outlook delen, maar wel scheiden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Florijn,

ik heb net even getest, maar het rare is, als ik de extra gebruiker niet als Adminstrator aanmaak(maar als gewoon gebruiker bv), dan doet internet het niet, kan outlook geen mail versturen (maar dat is dan natuurlijk logisch als internet het niet doet).
Dus ergens lukt het nu allemaal wel, dus ben ik wel blij, maar ben minder gelukkig dat ik diegene nu als admistrator heb moeten inrichten. Maar nu doet alles het wel, naar wens.

Heb jij een idee?
 
Ik neem aan als LOKAAL administrator. (dus alleen het werkstation)

Als dat het geval is, lis het probleem dus RECHTEN.

een "normale" gebruiker moet ook in staat zijn internet op te gaan. Gebruik je een bepaalde client voor internet? Wat is de foutmelding? Gebruik je een lokale firewall?
 
Is inderdaad Lokaal. ik heb geen lokale firewall. Krijg geen foutmelding. Hij gaat het internet gewoon niet op. DNS server bij LAN is ingesteld, netschrijven en route doet ie ook zonder problemen.
Kun je daar wat mee?
 
Geplaatst door FLorijn
En de Gateway? os die ingesteld (ipconfig /all)

och jeetje, daar vraag je me wat. Ik weet niet wat je bedoeld, sorry. Kun je het iets meer voor de leek beschrijven?
 
Geef het commando "CMD" in 'start' 'uitvoeren'

Je krijgt nu een prompt shell.

Geef hier her commando "ipconfig /all"

Je krijgt nu alle IP gegevens te zien, incl de gateway.

Je moet je voorstellen dat je PC alleen computers ziet die in hetzelfde netwerk zitten als je PC. Op het moment dat je naar internet wilt met je PC, ga je naar een ander netwerk, een netwerk die je PC niet kan zien. De gateway is een server/router die functioneert als een "sluis", die de PC doorverbindt naar het andere netwerk. Daarom kan het belangrijk zijn voor de internetconnectie.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan