Outlook en outlook express

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paritosh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 dec 2005
Hallo allemaal,

Ik heb problemen met mijn mailprogramma's. Wanneer ik Outook wil opstarten krijg ik de meldin "Kan Outlook niet starten.
Wanneer ik Outlook Express will opstarten krijg ik eerst de melding "Kan outlook express niet starten. De toepassing kan internet-accountbeheer niet maken. De Computer heeft onvoldoende geheugen of uw schijf is vol". De schijf is bij lange na niet vol en het geheugen is volgens mij ook goed.
Wanneer ik de melding wegklik krijg ik de melding "Kan Outlook Express niet starten omdat MSOE.DLL niet kan worden geïnnitialiseerd. Outlook Express is mogelijk niet juist geïnstalleerd". Ik krijg er een code bij te zien: 0x800CCD01.

Het rare is dat beide programma's tegelijkertijd problemen zijn gaan vertonen. Ik maak gebruik van Lycos Inside voor Outlook Express. Daarnaast heb ik een aantal e-mailadressen op Outlook staan. Daarbij gebruik ik mailwasher om de spam en andere zaken eruit te halen voordat ik de mail download naar mijn computer. Mailwasher doet het ook niet meer. De licentieperiode zal vorbij zijn. Het lijkt me echter dat Outlook wel gewoon zou moeten blijven werken, dat heeft hij altijd gedaan.

Is er iemand die mij hiermee kan helpen. Ik kan mijn mail niet meer op de computer bekijken en ik heb geen versand van dit soort zaken. Ook het adresboek van Outlook Express kan ik in de map niet meer openen om adressen te zoeken. Ik heb dus hulp nodig bij deze problemen. Bij voorbaat dank.

Paritosh

Geplaatst door Raymond Bos
Voor Outlook Express kan je MSOE.DLL opnieuw downladen en zetten in de map C:/Programfiles/Outlook Express.

http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?msoe

Kijken of dat werkt!

Heb je toevallig XP? Al systeemherstel gedaan naar een punt waar alles het nog deed?

Ik heb MSOE.DLL opnieuw gedownload maar ik krijg nog dezelfde meldingen.

Ik heb Windows ME. Daar deed alles het wel goed maar het gaat in één keer mis. Ik heb ook geprobeerd windows te updaten maar bij herstarten geeft het (zwarte) scherm aan: "kan bestand %1 niet bijwerken vanaf %2" of zoiets. Het programma Spyware Doctor is ook ten einde geloof ik maar volgens mij moet er weer voor een jaar betaald worden. Dat zou toch geen invloed moeten hebben op de andere toepassingen.

Herstelpunten zijn er nagenoeg niet. Ik werk niet zo heel veel met de computer en denk er ook niet aan om herstelpunten te maken. Het is allemaal wazig met de computer.

Paritosh

Wat kan

Als je een backup heb terug gezet van CD, kan het zijn dat ze niet werken, Op CD zijn de bestanden read only en zo zet hij ze ook terug.

Dus even bij alles (op je HDD hè) (kan in een keer) het vinkje bij alleen lezen weg halen.

Eric.

Ik heb geen back up gebruikt. De computer werd normaal gebruikt en plotseling werkten alle mailprogramma's niet meer. Systemrestore reageert ook niet, ik kan geen herstelpunt gebruiken om de boel te herstellen. Het ziet ernaar uit dat er dat de computer gewoon niet goed functioneert.

Paritosh

Question

Wat bedoel je met ik heb geprobeerd Windows te updaten.

Opnieuw installeren heeft bij jou versie geen zin, omdat hij alle instellingen mee neemt. Alleen als je installeert in een andere map, krijg je een nieuwe "maagdelijke" ME.

Eric.

Ik heb geprobeerd windows te updaten via "Start" windows update. Vanaf de site van microsoft kun je windows dan updaten. Als ik dat doe moet het systeem opnieuw opgestart worden voordat de update werkt. Wanneer de computer herstart krijg ik in een zwart scherm d melding dat het bestand %1 niet kan worden bijgewerkt van %2, of zoiets. Geen idee wat dat inhoudt.

De enige oplossing die ik nog kan bedenken is formateren en alles opnieuw installeren. Kost een heleboel tijd maar als er geen andere oplossing zit er niets anders op. Ik heb al vaker problemen gehad met de computer. Ik ben gauw een dag kwijt voordat ik ales heb geïnstalleerd en ge-update en ingesteld, misschien nog wel langer.

Paritosh

OK

Die melding ken ik niet, maar dan is er dus iets niet goed gegaan.

Als je nu een nieuwe install doet, maak dan een Ghost van je goed draaiende systeem, dan kun je die altijd terug zetten.

Je kunt natuurlijk ook een herstelpunt maken.

En als je de security update CD van windows gebruikt, heb je in iedergeval sneller resultaat, want je hoeft een groot deel dan niet te downloaden.

Eric:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan