Outlook Express blijft foutmeldingen tonen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, het zijn 2 commando's die je afzonderlijk moet uitvoeren door een Enter te geven na het intypen ervan.

Ik zal in de bijlage laten zien hoe het er bij mij uitziet, het scenario helemaal nagespeeld.
Hopelijk is je dan duidelijk waar het mij om gaat.

Succes,

Tijs.

oe_archiefmap_cmd.JPG

Aansluitende screen voor Tijs

Beste Tijs. Op deze screen-bijlage kun je zien hoever ik ben gekomen met typen in het zwarte scherm,wat dus niet goed ging,getuige de verschenen opmerking.

Ik weet in dit geval niet,hoe ik verder kan,want dit is helemaal nieuw voor mij.
Mogelijk kun je mij vanavond hiermee verder op dreef helpen,hetgeen ik graag verneem.

Ik dank je alvast voor nadere uitleg en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

ScreenShot 751.jpg

Waarom knip je het cd commando in stukken?
Zie in mijn bijlage dat ik dat gewoon in 1 commando uitvoer.

cd local*\appli*\ide*\{*\micro*\outl*

Dat is dus 1 commando, niet 6 losse...
Gewoon overtypen in een nieuw CMD-venster.

Tijs.

Nog even een nieuwe vraag aan Tijs.

Beste Tijs. Ik vermoedde al dat ik je instructie toch niet goed begreep.
Als ik je nu beter begrijp,dien ik het hele pad op dat scherm te plaatsen,waarna ik aan het eind van dat pad 1x klik op Enter.

Klopt dat?

Ik wacht dus nu op je reactie voordat ik verder ga met proberen.
Vriendelijke groeten van Anton Doove.

Dat klopt ja.

Zoals je ziet gebruik ik 'jokertekens' (het '*'), vandaar dat het niet nodig is het hele pad uit te schrijven. Zie in mijn schermafdruk dat dat ene cd commando me direct 6 submappen dieper brengt.

Tijs.

Probeersel voor Tijs

ScreenShot 752.jpg
Beste Tijs Ik heb met de muis een copie gemaakt van dat pad en het geplakt
in het zwarte scherm achter de knipperende cursor. (Als probeersel)

Ik had de Enterknop niet nodig,want het antwoord kwam direct onder het geplakte pad te staan.

Het resultaat zie je op de screen-bijlage en ik hoop dat je nu ziet wat je wilt.
Ik zie daarna je reacties wel. Vriendelijke groeten van Anton Doove.

Je bent inderdaad in de juiste map nu, maar je had aldaar als 2de commando dat dir commando moeten geven (zie ook mijn schermafdruk) om te kunnen zien welke bestanden er nu in die map staan (naam, grootte etc.)

Doe het eens via het CMD-venster:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
cd local*\appli*\ide*\{*\micro*\outl*
dir

Tijs.

Laatst bewerkt:
Vraag aan Tijs wat hij bedoelt.

Beste Tijs. Jij schrijft mij: maar je had aldaar als 2de commando dat dir commando moeten geven

Op welke plek in het pad had ik die 2e dir-commando dienen te plaatsen?
Welke is dan het 1e commando? Ik heb geen zinnig idee.

Ik kan helaas je voorbeeld op het scherm-afdruk niet terugvinden,welke ik wel zoek.
Als het vanavond niet meer lukt,probeer ik het morgen gewoon opnieuw.

Je reacties zie ik morgen dan wel weer en ik groet je nu vriendelijk.

Anton Doove

Zie nog eens mijn schermafdruk (link, waar ik 2 commando's geef totaal):
a. Je gaat met dat cd commando naar de juiste map.
b. Je geeft aldaar het dir commando zodat bekend is wat er in die map staat.

Om even wat tempo te maken: Het kan ook anders:
Plak het volgende in het Start -> Uitvoeren vakje en voer het uit:
cmd /k cd local*\appli*\ide*\{*\micro*\outl* & dir

Tijs.

Nieuwe screen voor Tijs

ScreenShot 753.jpg

Beste Tijs. Deze screen toont het resultaat van je laatst verstrekte pad die ik in het scherm van uitvoeren plaatste.

Wat je ziet staat op de C-Partitie van de C-Schijf.
De naamloze mappen staan echter op de F-partitie van dezelfde HD.

Mijn HD is n.l.verdeeld in 4 partities. C,D,E en F.,waarbij ik de F gebruik voor Backups.
Op de C-partitie zul je dus geen naamloze mappen vinden.

Ik schat echter wel in,dat jij een andere reden weet om die mapnamen op een andere partitie terug te kunnen vinden,maar dat verneem ik morgen dan wel weer.

Waar denk je me in deze discussiedraad naar toe te sturen???
Leg mij uit hoe ik had moeten weten dat die map met die naamloze submappen geen enkele directe relatie hebben met je Outlook Express probleem, maar backup-mappen zijn op een heel andere partitie???

Er is een duidelijke regel (moderatoren letten daarop) en die zegt dat je geen vragen moet 'stapelen' in 1 discussiedraad. Je brengt nu een of ander bestandssysteem-probleem op een backup-schijf in een Outlook Express vraag, dus je stapelt vragen en ik maar denken dat je Outlook Express archiefmap-problemen had...

Enige directe tip die ik voor je hebt (en ook de enige, zie boven) is in Deze Computer rechtsklikken op de F: schijf en Eigenschappen te kiezen. Dan in tabblad Extra kiezen voor Nu controleren..., het bovenste vinkje aanzetten en dan op Starten drukken.
Hopelijk worden dan de bestandssysteemfouten gerepareerd.

Tijs.

Tip van Tijs op de f-partitie hielp niet.

Beste Tijs. Jij schreef mij deze tip over naamloze mappen op de f-partitie.
Enige directe tip die ik voor je hebt (en ook de enige, zie boven) is in Deze Computer rechtsklikken op de F: schijf en Eigenschappen te kiezen. Dan in tabblad Extra kiezen voor Nu controleren..., het bovenste vinkje aanzetten en dan op Starten drukken.
Hopelijk worden dan de bestandssysteemfouten gerepareerd.

Tijs.

Dit hielp echter niets. Zou ik misschien niet beter het onderste vakje nemen?

Ik vraag dit maar beter eerst voordat ik onnodige fouten maak.
Als dit onderwerp beter in een andere rubriek thuishoort,wil ik dat graag weten,want dan verplaats ik het naar de andere rubriek die ik graag van jou verneem.

Je reactie zie ik straks wel komen en ik groet jer vriendelijk. Anton Doove.

Je kunt het proberen (dat onderste vinkje), maar ik verwacht daar eerlijk gezegd niet veel van.

Mocht (ook met het onderste vinkje aangezet) het niet helpen, dan zijn er 3 opties, lijkt me:
a. Er is een zgn. rootkit actief die de namen van die mappen verbergt
b. De map/bestandsnaam bestaat uit spaties
c. Er is een speciaal karakter gebruikt voor de namen van die mappen, bijv. het Alt-255 karakter, dat er uitziet als een spatie maar het niet is.

Ook hier kan het CMD-venster wellicht hulp bieden. Als jij nu even aangeeft in welke map deze 'spook'-mappen en bestanden staan, dan kan ik daar in CMD een manier aangeven om er te komen en te zien wat CMD aangeeft als mapnamen/bestandsnamen.

Tijs.

Onderzoeksresultaat voor Tijs

ScreenShot 748.jpg

Beste Tijs. Ook het onderste vinkje plaatsen heeft inderdaad niets geholpen en dat bevestigd dus jouw vermoeden.

Je ziet op die screen-bijlage die naamloze mappenop de f-partitie van mijn HardDisk.

Hopelijk weet jij een pad te noemen met CMD om die mapnamen terug te kunnen vinden en plaatsen,want dat probeer ik graag.

Mijn dank is groot voor je nieuwe reactie en ik groet je vriendelijk.

Anton Doove.

Anton,

Uit de schermafdruk (en ook de eerdere) kan ik niet halen waar (=in welke map) die naamloze mappen staan. Is dat in de hoofdmap van F: of in een submap (en zo ja, in welke submap dan precies)?

Tijs.

Nieuwe screen voor Tijs.

ScreenShot 754.jpg

Beste Tijs. Op deze screen zie je de 4 partities van mijn HD.
Als ik op die F-partitie dubbelklik krijg ik al die naamloze mappen te zien.

Jij zag die naamloze mappen op de vorige screen.
Al deze mappen blijken dus hoofdmappen te zijn,maar helaas naamloos.

Hoe dit kan is mij een raadsel en uiteraard erg onhandig.
Ik weet niet of jij als moderator dit kan oplossen,maar dat verneem ik dan wel.

Je reactie zie ik straks wel komen en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

Beste Anton Doove, zou je zo vriendelijk willen zijn om de quote knop te gebruiken en de te quoten tekst in het blauw zetten. Dit is zeer vervelend om te lezen. De quote knop zit er niet voor niets.

Quote-reactie naar Tijs.

Beste Anton Doove, zou je zo vriendelijk willen zijn om de quote knop te gebruiken en de te quoten tekst in het blauw zetten. Dit is zeer vervelend om te lezen. De quote knop zit er niet voor niets.

Beste Tijs. Ik wist niet wat Quote is,want mijn kennis der Engelse taal is een regelrechte ramp,dus komen mijn reacties bij jou ongelukkig over.

Nu vermoed ik door jouw verzoek,dat het woord Quote wellicht iets is als Antwoord.
Zeker weten doe ik dit echter niet,maar verneem graag jouw reactie.

Je hebt al de tekst van Huijb gequote (=geciteerd), dus je weet (nu) hoe citeren werkt! :) En ja, het is een andere manier van reageren op een posting, alleen neem je dan de inhoud van die posting waar je op reageert 'mee' in je eigen posting (geciteerd namelijk).

Goed, terug naar het onderwerp:
Doe het volgende:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k dir /a F:\
Doe daar een schermafdruk van.

Doe ook een schermafdruk van:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k dir /x /a F:\

Hopelijk kan ik dan hernoem-acties voor je samenstellen om het probleem te verhelpen.

Tijs.

Je hebt al de tekst van Huijb gequote (=geciteerd), dus je weet (nu) hoe citeren werkt! :) En ja, het is een andere manier van reageren op een posting, alleen neem je dan de inhoud van die posting waar je op reageert 'mee' in je eigen posting (geciteerd namelijk).

Goed, terug naar het onderwerp:
Doe het volgende:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k dir /a F:\
Doe daar een schermafdruk van.

Doe ook een schermafdruk van:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k dir /x /a F:\

Hopelijk kan ik dan hernoem-acties voor je samenstellen om het probleem te verhelpen.

Tijs.

ScreenShot 756.jpg ScreenShot 755.jpg

Beste Tijs. Dit zijn de 2 screens die ik kreeg na intikken van de 2 paden die jij noteerde.
Hopelijk verschaffen deze 2 screens jou de nodige info,waardoor jij wellicht ontdekt waarom die mappen geen namen meer hebben.
Uiteraard ben ik nu wel echt nieuwsgierig naar de oorzaak ervan en hoe ik die namen weer terug kan krijgen,zodat ik weet welke map heeft welke Info.
Mijn dank is groot voor de oplossing en ik groet je vriendelijk. Anton Doove.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan