Outlook Express 6 beveiligen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quincy1974

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2005
Maandag wordt mijn laptop opgehaald ter reparatie. Nu vind ik het een vervelend idee dat mensen zomaar in mijn outlook kunnen neuzen. Kan ik Outlook beveiligen met een wachtwoord?

Alvast bedankt voor het antwoorden!

Wat wordt er gemaakt dan,in het ergste geval krijg je hem met een schone installatie terug heb je helemaal niets meer!

Maak een backup van je gegevens zet ze op cd,en verwijder het gegevens wat op de Pc staat!

Als u uw Microsoft Office Outlook-gegevens beter wilt beveiligen, is het verstandig eerst een wachtwoord te maken voor uw Microsoft Windows-gebruikersaccount, ook wel het aanmeldingswachtwoord voor Microsoft Windows genoemd. Als uw computer door meerdere mensen wordt gebruikt, is het verstandig als iedereen een eigen Windows-gebruikersaccount heeft die met een wachtwoord is beveiligd, zodat persoonlijke programma's en instellingen zijn beveiligd tegen inbreuk. Er is geen aanmeldingswachtwoord voor het programma Outlook. Outlook beschikt wel over een wachtwoordfunctie voor uw PST-bestand (bestand met persoonlijke mappen (.pst): gegevensbestand voor opslag van uw berichten en andere items op uw computer. U kunt een .pst-bestand opgeven als standaardlocatie voor e-mailberichten. In een PST-bestand kunt u ook reservekopieën van items opslaan en deze sorteren.). Deze functie biedt geen hoge mate van beveiliging, maar kan wel helpen voorkomen dat andere mensen die u vertrouwt en met wie u uw computer deelt, bijvoorbeeld uw gezinsleden, uw PST-bestand per ongeluk openen.

Opmerking Als u een wachtwoord voor een PST-bestand instelt, geldt dat voor het gehele PST-bestand. U kunt geen wachtwoord instellen voor afzonderlijke mappen binnen een PST-bestand.

Een wachtwoord voor het bestand met uw persoonlijke mappen (.PST) instellen
Als u een internet-e-mailaccount in Outlook gebruikt, bijvoorbeeld een POP3 (POP3: een algemeen gebruikt protocol voor het ophalen van e-mailberichten van een e-mailserver op internet.)- of HTTP (HTTP (Hypertext Transfer Protocol): het protocol dat wordt gebruikt bij toegang tot internetpagina's. Outlook gebruikt HTTP als e-mailprotocol.)-account, worden uw e-mailberichten bezorgd in een PST-gegevensbestand op de lokale vaste schijf van uw computer. U kunt uw PST-bestand beveiligen met een wachtwoord om te voorkomen dat andere mensen die u vertrouwt en met wie u uw computer deelt, bijvoorbeeld uw gezinsleden, uw PST-bestand per ongeluk openen. Alle personen die een bepaalde computer gebruiken, kunnen hun e-mailberichten in een afzonderlijk PST-bestand laten bezorgen. Dit bestand kan als volgt met een wachtwoord worden beveiligd:

Belangrijk De wachtwoordfunctie voor PST-bestanden is niet bedoeld als beveiliging tegen hackers.

Klik op Gegevensbestandsbeheer in het menu Bestand.
Ga naar het tabblad Gegevensbestanden, klik op het bestand met persoonlijke mappen (.PST) waarvoor u een wachtwoord wilt instellen en klik op Instellingen.
Klik op Wachtwoord wijzigen.
Typ het nieuwe wachtwoord in het vak Nieuw wachtwoord. Het wachtwoord mag maximaal 15 tekens lang zijn en is hoofdlettergevoelig.
Gebruik sterke wachtwoorden die bestaan uit een combinatie van hoofdletters, kleine letters, cijfers en speciale tekens. In zwakke wachtwoorden worden deze elementen niet gecombineerd. Een voorbeeld van een sterk wachtwoord is: Y6dh!et5. Een voorbeeld van een zwak wachtwoord is: Huis27. Wachtwoorden moeten uit ten minste acht tekens bestaan. Een wachtwoord in de vorm van een zin van meer dan veertien tekens is beter. Zie Uw persoonlijke gegevens beter beveiligen met sterke wachtwoorden voor meer informatie.

Het is van essentieel belang dat u uw wachtwoord onthoudt. Als u uw wachtwoord vergeet, kan Microsoft dit niet voor u achterhalen. Bewaar de wachtwoorden die u opschrijft, op een veilige plaats en niet in de buurt van de gegevens die u met behulp van deze wachtwoorden beveiligt.

Typ uw nieuwe wachtwoord nogmaals in het vak Bevestig uw wachtwoord.
Als u een computer met anderen deelt, schakelt u het selectievakje Het wachtwoord opslaan in de wachtwoordenlijst niet in. Iedereen met toegang tot de computer zou uw PST-bestand dan kunnen openen. Als uw Windows-gebruikersaccount met een wachtwoord is beveiligd en uw computer niet door anderen wordt gebruikt, kunt u wel het selectievakje Het wachtwoord opslaan in de wachtwoordenlijst inschakelen als u niet elke keer opnieuw uw wachtwoord wilt invoeren wanneer u het PST-bestand nodig hebt.
Klik op OK en klik vervolgens op Sluiten.

Nou, er is iets met de accu, als de accu aan de laptop zit, dan blijft ie overswitchen naar de batterij. Ik neem dus niet aan dat ze iets in mijn bestanden gaan zitten klooien, qua afbeeldingen enzo.

Wat raden jullie aan? En hoe maak ik back-ups? :o

login met wachtwoord, maak een extra gebruiker aan waar ze eventueel op kunnen inloggen als dat nodig is.

MS Download Center kan het bevatten

MS Download Center kan een download bevatten om Outlook te beveiligen

Het MS Download Center (Microsoft Downloadcentrum, MD) kan een download bevatten die een wachtwoord insteld voor Office Outlook en voor Outlook Express 6. Ga daar even rondneuzen en vertel me als je wat resultaten hebt gevonden.

TahR.

P.S. Heb je hem al door? OO van Office Outlook.

Laatst bewerkt door een moderator:
Een wachtwoord voor MS Windows werkt ook niet altijd! Bijv. als je schermbeveiliging aan hebt staan zonder wachtwoordbeveiliging of als je de computer per ongeluk aan laat staan...

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Ik denk dat ik het beste een back-up van Outlook kan maken en daarna tijdelijk mijn email account van @home kan verwijderen. Toch?

Dat is denk ik wel het beste

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]

Ik heb een map gecomprimeerd, maar waar verdwijnen die bestanden heen, ik wil het graag in een speciale map hebben, zodat ik die kan branden op een cd.

Ik denk dat ze terecht komen op een speciale Gecomprimeerde Map.

Weet ik veel... Snuffel maar in je Windows-schijf (meestal C)

Ernstige Informatie: WinZip

Ik bedoel: snuffel in Program Files, WINDOWS, Installatieschijf (risicovol) en nog meer Windows dingen.

Of ga naar Help & Onderste...

1. Wat gebruikt je als ZIP? Win-Zip Self Extractor??? WinRar???

2. Welk systeem gebruik je?

3. Op welke schijf staat Windows (als het de schijf C is, typ dan alleen C bij 3.)

Een goede optie is, om een backup te maken van je mails en adresboek. (zie bijlage).
Daarna de orriginele mappen die je net gekopieerd hebt verwijderen.
Prullenbak legen.

Als dan de laptop weer terug is, kun je je mails en adresboek eenvoudig restoren (zie bijlage).

Laatst bewerkt:
Een goede optie is, om een backup te maken van je mails en adresboek. (zie bijlage).
Daarna de orriginele mappen die je net gekopieerd hebt verwijderen.
Prullenbak legen.

Als dan de laptop weer terug is, kun je je mails en adresboek eenvoudig restoren (zie bijlage).

Dat klopt, dat is wel een goed idee!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan