Outlook en Outlook Express samen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ating_besar

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2002
Hoi ,

Wil overstappen naar Microsoft Outlook. Gebruik nu Outlook Express maar wil graag de agenda optie van Outlook gaan gebruiken. Nu sart ik Outlook op en krijg ik een foutmelding.
Uw standaardmappen voor uw e-mail kunnen wij niet openen. Heb office al laten analyseren en repareren maar dat hielp niet. Wil namelijk niet mijn berichten kwijt zijn uit Outlook express. Hoe kan ik dit het beste oplossen.

Groeten Martin

Ik vind het vreemd. Wij gebruiken ze naast elkaar.
Wel moet je 1 van de twee de baas laten worden.
Heb je die vraag niet gehad met opstarten van 1 van de 2?
Wat staat er nu als je rechtsklikt op de taakbalk/eigenschappen/menu start/aanpassen?

Welke Outlook- c.q. MsOfficeversie en welke Windows-versie?

Ik ga er ff vanuit dat je onder WinXP werkt.

- Zorg dat Outlook is afgesloten
- Verwijder het bestand OUTLOOK.PST, dat te vinden is in de volgende map:

C:\Documents and Settings\[jou gebruikersnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Wanneer je nu Outlook weer start, zal de melding komen dat het pst-bestand niet gevonden kan worden, dat klopt natuurlijk.
Vervolgens klik je op ok en je komt in het venster bestand openen.
Hier staat aangegeven dat het bestand Outlook.pst wordt gezocht.
Klik ook hier weer op OK.
Waarschijnlijk komt de melding dat Outlook niet gestart kan worden en sluit vanzelf af.
Wanneer je nu Outlook nogmaals start, is een nieuw bestand Outlook.pst aangemaakt.
Via het menu Bestand > Importeren en exporteren... kan je de gegevens uit Outlook Express importeren.

Valijn zei:
Ik ga er ff vanuit dat je onder WinXP werkt.

- Zorg dat Outlook is afgesloten
- Verwijder het bestand OUTLOOK.PST, dat te vinden is in de volgende map:

C:\Documents and Settings\[jou gebruikersnaam]\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

Wanneer je nu Outlook weer start, zal de melding komen dat het pst-bestand niet gevonden kan worden, dat klopt natuurlijk.
Vervolgens klik je op ok en je komt in het venster bestand openen.
Hier staat aangegeven dat het bestand Outlook.pst wordt gezocht.
Klik ook hier weer op OK.
Waarschijnlijk komt de melding dat Outlook niet gestart kan worden en sluit vanzelf af.

Hier krijg ik de volgende melding.

Wilt u in plaats hiervan de standaardmap van het bestandssysteem openen.

Als ik op nee druk sluit ie af en als ik op ja druk start ie op met de drives en bestandsmappen in beeld.

Wanneer je nu Outlook nogmaals start, is een nieuw bestand Outlook.pst aangemaakt.
Via het menu Bestand > Importeren en exporteren... kan je de gegevens uit Outlook Express importeren.

Laatst bewerkt:
Valijn zei:
Nou, dan is je probleem toch opgelost?

Helaas niet.

Hoe krijg ik dan mijn mailbox en agenda in beeld die geeft ie namelijk niet weer.

En alvast bedankt voor de moeite die je neemt om mij te helpen

Ben je er al weer uit? Anders gaat nu je vraag weer naar boven zodat hij in zicht komt :)

Eigenlijk begrijp ik dit Hoe krijg ik dan mijn mailbox en agenda in beeld die geeft ie namelijk niet weer.

Normaliter als je Outlook start krijg je zowiezo de agenda als je links onder op agenda klikt.
Postbestanden moet je eerst importeren. (Bestand/importeren) Dan haal je al je mailtjes en adresboek over.
Heb je trouwens al gekeken wat ik je in een eerder bericht vroeg?
Daar moet nu n.l. wel staan IE en Outlook.

Elisa zei:
Eigenlijk begrijp ik dit Hoe krijg ik dan mijn mailbox en agenda in beeld die geeft ie namelijk niet weer.

Normaliter als je Outlook start krijg je zowiezo de agenda als je links onder op agenda klikt.
Postbestanden moet je eerst importeren. (Bestand/importeren) Dan haal je al je mailtjes en adresboek over.
Heb je trouwens al gekeken wat ik je in een eerder bericht vroeg?
Daar moet nu n.l. wel staan IE en Outlook.

Daar staan er 3 outlook express outlook en hotmail. Als ik nu microsoft outlook start en alles uit outlook express wil importeren zegt ie o items gevonden, maar dat komt denk ik omdat ik nog steeds geen postvakken heb in outlook. En dus ook geen agenda en die opties.

Daar staan er 3 outlook express outlook en hotmail. Dat kan niet. Zie bijlage. Heb je het juiste pad wel gevolgd?

Verder.....als je in OE mappen had met mail dan zul je die zo compleet in je Outlook krijgen.

De agenda zit standaard in Outlook. Dat kan niet missen. Ik heb de indruk dat we ongelooflijk langs elkaar heen aan het praten zijn.

Screenprint Outlook ook hierbij.

Bijlagen

• Menu start.jpg
    Menu start.jpg
    40 KB · Weergaven: 55
  • Menu start 2.jpg
    Menu start 2.jpg
    35,9 KB · Weergaven: 50
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan