritant.

greetz
cat

Dan mogen ze die helpdeskmedewerker die mij vertelde dat het probleem zeker niet bij @Home lag, wat mij betreft op staande voet ontslaan. Ben ik dus fijn voor niets aan het troubleshooten geweest...

Nou ja, geduld hebben dus en desnoods maar van de Webmail gebruik maken.

Geplaatst door l.slaats.

Jes. Lijkt mij erg duidelijk nu, dat het probleem bij hun ligt.

Inderdaad. Dat had die helpdeskmedewerker me dan ook wel even mogen vertellen...

Geplaatst door buffy

Dan mogen ze die helpdeskmedewerker die mij vertelde dat het probleem zeker niet bij @Home lag, wat mij betreft op staande voet ontslaan. Ben ik dus fijn voor niets aan het troubleshooten geweest...

Dat heb ik wel eens vaker gehoord......... :D

OPGELOST: Mailstoring dinsdag 20 januari 2004 12.30
De storing is verholpen.

Eerder schreven wij:
> Door een storing in ons netwerk kunt u
> dinsdag 20 januari 2004 problemen ondervinden
> met onze internet service.
>
> De storing kan invloed hebben op in- en
> uitgaand e-mail verkeer.
>
> Onze technici zijn bezig om dit zo snel
> mogelijk op te lossen.

http://www.home.nl/abonnee/meldingen/

Gisteren waren ze trouwens met onderhoud aan de mailserver bezig, verloopt niet zo soepeltjes geloof ik.

bij mij ook

De Webmail van @Home werkte trouwens tijdens de storing hier wel naar behoren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan