Outlook.com

Status
Niet open voor verdere reacties.

channah

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2004
Ik heb dus een outlook.com account aangemaakt en sinds vandaag werkt het ook.
Nu heb ik het volgende probleem.
outlook.com kan ik openen als web mail, is gekoppeld aan msn en dat werkt.

Ik gebruik sinds ik Vista op de comp. heb windows live mail en dat bevalt me goed, weet iemand misschien hoe ik dat outlook account daar in kan zetten. Als ik het probeer wordt er gevraagd om servers voor in en uit gaande mail en die kan ik niet vinden

Op windows live mail werkt alles nog normaal, maar er wordt wel steeds gevraagd om opnieuw in te loggen en ik ga er van uit dat dit het outlook.com account moet zijn. Ik ben alleen bang dat er dan wat mis gaat en durf het niet goed te proberen, omdat ik ook niet weet of ik dan weer terug kan naar zoals het nu is.

Groetjes Channah

Tja dat is dus eigenlijk het probleem niet, ik weet hoe ik een nieuw account moet toevoegen, wat ik niet weet wat de servers voor in en uitgaande mail zijn en/ of waar ik die kan vinden. want verder kom ik niet.

Hotmail Incoming Mail Server (POP3) - pop3.live.com (logon using Secure Password Authentification - SPA, mail server port: 995)

Hotmail Outgoing Mail Server (SMTP) - smtp.live.com (SSL enabled, port 25)
Source(s):

*crash was me voor

Maar dit gaat allemaal over hotmail en ik heb dus outlook.com.

Jullie zullen dus wel gelijk hebben dat, dat hetzelfde is ga ik het toch maar even proberen.

Weet iemand ook een oplossing voor het voortdurend vragen om opnieuw in te loggen terwijl mijn Windows Live Mail we gewoon werkt. Ik klik het nu gewoon weg, maar denk dat, dat de oplossing niet is.

Hotmail Incoming Mail Server (POP3) - pop3.live.com (logon using Secure Password Authentification - SPA, mail server port: 995)

Hotmail Outgoing Mail Server (SMTP) - smtp.live.com (SSL enabled, port 25)
Source(s):

*crash was me voor

Ik heb dit gedaan en het is wel geaccepteerd alleen werkt het niet, als ik de pop server in moet vullen staat poort 110 aangegeven moet ik die vervangen door 995? Sorry hoor ben een beetje digibeet, doe die dingen altijd wel zelf, maar soms gaat het me boven de pet.

Mijn info betrof alleen de servers en poortnummers.
Als je de link van crash bekijkt staan ze daar ook, alleen wordt er uitgebreid beschreven hoe je het moet doen.

Voor outlook.com gelden dezelfde instellingen als voor hotmail.

Kijk voor je inlog probleem eens hier:
http://www.helpmij.nl/forum/showthr...enger-onthoudt-e-mailadres-en-wachtwoord-niet

Dat is mijn probleem dus niet, wlm heeft altijd alles keurig onthouden en nog steeds.

Wat er nu dus gebeurd is, ik open wml en dat gebeurd ook gewoon alleen daarna popt er een venster, dat ik opnieuw moet inloggen, dat heb ik gister een paar maal geprobeerd maar hij pakte toen mijn wachtwoord niet. inmiddels is dus dat outlook.com account geactiveerd en ik denk dat ik de inloggevens daarvan moet gebruiken, maar durf dat niet zo goed omdat ik niet weet wat daar nu weer de gevolgen van zijn.

Ik heb het poortnr. veranderd en krijg dit te zien als ik mezelf een mail stuur.
Voor het account Outlook (cbkoppel) kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. De server heeft de verbinding onverwachts verbroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit.

Server: 'pop3.live.com'
Windows Live Mail-fout-id: 0x800CCC0F
Protocol: POP3
Poort: 995
Beveiligd(SSL): Nee
Socket-fout: 10053

Je hebt SSL op Nee staan en volgens de beschrijving moet dat aan staan.

Dat vroeg ik me ook al af ga ik dat ook nog eens proberen.
Bedankt maar weer.

Het is gelukt om de mails van outlook.com in wlm binnen te krijgen, geen idee wat nu uiteindelijk de fout was, want alleen die SSL op aan zetten was niet genoeg.

Nu alleen nog een oplossing voor het feit, dat ik opnieuw moet inloggen terwijl ik zonder, dat ik dat doe alles gewoon binnen krijg.

juiste instellingen @outlook.com voor microsoft office 2010

Beste allemaal,
na lang puzzelen......:) is het mij gelukt om het nieuwe .....@outlook.com emailadres te kunnen gebruiken in microsoft office.
Jammer dat microsoft zelf geen update heeft gemaakt voor dit programma, dat je zelf dit moet instellen en vooral dat nergens beschreven staat hoe je dit handmatig moet invullen.

Kies voor handmatige installatie en voor, naast je emailadres en wachtwoord de volgende gegevens in:
Inkomend: pop3.live.com
Uitgaand: smtp.live.com
Aanvinken beveiligd-wachtwoordverificatie (SPA) is verplicht

Kies: meer instellingen

Tabblad server voor uitgaande email: aanvinken SMTP verificatie is vereist
Talblad geavanceerd: Inkomend poort 995 en aanvinken SSL sleutel. Uitgaand poort 25 en kiezen voor TLS
En..... om je berichten ook op de outlook server (hotmail server) te laten staan aanvinken kopie berichten op de server achterlaten en de twee vinkjes daaronder uitvinken (anders gaan de berichten alsnog na 14 dagen van je server af, of je moet dat willen).

Succes!
groeten, Frans :cool:

In de Help voor Outlook.com staat dat gewoon beschreven.
Maar zo is het ineens duidelijk voor een ieder die hier leest :)

helaas..........synchronisatie tussen microsoft outlook 2010 en de webversie van www.outlook.com werkt niet goed. Behalve de inbox en uitbox wordt er niets gesynchroniseert.
De uitgaande poort wijzigen naar 587 heeft ook geen positief resultaat.
Aangemaakte mappen in microsoft outlook 2010 worden niet overgebracht naar de webversie van outlook 2010. Vreemde is dat ik nog een ander @hotmail account bezit en daar werkt alles wel goed met outlook 2010.

Hopelijk heeft iemand wel een oplossing.

Gebruik je wel IMAP en geen POP3?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan