outlook delen, maar wel scheiden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huigie

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
Berichten
442
Ik moet op mijn werk helaas mijn pc gaan delen. Dit houdt in, dat ik ook Outlook moet gaan delen. En voordat iemand met autoarchiveren of andere handelingen de voor mij belangrijke dingen verwijderd of mijn taken overhoop gooit, wil ik graag een scheiding creeeren.
Weet iemand of er een oplossing is, dat je ieder je eigen outlook op kunt starten, al naar gelang je aanmelding. De PC heeft windows 2000 en Office 2000. Bij het aanmelden op het netwerk, worden we op een UNIX server ingelogd, welke alleen voor documenten per gebruiker gebruikt wordt, en niet voor software.

Alvast bedankt voor het meedenken.
 
Kun je geen account op je pc krijgen?
Dat maakt het al makkelijker.
Ik weet niet of er software bestaat die specifiek 1 programma beveiligd.
 
in outlook express: bestand, identiteit, nieuw toevoegen.

Tip: Maak 3 identiteiten aan.
Maak er 1 loos, voor de fun.
Plaats een vinkje, dat outlook altijd start met dit loze account.
Stel daar ook geen password in, en maak geen pop3 account.

Maak op jou identiteit je eigen wachtwoord, en op die van je kollega ook.
Op beide accounts kun je nu je eigen pop3 box instellen.

Na starten van outlook op loze account, ga je naar bestand, identiet instellen.
Dan klik je op jou account, en typ je je password.

Het is (zoals outlook zelf al aangeeft) niet 100% waterdicht.
Maar het is wel een gratis oplossing :)
 
Paul,

wel bedankt voor de tip. Alleen zover ik nu kan zien, werkt dat alleen in outlook express en niet in outlook. Of zie ik iets over het hoofd?
 
Ik gebruik microsoft outlook nooit.
Maar misschien is dit iets:

bestand / gegevans bestand beheer.
Instellingen
password instellen ???

Het blijft nog steeds het beste om met een account op de pc te werken.
En anders vallen je privé mails weg heh :p
Dan moet je al je mails delen ;)
 
Paul,
dat met bestandbeheer kan ik niet plaatsen.

En in express met blanco identiteit starten, doet ie ook niet. Hij blijft nu met de laatst geopende identiteit komen, en dan hoef ik ook geen wachtwoord in te geven. Alleen als ik de eerste keer wissel.
 
Hebben jullie beiden toevallig een apart win2000 account?
Als je in win2000 met aparte acounts werken wordt alles (bureaublad, e-mail, mijn documenten ed) persoonlijk.
 
Florijn

het klinkt misschien dom, maar ik geloof van niet. Anders had de systeembeheerder dat, had ik toch gehoopt, al eerder ingesteld.

Ik moet wel bij het opstarten van de PC gebruikersnaam en wachtwoord opgeven. Hierdoor wordt bepaald welke schijven op de UNIX server benaderd morgen worden. Ieder heeft daar zijn eigen rechten.

Persoonlijke instellingen in windows2000... weet ik helaas niet......
 
Jaqueline,

Ik weet zeker dat als je beiden een eigen account gebruikt, je ook beiden een eigen map hebt in documents & settings, de map waar je outlook gegevens bewaard worden.

Enige wat ik kan bedenken is dat jullie systeembeheerder deze accounts bewust heeft gekoppeld aan een profiel, of dat jullie gebruik maken van een mailserver die het verschil niet ziet.

In beide gevallen zal jullie systeembeheerder dit moeten kunnen oplossen.

Bij mij staan mijn outlookgegevens in de volgende map:
c:\documents and settings\florijn\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Veel succes!
 
Laatst bewerkt:
Florijn,

dank je wel voor het wekken van dit slapende hondje. Voor diegene was natuurlijk net geen account aangemaakt. Dit heb ik nu gedaan. Eigen wachtwoord gewijzigd, want die werd hier dus door jan en alleman gewoon gebruikt. Grrrr.
Nu reageert alleen SUSE (unix) niet op deze wachtwoord wijziging. Geen idee hoe dat moet. Heb jij een suggestie???

Ben al wel een heel stuk verder!!! Dank je wel.
 
SUSE is ovrigens Linux en niet Unix, maar anyway, het lijkt me dat je bij het nieuwe account eenmalig de gedeelde drives opnieuw moet mappen, deze info bewaard hij ook in documents and settings (althans, bij ons.... wij hebben AIX Unix)
 
Florijn,

ik bedoel ook Linux, sorry.
Gedeelde drives opnieuw mappen? Bij het opstarten start een netschrijven.bat bestand. Deze bepaald de toegang. Maar die krijg ik nog niet veranderd in verschillende gebruikers. Ik heb dit bestand van all users verplaatst naar mijn map en die van de ander. Bij de ander het bestand gewijzigd, maar helaas gaat dat niet helemaal goed. Maar ik puzzel nog even. Je hebt me in ieder geval op het goede spoor gezet!! Als je nog een suggestie hebt, dan hoor ik het wel.
 
ah op die fiets.

Heb je al bij het gebruikersaccount gekeken of het aanmeldinsscript goed staat ingesteld?
Je moet namelijk bij het account wel aangeven dat het script gestart moet worden.
 
-configuratiescherm- -systeembeheer- -computerbeheer-
-lokale gebruikers en groepen- -gebruikers- rechtermuisknop op de betreffende gebruiker, en dan -eigenschappen- kies tabblad -profiel-, daar kan je het aanmeldingsscript instellen.

Tip: kijk bij het werkende account hoe deze is ingesteld, en let erop dat de neiuwe gebruiker wel rechten moet hebben om bij het bestand te kunnen!
 
Laatst bewerkt:
er is geen aanmeldscript ingesteld. dus dat lukt niet. Geen idee, hoe dat ingesteld moet zijn en moet worden. Bij start, opstarten staat dus alleen een netschrijven.bat bestandje die dat aanstuurt. Heb je daar wat aan?
 
Hee, ik zie een probleem: ik heb de nare eigenschap om menukeuzes tussen gebroken haken te zetten, maar het forum ziet dat natuurlijk als potentiele HTML.

Ik heb de grbroken haken vervangen.

Btw, als het aanmeldingsscript bij "opstarten" staat, is het aanmeldingsscript dan wel toegankelijk voor beide accounts?

maw, staat het script toevallig in "mijn documenten" ?

(je luistert zeker vaak naar Stendersvroeg(op) )
 
ik heb het bestandje die bij opstarten stond in documents en settings / all users: netschrijven.bat met ongeveer deze info

route delete 0.0.0.0
route add 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 xxx.xx.xx.xxx metric 1
net use k: \\naamschijfsuse\naammapopsuse/yes
net use o: \\naamschijfsuse\naammapopsuse/yes
net use p: \\naamschijfsuse\naammapopsuse/yes
net use v: \\naamschijfsuse\naammapopsuse/yes
net use h: \\naamschijfsuse\naamuseraccount/yes

aangepast, dus bij andere gebruiker andere schijven toebedeeld. Vervolgens heb ik deze aan documents en settings van de user geplaatst en die bij all users verwijderd.

Ik zie nu alleen dat ik de info:
route delete 0.0.0.0
route add 0.0.0.0 mask 0.0.0.0 xxx.xx.xx.xxx metric 1

niet overgenomen heb, in de andere user. Maar dat mag het volgens mij niet zijn, of wel?

En inderdaad, ik luister naar Evers staat op. Vanaf 6.30 tot 8 uur, als ik naar mijn werk rij. Een goed begin van de dag. Maar het stukje onder mijn naam, komt uit een kinderliedje (ik heb nl 3 van die bandieten), en herinnert mij en de kids 's morgens aan een goed begin van de dag.
 
/nou, het kan zijn dat de de PC die route nodig heeft om de server te vinden, maar routerinstellingen zijn niet mijn sterkste punt....
 
ik zit morgen weer aan mijn werkplek (werk vandaag vanuit huis) en zal het er eerst even voor zetten. Kijken wat er dan gebeurd.

Dank je wel, tot nu toe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan