Outlook erg sloom en verwarrend

Status
Niet open voor verdere reacties.

thaans

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2001
Berichten
238
Ik heb Office XP engelse versie, Hierin haakt Oulook nogal eens af... meestal moet ik zo'n 3 a 4 mailtjes versturen, ik heb een kabel verbinding met essent... deze instellingen in Outlook zijn owke (tenminste zoals het op het formulier staat)
pop3:mail
smtp:mail

Meestal lukt 2 mailtjes aardig... duurt zeker wel 5 a 10 minuten maar dan zijn ze ook verstuurd! (toch een pentium III 800 & Win XP Pro)

maar het 3e en 4e mailtje gaan niet goed. Essent moet ik binnenkort even bellen maar daar hoor ik vaak (er zijn ... wachtenden voor u) ik krijg iniedergeval de volgende foutmelding:

Task 'mail - Sending and Receiving' reported error (0x8004210B) : 'The operation timed out waiting for a response from the sending (SMTP) server. If you continue to receive this message, contact your server administrator or Internet service provider (ISP).'

De mailtjes zijn meestal zo'n 2 a 3 kb groot (nooit meer iniedergeval).

Ten eerste snap ik echt niet waarom hij er zo lang over doet en ten tweede snap ik niet waarom hij er 1 of 2 wel verstuurd en hij bij de rest van de e-mailtjes deze foutmelding geeft.

Zou iemand mij kunnen vertellen waar dit aan zou kunnen liggen?

Bedankt alvast.

Groeten,
 
Laatst bewerkt:
@home heeft ook andere (nieuwe) mailservers.
Niet verder vertellen.
pop3: mail.home.nl
smtp: mail.home.nl

Misschien een idee om die eens te proberen, verder heeft @home de laatste weken erg veel moeilijkheden met hun mailservers.
 
klopt, de adressen pop3 en smtp had ik al gezien op hun website (hulp.home.nl). Helaas is het hier nog niet mee opgelost... en lopen de mailservers niet goed? mag ik vragen uit welke bron je dat gehaald hebt? iemand anders nog enige suggesties?

Groeten,
 
Geplaatst door maestro12
@home heeft ook andere (nieuwe) mailservers.
Niet verder vertellen.
pop3: mail.home.nl
smtp: mail.home.nl

Misschien een idee om die eens te proberen, verder heeft @home de laatste weken erg veel moeilijkheden met hun mailservers.

Oh en sinds wanneer zijn die nieuw? Die instellingen gebruik ik al meer dan een jaar
 
@ m@rio Dat ligt er dus aan in welke plaats je woont, hier in Roosendaal schijnen ze nieuw te zijn.

@ thaans, dit heb ik van zo'n 80 mensen die allemaal @home hebben en allemaal al de laatste paar weken problemen hebben, dit werd ook bevestigd door de helpdesk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan