Outlook / e-mail achtergrond

Status
Niet open voor verdere reacties.

Breevaart

Gebruiker
Lid geworden
9 okt 2000
Hallo,

Regelmatig krijg ik digitale nieuwsbrieven in de vorm van een e-mails met een achtergrond en daaroverheen rekst en eventueel links naar bepaalde onderwerpen.

Deze links kunnen zowel binnen de e-mail blijven maar ook verwijzen naar het internet.

In sommige gevallen wordt de indruk gewekt dat zo'n e-mail een bijlage heeft maar dat is dan niet zo.
Dit laatste zal wel komen door de wijze van opmaak van zo'n e-mail.

2 vragen:

1. Wie weet op welke wijze zo'n nieuwsbrief gemaakt wordt met Outlook 2000?
2. Ziet de ontvanger altijd dezelfde opmaak als die van de verzender of kan dit ook verminkt overkomen als men een ander e-mail pakket gebruikt?

BVD

Wim

Natuurlijk een erg laat bericht op je vraag, je hebt het probleem ws al anders opgelost of misschien vergeten.

Open in Outlook een Nieuw bericht.
Klik met je cursor in het tekstvlak.
Zorg dat het vakje 'HTML' staat aangevinkt.
Nu kun je via het menu Opmaak zaken als Stijl, Lettertype, alinea, achtergrond regelen; via Invoegen kun je plaatjes en animaties invoegen, en hyperlinks. Met de opmaakwerkbalk kun je sommige dingen ook nog versneld doen.

Wil je een mooiere nieuwsbrief, gebruik dan Word (2000 of hoger) en maak je nieuwsbrief als webpagina op. Daarna in Word onder Bestand kiezen voor verzenden als email (niet als bijlage).

De ontvanger ziet net als bij andere webpagina's de nieuwsbrief aangepast aan het formaat van het scherm. Daar is enige verminking door mogelijk.
Verder zijn er ontvangers die alleen tekst ontvangen kunnen (of willen), die krijgen een rommeltje van tekst en HTML-tags.

Laatst bewerkt:
Ik zie overeenkomsten met mijn laatste vraag van 29 10 : forwarden email. Graag hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan