Outlook-express backup terugzetten

• Onderwerp starter Onderwerp starter ltk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Ik heb vanuit de Verkenner de complete Outlook-express Identities-map (waarin 2 {....} mappen) gekopieeerd als back-up.
Om te kijken of het werkt heb ik daarna in mijn gewone Outlook-express enkele overbodige mappen verwijderd. Daarna de back-up weer teruggeplakt. Eerst door de complete Indentitiesmap er overheen te schrijven. De verwijderde mappen hadden er toen weer moeten staan maar ze zijn er niet. Toen ook nog een keer door de 2 losse {...}mappen terug te plakken. Er werd gevraagd of ik de bestanden wilde vervangen, ja dus. Maar de verwijderde mappen zijn en blijven weg. Wat doe ik fout? (Het adresboek terugzetten -waar ik ter controle enkele adressen uit verwijderd had- ging wel perfect)

Laatst bewerkt:
Inmiddels opgelost! Ik had de als proef verwijderde mappen in de bak Verwijderde items laten zitten. Wel merkwaardig dat de teruggeplaatste back-up de bewuste mappen opnieuw in die verwijderde items plaatst en niet op de oorspronkelijke positie.

Dit is NIET de juiste manier van backuppen, en kan tot data verlies leiden.
Een handmatige backup via verkenner kan prima, en staat beschreven in de bijlage.

Laatst bewerkt:
Help! Vervolg. Ik heb Windows Xp opnieuw geinstalleerd en wilde mijn mailbackup (dbx) en adresboek (WAB) weer terugzetten vanaf mijn externe HDD . Lukt dus weer niet. (Vóór de herinstallatie ging het bij wijze van proef wél goed). Kan het te maken hebben met mijn pc-gebruikersprofiel die ik een andere naam heb gegeven dan bij de eerste installatie destijds? Toen heb ik alles gewoon "Gebruiker" genoemd, nu heb ik mijn eigen naam ingevoerd bij de registratie. Die naam verschijnt nu ook in de verkenner waar vroeger "Gebruiker" stond (en waarin ook oa de Outlook-bestanden zitten). In de Verkenner staan nu netjes de oude mappen weer (Onder Identities staan de 2 {........} mappen die ik had, (de na de installatie automatisch nieuw aangemaakte {...} map heb ik veiligheidshalve gekopieerd en toen verwijderd), het adresboek staat weer in Doc-settings\mijn naam (waar dus vroeger Gebruiker stond)\ApplicData\Microsoft\Adressbook. Maar in Outlook-expres is er niets van te zien. Rara en wat doe ik er aan?? Ik wil toch wel graag mijn emailarchief en adresboek terughebben! Ik heb mijn pc-gebruikersaccountnaam weer teruggezet naar "Gebruiker" maar de registratie blijft op mijn eigen naam staan. Is dat nog te veranderen ergens of kan dat alleen maar door opnieuw te installeren ???
Ik heb ook nog geprobeerd de gebackupte mappen vóór het terugzetten de nieuwe (mijn) naam te geven maar ook dat hielp niet. Of heeft het allemaal daar niets mee te maken? De Outlookversie is ook nog dezelfde, de emailaccountgegevens zijn ook dezelfde gebleven. Of moet ik in de nieuwe Outlook nog iets instellen ergens wat ik over het hoofd heb gezien?
(Ik heb mijn PDFreader nog niet her-geinstalleerd, kan dus de bovenstaande handleiding van Paul er nu even niet op nalezen helaas)

Laatst bewerkt:
Je kunt je backup niet terugzetten door de mappen in identities / {heel lang nummer} te kopieren.
In o.e. zul je ze moeten importeren.

Lees maar even in mijn eerder gegeven bijlage.

Maar waarom lukte dat bij wijze van proef eerst dan wél op die manier?? ( Ik las ook in een andere handleiding (Schoonepc.nl) dat het op die manier kon).
Ik kan de PDF-bijlage helaas op dit moment nog niet lezen,(Geen reader) Is hij nog gemakkelijk in html-versie te krijgen of moet ik eerst maar even verder gaan met andere programma's te installeren? Het is wel al een zorg minder als het niets te maken heeft met mijn accounts-registratienaam.

Zojuist mijn adresboek en berichten gewoon geimporteerd, dat ging vlot. Bedankt!
Kan ik tenminste weer rustig slapen.

Is het trouwens mogelijk om op deze wijze een déél van het emailarchief te backuppen en terug te halen? (Bv mappen die niet meer nodig zijn maar die je toch wilt bewaren) Of overschrijf je altijd álle mappen met je héle archief?

Laatst bewerkt:
Ok, dan hier een bijlage in word.
Is het trouwens mogelijk om op deze wijze een déél van het emailarchief te backuppen en terug te halen? (Bv mappen die niet meer nodig zijn maar die je toch wilt bewaren) Of overschrijf je altijd álle mappen met je héle archief?
Jazeker. Door na het maken van je backup de ongewenste mappen te verwijderen uit de backup.
Of door voordat je een backup maakt je o.e. archief eens op te ruimen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan