outlook express en windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

peer

Helpmij.nl boekhouder
Lid geworden
18 jul 2002
Berichten
820
Wist niet of onderstaande hier te plaatsen of in de sectie mailprogramma's....

Heb voor dochterlief een laptop gekocht met windows 7 er op. Nu wil zij een aantal programma's en gegevens overgezet hebben van een XP-desktop. Dat Windows Easy Transfer heb ik geprobeerd, maar daar kom ik niet uit.

In eerste instantie gaat het op outlook express. Dacht dat op windows 7 te activeren, account aanmaken etc, maar kan het programma nergens vinden. Wel windows live mail geactiveerd (maakt niet zo uit wel programma gebruikt wordt.) Mijn probleem:

Hoe zet ik het adresboek en de e-mail mappen over van XP naar Win7?
 
Je kunt dat gewoon via easy transfer doen. Je moet wel op de win 7 machine beginnen.Daarna naar de xp-machine en dan weer terug. Het makkelijkste is als ze allebei aan eenzelfde netwerk hangen.Anders via een usb-stickie.
Doe dat even 'aangepast' dan zie je het vanzelf.
 
Laatst bewerkt:
daar was ik dus aan het zoeken, maar ik kon er geen touw aan vastknopen. Snap dus gewoonweg niet hoe het wekt, ook niet na zorgvuldig doorlezen. Snap totaal niet de logica achter dat easy file transfer... :confused: Hangen in hetzelfde netwerk, dat is het probleem niet.
 
Op de xp pc staat het adresboek (extensie .WAB) in de volgende map:

C:\Documents and Settings\username\Application Data\Microsoft\Address Book.
Je kunt dit bestand gewoon kopiëren naar een usb-stick.

Op de pc met Win7 start je WindowsLiveMail en klikt op 'Contactpersonen'
Dat opent in een apart venster met een menubalk.
Je klik op Bestand > Importeren en kies voor Outlook Express (WAB)
en bladert naar de USB-stick waarna je kunt importeren.

Hoe het met de mails gaat weet ik niet.
 
conceptenen andere mail

vandaag heb ik een pc gekregen met windows 7,
maar in mijn outlook die ik op een schijf heb gezet van xp,

staan een 30 tal concepten, hoe krijg ik die in windows mail??

dank je wel
 
Met veel omwegen heb ilk inmiddels de mail uit expres in live mail. Moet het nog handmatig naar de juiste mappen slepen, naar het is niet zoveel en daarom zoek ik maar neit verder en doe het dus handmatig. Daarna is het adresboek aan de beurt en ik zal de werkwijze zoals hiervoor is beschreven proberen te volgen. Meldt nog of een en ander al dan niet is gelukt.... Zal allemaal wel een kwestie van wennen zijn... Had Windows 7 tot enige dagen geleden nog nooit gezien en wist ook niet dat Windows Live Mail in Win7 de nieuwe standaard is (verbeterde outlook express)
 
Met veel omwegen heb ilk inmiddels de mail uit expres in live mail. Moet het nog handmatig naar de juiste mappen slepen, naar het is niet zoveel en daarom zoek ik maar neit verder en doe het dus handmatig. Daarna is het adresboek aan de beurt en ik zal de werkwijze zoals hiervoor is beschreven proberen te volgen. Meldt nog of een en ander al dan niet is gelukt.... Zal allemaal wel een kwestie van wennen zijn... Had Windows 7 tot enige dagen geleden nog nooit gezien en wist ook niet dat Windows Live Mail in Win7 de nieuwe standaard is (verbeterde outlook express)



hoi peer
zou jij mij uit willen leggen hoe je dat gedaan hebt,
ik sinds vanmiddag een pc met windows 7 en snap er geen toet van :)

ik zou je er erg dankbaar voor zijn
 
dat adresboek is nu ook gelukt. Wist overigens wel waar dat te vinden, maar meer een probleem in Live Mail. Het menu werd niet weergegeven en daarmee zag ik ook niet de opties importeren/exporteren... Omdat het programma nieuw voor mij is had ik ook niet meteen door om dat menu tevoorschijn te toveren door op de werkbalk te rechtsklikken etc...

Bedankt allen voor met meedenken. Ik zet de vraag op opgelost.
 
hoi peer
zou jij mij uit willen leggen hoe je dat gedaan hebt,
ik sinds vanmiddag een pc met windows 7 en snap er geen toet van :)

ik zou je er erg dankbaar voor zijn

Ik had het probleem dat ik het menu importeren niet kon vinden omdat dit niet in een werkbalk werd weergegeven. Indien dat bij jou ook het geval is: rechtsboven op het pictogram met hetmapje+pijltje klikken. Dan menubalk weergeven aanklikken. Dan onder bestand importeren kiezen etc.etc.
 
74401797.jpg


ik krijg dit te zien peer

maar ik heb outlook gekopieerd naar mijn documenten,
en wat ik dan doe is vragen om te importeren vanuit outlook mijn documenten maar het werkt niet ik krijg steeds dit menuutje,


ik denk niet dat ik er vandaag nog uitkom:-(

weet jij nog een andere tip, of iemand anders misschien hoe ik mijn mail uit outlook naar windows live mail kan krijgen???

dank je wel
 
Hoi !

Heb je het nu over Outlook of outlook express ?

Ik neem aan de laatste, want Outlook kun je ook in Win 7 gebruiken.

Ik doe dit soort operatie's elke week wel 2 of 3 keer zoals omschreven in de link uit m'n vorige post.

Als het bij jou niet lukt moet ik je ten zeerste aanraden opnieuw te beginnen en de link tot op de letter te volgen, dan kan het niet mis gaan.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Heb je het nu over Outlook of outlook express ?

Ik neem aan de laatste, want Outlook kun je ook in Win 7 gebruiken.

Ik doe dit soort operatie's elke week wel 2 of 3 keer zoals omschreven in de link uit m'n vorige post.

Als het bij jou niet lukt moet ik je ten zeerste aanraden opnieuw te beginnen en de link tot op de letter te volgen, dan kan het niet mis gaan.

Greetz,

Harry.

dag harry
ik heb het over outlook express...

het hele programma heb ik van mijn oude pc op mijn nieuwe pc gezet in mijn documenten,
van daaruit vertrek ik,

is de link er ook in het nederlands??


vriendelijke groeten,
 
Ik laat het even over aan Harrie. Hij heeft er veel meer verstand van dan ik, alhoewel het mij na veel lezen, vragen, google-en etc toch gelukt is....
 
Ik laat het even over aan Harrie. Hij heeft er veel meer verstand van dan ik, alhoewel het mij na veel lezen, vragen, google-en etc toch gelukt is....

ik ben al een hele avond aan het googelen en aan het tobben peer,

ik wordt er wanhopig van...
 
74401797.jpg


ik krijg dit te zien peer

maar ik heb outlook gekopieerd naar mijn documenten,
en wat ik dan doe is vragen om te importeren vanuit outlook mijn documenten maar het werkt niet ik krijg steeds dit menuutje,


ik denk niet dat ik er vandaag nog uitkom:-(

weet jij nog een andere tip, of iemand anders misschien hoe ik mijn mail uit outlook naar windows live mail kan krijgen???

dank je wel

Tegen dit probleem loop ik ook regelmatig. Weet ook nog niet precies wat ik verkeerd doe. Heb een en ander "opgelost" door de computer te herstarten en het dan nogmaals te proberen. Kortom, soms lukt het en dan weer niet, maar weet dus ook nog niet wat ik verkeerd doe.
 
kan iemand mij nog helpen??

of weet niemqnd meer raad op mijn probleem??
ik zou er erg mee gered zijn??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan