Outlook emails en adresboek weg na herinstallatie XP

• Onderwerp starter Onderwerp starter 006
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

006

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 sep 2009
Hey,

Een week geleden heeft een kennis van me, mijn computer opnieuw geinstalleerd. Maar alle emails en mijn adresboek zijn verdwenen.
Nu heb ik even gegoogled en ik kwam hierop uit.

Nu heb ik ook in een aantal mappen zoals ze in link 2 beschreven, verborgen bestanden aangevinkt bij eigenschappen.
Maar nu zijn opeens ook documenten van de bureaublad verdwenen en ik zie het account ook niet meer bij Documents and Settings staan.

Overigens zie ik zoals link 2 beschreef wel de mappen in die sectie van Outlook met alle bestandjes > inbox, send etc.
Maar die zijn allemaal nieuw en er staat niks in.

Het zal toch niet zo zijn dat alles verwijderd is!
Nogal raar vind ik dat. Data etc. hoort elke programma die met data werkt gewoon netjes op de D: schijf te plaatsen.

Even op een rijtje:
- Emails zijn verdwenen en adresboek ook
- Bestanden van bureaublad zijn foetsie
- Account is weg uit Documents and Settings, terwijl ik wel kan inloggen op dit account.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Het is heel erg simpel: als vóór de nieuwe installatie niet de outlook.pst is gekopieerd en elders bewaard, dan ben je alles kwijt.

Het is heel erg simpel: als vóór de nieuwe installatie niet de outlook.pst is gekopieerd en elders bewaard, dan ben je alles kwijt.

Dat is erg simpel, jammer genoeg.
Het gaat bij mij dan wel denk ik om dit. Die uitleg werd in ieder geval in het andere topic gegeven. Ik moet even daarbij zeggen, niet het verschil te weten tussen Outlook en Outlook Express. Ik heb ook geen idee welke op de pc geinstalleerd was, maar ik verwacht Express nu ik zo terug denk.

Mocht het om Express gaan, zijn die stappen dan voldoende om alle data terug te krijgen, of is het ondanks dat, toch verloren?

Moet dan ook zeggen dat Microsoft daar wel wat beter informatie over mag verstrekken. Ben niet een onervaren iemand als het om computers gaat, maar bij wat voor data dan ook, verwacht je toch dat ze gewoon in de D: schijf staan.

Laatst bewerkt:
Het is véél simpeler. Als de machine opnieuw is geïnstalleerd én je hebt vooraf niet de bestanden veilig gesteld, Outlook of Outlook Express, (whatever) dan ben je alles kwijt.
Gewoon accepteren. Niets helpt in een geval van een schone installatie. Gewoon accepteren!

Het is véél simpeler. Als de machine opnieuw is geïnstalleerd én je hebt vooraf niet de bestanden veilig gesteld, Outlook of Outlook Express, (whatever) dan ben je alles kwijt.
Gewoon accepteren. Niets helpt in een geval van een schone installatie. Gewoon accepteren!

Al geaccepteerd. Waren emails van mijn pa zijn pc. Dusja, veel zakelijk en dingen die je liever niet kwijtraakt. Maargoed. Toen ik Outlook account invulde haalde hij emails op tot augustus via de webmail. (internet problemen gehad) Dus de webmail pakt alleen over als Outlook via storing van internet problemen niet bereikbaar is.

Hoe dan ook, opgelost. ;)
Bedankt!

Dus de webmail pakt alleen over als Outlook via storing van internet problemen niet bereikbaar is.
Geen flauw idee wat je hier bedoeld :confused:

In Outlook Express,kun je bij de instellingen van het e-mail account op tabblad Geavanceerd > Bezorging "Een kopie van berichten op de server achterlaten" aanvinken.

Hoe dat precies in Outlook zit weet ik niet.

Er dan wel om denken,om eens in de zoveel tijd op de server oude berichten te verwijderen,omdat de opslag beperkt is ;)

Greetz

M.b.t. webmail en Outlook en het 'overnemen', nee, het ligt anders en eigenlijk is ook dit vrij simpel. Ik zal proberen het met een voorbeeldje duidelijk te maken:

webmail kun je een heel klein beetje vergelijken met een postkantoor in jouw woonplaats waarnaar jouw persoonlijke post wordt gestuurd vóórdat de postbode het bij je thuis brengt. Stel nu dat jij thuis je brievenbus dichttimmert, dan kan de post niet bezorgd worden. De post blijft dus op het postkantoor. Dát nu is ongeveer wat webmail inhoudt.

Als jij namelijk je computer uit hebt staan of geen Otlok geïnstalleerd hebt staan, dan valt er geen post te bezorgen (denk aan de dichtgetimmerde brievenbus). De mailtjes blijven dus op het postkantoor (lees : op de computer van je provider).

Enige verschil met een écht postkantoor is dat je via een internetverbinding en inloggen bij je provider op de webmail wél je mailtjes kunt lezen, verwijderen en eventueel nieuwe kan maken.

Dat kan met fysieke post op het postkantoor niet.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan