Outlook Express doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mece

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2007
Berichten
9
Heb problemen met Outlook Express. Start het op en dan krijg ik het blauwe vierkant en verder komt die dus niet.
Aan de hand van andere topics/vragen heb ik nu de dbx bestandjes in een andere map gekopieerd. Dus die staan sowieso veilig.
Verder heb ik geprobeerd Outlook Express te verwijderen en weer opnieuw te installeren.
Via start / configuratiescherm / software en dan windows onderdelen toevoegen-verwijderen. Dan krijg ik het grijze setupvierkant in mijn scherm en daarna dus een foutmelding:
setup kan informatiebestand msnmsn.inf niet openen
Specifieke foutcode is 0x2 op regel 2088999592

Wie kan mij nog verder helpen met tips.
Heb tijdelijk maar mijn oude outlook programma maar weer in gebruik maar daar kan ik die bestandjes niet in geimporteerd krijgen. Dan zou ik nl nog van enkele wat printjes kunnen maken en ze nog kunnen verwijderen.
Maar het belangrijkste is voor mij dat ik Outlook Express weer kan gebruiken.
Iemand enige tips.

Ik had nl enkele fotos die ik via email had binnengekregen nog niet opgeslagen en wil ze zo graag bewaren. De persoon die ze mij mailde heeft ze niet bewaard. Kan ik die soms nog terug halen op de 1 of andere manier?
 
Laatst bewerkt:
Outlook express doet het nog steeds niet

Heeft iemand misschien nog een tip. Heb het alweer enige tijd geleden gepost, maar kreeg geen reactie. Wil mijn fotos graag terug. Ze zijn heel belangrijk voor me.
Zou het misschien een optie kunnen zijn om zon bestand via cdtje te kopieren en op andere pc te openen bv bij mijn moeder op haar pc in haar outlook express of voorzien jullie daarmee ook problemen of is dit misschien wel helemaal onmogelijk te kopieren daarop?
 
Aan de hand van andere topics/vragen heb ik nu de dbx bestandjes in een andere map gekopieerd. Dus die staan sowieso veilig.
Probeer het volgende eens.
Persoonlijk vind ik het veiliger om de gehele map, waar de *.dbx bestanden instaan,te kopiëren,dan weet je zeker dat je alles hebt.

Verwijder of verplaats,nadat je die kopie gemaakt hebt,alle *.dbx bestanden uit de oorspronkelijke OE map en start OE dan opnieuw op.
Nu worden autom. alle standaard mappen opnieuw aangemaakt.

Om vervolgens de berichten weer opnieuw te importeren,blader je,middels Bestand > Importeren > Berichten enz,naar de kopie map.Nu heb je ook de mogelijkheid om zelf te bepalen welke map\pen je weer wilt importeren.
Heb tijdelijk maar mijn oude outlook programma maar weer in gebruik maar daar kan ik die bestandjes niet in geimporteerd krijgen.
Begrijpelijk,want Outlook werkt met *.pst bestanden en Outlook Express met *.dbx ;)


Greetz
 
Geweldig bedankt, want ik heb eindelijk OE weer aan de praat.
Alleen het importeren lukt niet. Ik heb de dbx bestanden gekopieerd naar een andere map en wil ze importeren. Ik zie dat er inhoud aan kb in staat, maar krijg telkens de mededeling dat importeren niet kan omdat er geen berichten in die map staan of omdat er een toepassing actief is waarin de vereiste bestanden zijn geopend.
Misschien nog een ideetje.
Hoor het graag weer.
 
Ik heb de dbx bestanden gekopieerd naar een andere map
Tsja,dat is nou net wat ik niet prettig vind aan het kopiëren van losse bestanden.Als je de hele map kopieert,kun je natuurlijk ook wel een foutmelding krijgen,maar dan weet je tenminste zeker dat het niet aan een missend bestand kan liggen ;)

De vraag is dus of je alle bestanden hebt meegenomen.Staat er ook een "Folders.dbx" in de map?

Haal in ieder geval DBXtract maar even op.

http://www.oehelp.com/DBXtract/Default.aspx

Versie 5.0 is helaas niet gratis meer,maar deze nog wel :D

http://downloads.pcworld.com/pub/new/internet/e_mail/DBXtract.zip

Laat eerst nog even horen of e.e.a. nog gelukt is misschien,anders leg ik het gebruik van DBXtract nog even verder uit.

Greetz
 
Laatst bewerkt:
folders.dbx staat er tussen.
Heb volgens mij alles gekopieerd.
Maar ik kom niet op die laatste link die in je bericht staat. Dat is voor mij 'forbidden'.
Op de site zelf van www.321download.com kom ik wel. Kan ik van daaruit verder? Heb het nog niet kunnen vinden daar.
Hoor het graag weer.
 
Wat vreemd,ik kreeg nu ook "forbidden".
Als ik de link in m'n browser plak,doet hij het wel.Efin,ik heb de link inmiddels aangepast.

Het programma extract *.dbx files naar .eml bestanden.Deze zijn direct leesbaar en zijn middels "slepen" weer in de betreffende mappen terug te zetten.

Mocht er om VB6 runtime dll gevraagd worden,op die site staat er een download link naar Microsoft.

Werkwijze is als volgt;

Maak voor elke map die je terug wilt plaatsen ergens een map aan.
Extract dan de bestanden met DBXtract.
Open vervolgens Outlook Express en de betreffende map zodanig,dat je ze beiden op het bureaublad hebt.
Selecteer de *.eml bestanden en sleep ze naar de juiste map in OE.


Hopelijk werkt e.e.a. voor je.

Greetz
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan