Outlook crashed meerdere keren per dag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chrosta

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2009
Hey,

Ik heb een heel raar geval hier, bij ons in het bedrijf werken ongeveer 50 mensen met bijna allemaal dezelfde laptop.

Het probleem dat ik hier heb is dat 1 user gigantische problemen heeft met outlook, per dag crashed outlook ongever 5-10 keer.

Haar systeem is Windows XP Pro SP3 met alle updates tot augustes, de laptop is ongeveer 2 maanden geleden vers met windows geinstalleerd.

Wij gebruiken hier office 2003 (office 11).

Ik heb in een text bestandje een aantal error eruit gezet die ik uit de event viewer heb geplukt, ze zijn over het algemeen allemaal het zelfde en zo te zien verwijzen ze allemaal naar een .dll bestand die misschien corrupt is ofzo, ik heb geprobeerd office opnieuw te installeren maar dit heeft helaas niet geholpen.

Ik hoop dat jullie uit de log kunnen halen wat ik hier in hemelsnaam mee moet doen.

Als jullie meer informatie nodig hebben of andere logs willen bekijken laat dit dan even weten.

Alvast hartstikke bedankt!

Jeroen

Bijlagen

Zo een paar dingen die je kunt doen:
1. (Je hebt hiervoor een XP installatie-cd nodig met SP3 erin geïntegreerd als in het proces om de XP cd gevraagd wordt)
Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow
2. Draai PC Stress Cleanup and repair tool, maar druk in het programma niet op Start. Klik eerst op "Een aangepaste scan ... wat u wilt uitvoeren"
Vink uit Cookies verwijderen
Vink uit Geschiedenis verwijderen
Vink uit Host file wissen
Druk daarna op Start.
3. Draai Outlook in Veilige modus: Dubbelklik op de snelkoppeling met de Ctrl-toets erbij vastgehouden. Er wordt gevraagd of Outlook in Veilige modus moet worden uitgevoerd. Bevestig dat. Kijk of in Veilige modus er ook problemen zijn.

Succes,

Tijs.

Ik zal de scan nu uitvoeren, ik heb de safe mode geprobeerd had ik er bij moeten melden maar ook daar crasht outlook, het gebeurd bij bijvoorbeeld attachments openen replien op een email forward enzovoort.

Er zit niet echt een patroon in om te volgen, ik laat de resultaten van de test even weten over 10 minuten.

Update:

De scan heb ik uitgevoerd, ik heb geen flauw idee wat er is gebeurd.
Zodra ik de command had ingevoerd ging hij bepaalde windows dll bestanden checken/vervangen ik heb geen opties kunnen kiezen of iets in die richting.

zodra hij klaar was met whatever hij aan het doen was (na ongeveer 40 minuten) heb ik geen bericht meer gezien ik heb ongeveer een kwartier gewacht daarna ben ik de laatst office updates gaan downloaden en nu is de computer in zijn reboot.

Heb ik iets gemist tijdens die /sfc scannow, is het positief dat ik geen melding kreeg?

Heb ik iets gemist tijdens die /sfc scannow, is het positief dat ik geen melding kreeg?

Als de balk gewoon verder is gelopen is dat prima. Je krijgt inderdaad na afloop geen rapport of iets dergelijks.

Heb je de PC Stress Cleanup and repair tool daarna ook gedraaid?

Tijs.

He tijs,

Daar ben ik helaas nog niet aan toe gekomen, morgen ochtend zorg ik ervoor dat die ook gerunt zijn.
Er zit nu service pack 3 up de overige updates moet ik ook morgen downloaden, ik moest helaas de pc terug geven dus ik kan er morgen pas weer op verder.

In ieder geval al hartstikke bedankt en ik zal morgenochtend de update posten.

Jeroen

Pc stress scan is afgerond

De scan is klaar en hij vroeg om een reboot, nadat hij is opgestart heb ik geen melding meer gekregen van de tool.
Er is 1 add-in die wij gebruiken hier en dat is yousendit zou dat misschien het probleem kunnen zijn?

Jeroen

Update

Oke, ik heb de persoon met safe mode laten werken nu alle ms updates zijn geinstalleerd en die 2 scans zijn uitgevoerd, zojuist kreeg ik een email dat outlook weer is gecrashed.

Ik keek even snel naar de event viewer en zag dat het nu om een andere .dll bestand gaat, ik ga over een kwartier een nieuw tekst documentje maken met de nieuwste error logs.

Jeroen

Log file updated

Hier is de nieuwe versie van de event viewer.

hoop dat iemand er iets in kan zien.

Bijlagen

Ik zie er niets in, maar wat je kunt doen is in Event Viewer (Logboeken) klikken op die http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp link die in elke foutmelding staat.

Help en Ondersteuning wordt dan opgestart, en die stuurt de melding naar Microsoft. Die komt dan (hopelijk) terug met KB-artikelen etc. die je hopelijk een hint geven waar het aan zou kunnen liggen.

Tijs.

Ok ik heb nu zo een beetje elke troubleshooter van microsoft gedaan, in dezelfde tijd had ik net zo goed die hele pc opnieuw kunnen installeren.

Ondertussen zijn er nu 3 andere mensen met hetzelfde probleem, het rare/typische ervan is dat alle eventlogs verwijzen naar .dll files, in de troubleshout staat dat je deze NOOIT zelf mag vervangen.
Dit is uiteraard een beetje raar aangezien ik denk dat de fout bij de .dll files ligt, de test sfc /scannow zou ook alle dll's af moeten gaan en ze op fouten scannen.
Die test is echter succesvol gegaan en heeft niks gevonden.

Ik ben het zo zat geworden met Microsoft Outlook dat ik besloten heb om als bedrijf over te stappen naar google als email hosting.

Als iemand nog een suggestie heeft in de tussentijd zijn die meer dan welkom aangezien ik het nog steeds elke dag te horen krijg.

15 November is de definitieve overstapping naar Google Apps Pro.

Thanks.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan