outlook express als standaard instellen lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

ria

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
376
Ik ben iemnad aan het helpen en loop tegen een vervelend probleem op.
Hij gebruikt standaard outlook express.
Binnen het programma picasa is het mogelijk foto`s direct naar je mailprogramma te versturen en van daar uit te verzenden.
Dit is plotseling niet meer mogelijk. Kan hier niet meer outlook express als standaard mailprogramma instellen. Heb het geprobeerd bij internet explorer- programma`s.
Daar krijg ik enkel de mogelijkheid te kiezen voor outlook.
Dat is persé niet de bedoeling.
Als ik het icoontje van O E aanklik werkt dit programma zonder problemen.
Wie weet wat de oorzaak van dit probleem zou kunnen zijn?
Vast dank.
 
Hoi,

Open OE
Menu: Extra > Opties
tabblad 'Algemeen'
Onderaan zie je: 'Als standaard instellen' en daar klik je op.
 
En anders:
Start> Programmatoegang en instellingen> Bij "Aangepast" achteraan op het pijltje klikken.
Ook daar kun je een en ander instellen.
 
En anders:
Start> Programmatoegang en instellingen> Bij "Aangepast" achteraan op het pijltje klikken.
Ook daar kun je een en ander instellen.

... omdat het om OE gaat zullen we er maar van uit gaan dat het om Vista gaat .... niet waar?!
 
Pardon?
Vista heeft Windows Mail.
Win 95 en hoger heeft Outlook Express.
 
Ehh ... ik bedoelde inderdaad dat het NIET om Vista gaat en jou antwoord heeft betrekking op Vista.
 
Nee, ik heb geen verstand van Vista.
Mijn antwoord is 100% XP.
 
Het gaat inderdaad om XP. En het als standaard instellen had ik dus al geprobeerd maar werkt dus niet binnen internet explorer.
Ik geef dat wel op, maar bij de vlg, herstart is dit weer verdwenen. En ik kan dus binnen picasa niet kiezen voor outlook express.
Dit probleem is pas later opgetreden. Bij de schone installatie werkt het allemaal prima.
Ik zit zelf niet achter die pc. maar probeer iemand anders te helpen.
Begrijp hiet echt niets van
 
De instellingen van Internet Explorer hebben GEEN invloed op andere software zoals Picasso.
Dat zijn op zich staande programma's.
De settings die ik eerder opgaf via start etc. Die hebben invloed op het gedrag van windows en de geinstalleerde software.

Echter, ik heb zelf ook met regelmaat dat wanneer ik een email adres link aanklik, dat Microsoft Office Outlook opent.

Die heb ik alleen geinstalleerd staan voor Helpmij.nl Research doeleinden ;)
Ik gebruik 100% Mozilla Thunderbird.
 
Ik ben bang dat degene die ik aan het helpen ben in de war komt door weer een nieuw programma te installeren. De instellingen bij I. E. hebben wel degelijk invloed op andere programma`s. Kijk maar eens bij I. E. Opties. en dan tabblad programma`s. Het programma wat daar staat vermeld, opent zich automatisch als een dit nodig is.
maar toch bedankt voor de moeite hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan