Outlook echt verwijderen dus ook uit register ed

Status
Niet open voor verdere reacties.

wdwnl

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
Hallo,

Heeft iemand enig idee hoe ik ALLES van outlook van mijn pc kan verwijderen en daarna volledig opnieuw kan installeren? Heb nu tot 2 keer toe volledig office eraf gehaald via de software verwijderen, daarna alle mappen en bestanden die ik kon vinden mbt Outlook verwijdert en nog steeds krijg ik na opnieuw installeren foutmeldingen en start Outlook niet.

Vreemde is ook dat als ik compleet Office opnieuw installeer dat er weer een lijstje met recente bestanden is, de instellingen nog gelijk zijn etc. Dus ergens slaat MS dit op, maar waar? En hoe krijg ik ECHT alles eraf (zonder te formatteren en van scratch af aan te beginnen natuurlijk :) ).

Iets anders, kan ik op de een of andere manier aan een compleet schoon / leeg pst bestand komen zonder deze zelf in Outlook aan te maken (gaat wat lastig gezien deel 1 van mijn vraag...)

Thanks!

Of je echt alles weg kunt krijgen wordt lastig maar je kunt even kijken naar

CCcleaner http://www.ccleaner.com/
Daar zit o.a een optie in om register te controleren op loze verwijzingen etc.

Misschien een idee om de foutmeldingen eens te plaatsen want mogelijk zijn er leden die daar een oplossing voor hebben.
Afhankelijk welke versie je van Office gebruikt heb je ook via het Help menu een optie om een analyze en herstel te doen van Office. Mocht het echt aan Office liggen dan kun je het via die weg weer repareren.

Het kan ook zijn dat je PST bestand beschadigd is.

Een lege PST kun je eenvoudig aanmaken via
Start- > Instellingen ->Configuratiescherm --> E-Mail
Kies voor gegevensbestanden
Klik op Toevoegen en je kunt een nieuwe aanmaken.
Daarna selecteer je het nieuwe bestand en klik je op Als Standaard Instellen.
Daarna kun je het oude PST selecteren en verwijderen. Je verwijderd niet het bestand alleen de verwijzing naar het bestand.
Test eens of Outlook dan wel weer goed werkt.

Zo ja dan is het PST beschadigd.
Je kunt dan of het PST proberen te importeren in het nieuwe PST bestand
of
Proberen te repareren
http://office.microsoft.com/en-us/outlook/HA010563001033.aspx

Gebruik eens Windows Installer Cleanup bij de volgende poging om Outlook te deïnstalleren.

Let wel op dat, indien Outlook als onderdeel van Office is geïnstalleerd, dat misschien ook heel Office weg is, en dus ook Excel, Word etc. worden verwijderd.

Succes,

Tijs.

Yep, geniaal

Helemaal goed, het werkt nu inderdaad weer. Bleek een profiel probleem te zijn welke Outlook in een loop stortte. Nu dus alle profielen en bijbehorende accounts weggedaan en opnieuw begonnen...

Top! Bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan