Outlook Express blijft verzenden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pinochettio

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2010
Probleempje op mijn nonkel zijn laptop dat ik niet kan oplossen, het zou leuk zijn moest iemand ons hier kunnen helpen.

Het gaat over Outlook Express 6.
Als er een mail wordt verstuurd krijg ik de volgende melding:

"Er zijn fouten opgetreden bij het verwerken van de taakverzoeken. Raadpleeg onderstaande lijst met fouten voor meer details.

Het tabblad TAKEN heeft de volgende meldingen:
Taken - 1 bericht verzenden met pop.telenet.be (met een geel uitroepteken ervoor)
Status - waarschuwingen
verbinding - LAN-netwerk

Het tabblad FOUTEN is leeg.

0 van 1 taken zijn voltooid."

De mail wordt dan in het postvak UIT gezet en niet in postvak verzonden berichten.

Controleer ik de mail van de ontvanger is deze mail echter wél aangekomen.
Sluit ik Outlook express dan af geeft hij de melding:

"U hebt berichten in uw postvak UIT die niet zijn verzonden, wilt u deze nu verzenden?"

Kies ik voor ja, gebeurt hetzelfde als wanneer ik een mail wil verzenden: de mail wordt verzonden maar Outlook zegt dat hij niet verzonden wordt. De mail wordt bij in het postvak UIT gezet.

Inmiddels heb ik automatisch verzenden en ontvangen bij opstarten al uitgevinkt want elke mail in het postvak uit wordt opnieuw verzonden, én opnieuw gedupliceerd in het postvak UIT.

Wis ik het postvak UIT volledig voor ik Outlook afzet heb ik dus geen problemen, maar dit is natuurlijk niet de manier waarop het zou moeten. Een bericht komt ook niet meer in de verzonden items terecht, maar wordt wel verzonden.

Kan iemand ons hierbij helpen?

Bedankt!

Je instellingen zijn zeer waarschijnlijk gewoon fout. Telenet heeft:

Uitgaande mail: out.telenet.be of uit.telenet.be
Inkomende mail: in.telenet.be

Probeer maar eens. Haal alle mail die nog niet verzonden is wel even weg.

Taken - 1 bericht verzenden met pop.telenet.be (met een geel uitroepteken ervoor)
--> dit wil zegen dat je de mail niet kan verzenden kan liggen aan je pop instelling van telenet

het lijkt dat je outlook expres is beschadigd of dat je pop instelling niet correct is

Bedankt voor de snelle reacties.

Het probleem is eigenlijk dat Outlook zegt dat de mail niet verzonden kan worden, maar dat de ontvanger de mail toch aankrijgt. Zelfs meermaals omdat Outlook steeds bij het opstarten en afsluiten het postvak UIT verstuurt. Ik kan dit postvak gewoon leegmaken en dan is het probleem opgelost, maar dit moet ik dan telkens na elke verstuurde mail met nakomende foutmelding doen.

Ik heb de instellingen van Telenet niet gecheckt omdat ik op iemand anders zijn computer enkel dingen doe waar ik 100% zeker van ben ;)
Dit zal ik nu toch wel even doen dan.

Het vreemde is gewoon dat hij zegt dat het bericht niet verzonden kan worden hoewel het toch aankomt...

Bedankt in ieder geval, ik ga de instellingen controleren!

bij twijfel altijd even de eigenaar om raad vragen ;) mischien heeft die wel een welcome brief met de juiste gegevens zoals email wachtwoord pop3 en smtp

--> dit wil zegen dat je de mail niet kan verzenden kan liggen aan je pop instelling van telenet

het lijkt dat je outlook expres is beschadigd of dat je pop instelling niet correct is

Onzin. Pop is inkomend. Outlook Express kan eventueel nog wel beschadigd zijn. Wellicht eens proberen met windows live mail, een prima gratis mailclient en is de opvolger van outlook express.

http://explore.live.com/windows-live-mail?os=other

Kun je anders het account eens opnieuw aanmaken, dus de oude weggooien? Je mails blijven gewoon behouden hoor.

Laatst bewerkt:
Goeiemiddag,

ik heb de instellingen van inkomend en uitkomend gecheckt.
Inkomend stond op pop.telenet.be
Uitgaand stond op smtp.telenet.be

Volgens de instellingen op de telenetsite en de site die Lccookie doorstuurde moet die inderdaad in.telenet.be en uit.telenet.be zijn.

Deze instellingen heb ik nu aangepast, dan outlook afgesloten, opnieuw opgestart en terug getest. Het probleem is exact hetzelfde: de mail komt aan bij de ontvanger maar outlook zegt dat er poblemen zijn en plaatst het bericht in het postvak UIT.

Ik veronderstel nu dat ik enkel nog kan proberen de outlook account opnieuw aan te maken...?

Edit: Intussen heb ik de account opnieuw aangemaakt maar ook dit hielp niet. Nu heb ik de laptop binnengedaan in de plaatselijke pc handel.

Bedankt voor de hulp in ieder geval en een fijn 2011 iedereen!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan