outlook express 6 importeert berichten niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

klimmie1973

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jun 2004
Ik probeer e-mailberichten die in outlook expres 6 op een andere PC (Win XP) staan te importeren naar een PC (Win 98SE) ook naar Outlook Express 6.

Ik heb de map met de berichten van CD op de PC gezet, zodat het alleen lezen probleem verholpen moet zijn.

Als ik ga importeren krijg ik de melding: "Kan geen berichten in deze map vinden of er is een andere toepassing actief waarin de vereiste bestanden zijn geopend. Selecteer een andere map of sluit andere toepassingen waarin bestanden mogelijk zijn geopend"
* Ik heb ook geprobeerd een oude back-up van Outlook-berichten (toendertijd ook WIN 98SE) te importeren, maar ook hier dezelfde melding.

NB. Het importeren van het adressenbestand is wel goed verlopen.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen !!!

Groetjes, Debbie

Welkom op helpmij.

Als het goed is heb je de volgende locatie gekopieerd:C:\Documents and Settings\Administrator\Local Settings\Application Data\Identities\{ingewikkeld nummer}\Microsoft\Outlook Express

En die in win98 gezet op locatie:
C:\Windows\Application Data\Identities\{ingewikkeld nummer}\Microsoft\Outlook Express

[ Ik heb de map met de berichten van CD op de PC gezet, zodat het alleen lezen probleem verholpen moet zijn. ]
Nee, helaas staan ze na ze van cd te hebben gekopieerd altijd op readonly.
Alle bestanden selecteren (op de hierboven gegeven locatie van w98), rechter muisklik, en readonly eraf halen, ook op subfolders.

Op w98, het oude identities nummer kun je eventueel deleten.
Dan heb je bij heropenen van outlook een verse instelling.

Eventueel kun je ook importeren vanaf een andere locatie, bijvoorbeeld een folder "backup" waar je identities in zijn gekopieerd.
Ook hier readonly eraf halen.

Kun je nu wel importeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan