Outlook Express blijft foutmeldingen tonen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heel apart: In het CMD-venster klopt alles: 3 mappen zijn standaard in de normale Verkenner verborgen (MSOCache, Recycler en System Volume Information zijn standaard verborgen, vandaar dat in je schermafdruk van Verkenner er maar 9 worden getoond).
Totaal zie ik dus 12 mappen en 4 bestanden in je laatste schermafdrukken vanuit CMD.

Ik zie géén rare karakters in je uitvoer zoals die reeds genoemde Alt-255 code etc.
Je hebt al een schijfcontrole gedaan, dus het zou niet een probleem in het bestandssysteem mogen zijn.

Natuurlijk kun je kijken wat er gebeurt als je die mappen en bestanden kopieert naar een andere schijf en dan in Verkenner weer kijken of in die andere schijf wél alles gewoon met een naam genoteerd staat.
Ik ga er dan wel vanuit dat je het probleem in Verkenner alleen op de F: schijf hebt, dus niet (ook) op de C: schijf en andere schijfletters.

Als je (ergens) nog genoeg ruimte hebt, dan zou je kunnen overwegen om de data daarnaartoe te kopiëren vanuit CMD en dan de F: schijf te formatteren. Ik wil je daar wel bij helpen (ik heb de echte bestandsnamen en mapnamen uit je laatste schermafdrukken), alleen moet ik dan weten wáár ze naartoe gekopieerd moeten worden (oftewel: Welke schijfletter heeft genoeg ruimte etc.) Je zou dan vóórdat je de F: schijf formatteert eerst kunnen kijken of je de map- en bestandsnamen in de kopie-map op die andere schijfletter dan wél kunt zien in Verkenner (zie vorige paragraaf).

Verder wil ik graag weten hoe je die backup-mappen hebt aangemaakt: Gewoon in Verkenner of heb je een (automatisch) backup-programma gebruikt en welke is dat dan.

Samenvattend: Een verklaring voor het probleem in Verkenner heb ik niet. Een kopieer-actie en daarna formatteren van de F: schijf zou mogelijk een oplossing bieden, maar 100% zekerheid dat dat het probleem oplost is er niet eens.

Tijs.

Reactie over mapnamen op F-Partitie van HD voor Tijs.

Heel apart: In het CMD-venster klopt alles: 3 mappen zijn standaard in de normale Verkenner verborgen (MSOCache, Recycler en System Volume Information zijn standaard verborgen, vandaar dat in je schermafdruk van Verkenner er maar 9 worden getoond).
Totaal zie ik dus 12 mappen en 4 bestanden in je laatste schermafdrukken vanuit CMD.

Ik zie géén rare karakters in je uitvoer zoals die reeds genoemde Alt-255 code etc.
Je hebt al een schijfcontrole gedaan, dus het zou niet een probleem in het bestandssysteem mogen zijn.

Natuurlijk kun je kijken wat er gebeurt als je die mappen en bestanden kopieert naar een andere schijf en dan in Verkenner weer kijken of in die andere schijf wél alles gewoon met een naam genoteerd staat.
Ik ga er dan wel vanuit dat je het probleem in Verkenner alleen op de F: schijf hebt, dus niet (ook) op de C: schijf en andere schijfletters.

Als je (ergens) nog genoeg ruimte hebt, dan zou je kunnen overwegen om de data daarnaartoe te kopiëren vanuit CMD en dan de F: schijf te formatteren. Ik wil je daar wel bij helpen (ik heb de echte bestandsnamen en mapnamen uit je laatste schermafdrukken), alleen moet ik dan weten wáár ze naartoe gekopieerd moeten worden (oftewel: Welke schijfletter heeft genoeg ruimte etc.) Je zou dan vóórdat je de F: schijf formatteert eerst kunnen kijken of je de map- en bestandsnamen in de kopie-map op die andere schijfletter dan wél kunt zien in Verkenner (zie vorige paragraaf).

Verder wil ik graag weten hoe je die backup-mappen hebt aangemaakt: Gewoon in Verkenner of heb je een (automatisch) backup-programma gebruikt en welke is dat dan.

Samenvattend: Een verklaring voor het probleem in Verkenner heb ik niet. Een kopieer-actie en daarna formatteren van de F: schijf zou mogelijk een oplossing bieden, maar 100% zekerheid dat dat het probleem oplost is er niet eens.

Tijs.

Beste Tijs. Uiteraard wil ik wel bekijken maar als die oplossing geen 100% zekerheid biedt schiet ik er nog niets mee op.

Hoe die backupmappen destijds zijn gemaakt weet ik helaas niet meer,want dat is alweer jaartjes geleden.

Ik ga om 15.45 uur weer weg voor mijn Hart-revalidatie die om 16.00 uur begint en dat duurt een half uur,dus ik heb nu te weinig tijd voor nader onderzoek.

Jij weet wellicht nog niet dat ik vorig jaar oct. een Hart-Operatie onderging met 4 by-passes welke gevolgd wordt met 2x per week een half uur revalidatie. Ik was toen 69 jr.

Daarna ben ik in de avond te vermoeid om mij te concentreren op dit onderwerp,dus ik kan je morgen pas antwoord geven.

Jij kan vanmiddag na dit antwoord gewoon anderen helpen,dus ik laat dit onderwerp met
rust tot morgen overdag en ik dank jou voor je moeite tot nu toe.

Vriendelijke groeten van Anton Doove.

Beste Tijs. Uiteraard wil ik wel bekijken maar als die oplossing geen 100% zekerheid biedt schiet ik er nog niets mee op.

Hoe die backupmappen destijds zijn gemaakt weet ik helaas niet meer,want dat is alweer jaartjes geleden.[...]

Tsja, het blijf giswerk waar het getoonde gedrag van Verkenner vandaan komt.
Ik blijf erbij dat je niets te verliezen hebt. Desnoods laten we de F: schijf met rust, en doen we alleen de kopieeractie naar een andere schijfletter, zodat je daar kunt gaan kijken of die mappen/bestanden wél goed getoond worden in Verkenner.
Je kunt dan altijd nog kiezen voor het formatteren van de F: schijf, maar tot die tijd staat alles ook gewoon nog op de F: schijf.

Sterkte met de revalidatie vandaag.

Tijs.

Vraag over OE met foutmelding is opgelost.

Beste Mensen.Ik vergat helaas te vermelden,dat ik die foutmelding in OE niet meer krijg.
Dit probleem is dus opgelost,maar een ander probleem is nog niet is opgelost.

Over dat andere probleem schrijf ik wel in het juiste sub-forum.
Hier kan dit topic m.i.worden afgesloten en ik groet jullie vriendelijk.

Anton Doove

Als opgelost aangeven van een vraag doe je als topic-starter zélf hier op Helpmij:
Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk (bijna) bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Toevoeging: Je vraag over de weergave van de hoofdmap van die externe schijf kun je het beste stellen in de Windows XP subsectie van Besturingssystemen op dit forum. Oftewel in deze sectie.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan