outlook en outlook express op één pc; probleem met standaard e-mailprogramma

• Onderwerp starter Onderwerp starter pavl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

pavl

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2004
Hallo,

Op mijn computer (XP) gebruik ik zelf Outlook XP en mijn familieleden Outlook Express. Als ik Outlook opstart, krijg ik de melding: "Outlook is niet het standaardprogramma voor e-mail... enz. Wilt u Outlook instellen als het standaardprogramma?" Als ik daar ja op antwoord, krijgen mijn familieleden de eerste keer dat ze Outlook Express opstarten een soortgelijke melding. Als zij ja antwoorden, krijg ik die melding weer.

Als ik een bestand wil versturen, en ik kies met de rechtermuisknop Kopiëren naar E-mailontvanger, dan wordt er een nieuw bericht in Outlook Express geopend, zelfs als ik Outlook als standaard gekozen heb.

Wie weet hoe ik dit soort problemen kan verhelpen?

Bedankt alvast,

pavl

Afspraken maken met de medegebruikers, of beide hetzelfde mailprogramma gebruiken.

de andere outlook is van office XX progr.

Op mijn vorige pc, onder Windows 98, had ik dit probleem niet. Dus er moet toch een echte oplossing zijn i.p.v. verplicht te worden met alle gebruikers hetzelfde mailprogramma te gebruiken?

Ik hoop dat iemand de oplossing weet...

pavl:rolleyes:

Hoi, :D

Wellicht ook een optie is het gebruiken van meerdere windowsaccounts. (dit bied natuurlijk veel meer voordelen)

Wanneer je allemaal gewoon onder je eigen account inlogd, dan krijg je ook geen problemen met dit soort dialoogvensters.

Je oude e-mails e.d. kun je gewoon importeren in het nieuwe account.

Ja het is even werkt om alles opnieuw in te stellen voor alle gebruikers, maar dat is eenmalig en daarna ben je overal van af.

See Yah! :thumb:

Geplaatst door joost verdaasdo

Wellicht ook een optie is het gebruiken van meerdere windowsaccounts. (dit bied natuurlijk veel meer voordelen)

We gebruiken nu ook al allemaal een eigen account. Maar ik zal voor mezelf een nieuwe account maken en dan kijken wat de effecten zijn.

bedankt,

pavl

Graag gedaan, maar als jullie nu al aparte account gebruiken dan zou dit onmogelijk moeten zijn.

Hier zit ik op een pc met 5 accounts en deze kunnen geen van alle elkaars e-mail zien of ontvangen.

En als je gewoon op 1 account 1 mailprogramma gebruikt dan zou het probleem niet moeten bestaan.

Dit gaat natuurlijk wel gebeuren als je als enkele gebruiker elke keer een ander programma gaat gebruiken...

Dan krijg je gelijk weer van dat soort problemen.

See Yah! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan