Outlook-Express Foutnummer: 0x800C0155

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ro'ke

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2003
Berichten
24
Ik heb in 'Outlook-Express' 3 provider-accounts en 2 hotmail accounts. De hotmails krijgen (via O.E.) alle e-mails binnen, doch op de 3 provider accounts krijg ik volgende melding, nadat volgende meldingen werden getoond 1) Bezig met ontvangen van berichten van server 2) Bezig met ontvangen van bericht 1 van ... En dan stopt alles ( zonder binnenkomende e-mails) en krijg ik per provider-account volgend bericht: "Er is mogelijk een Outlook Express-archiefbestand beschadigd. Gebruik een hulpprogramma zoals ScanDisk om beschadigde bestanden te controleren en te herstellen. Account: 'xxxxx', Server: 'pop.scarlet.be', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Foutnummer: 0x800C0155"
( Ik werk met 98 SE ) E-mails versturen is geen probleem. Ik lees voorlopig mijn binnengekomen e-mails via de webmail van mijn provider. De "archieven" bevatten wel enkele duizenden e-mails met nogal grote bijlagen ...:eek: dom ? Zou het aan te raden zijn om folders.dbx te wijzigen in folders.bak bvb ? Worden er dan bij de volgende start nieuwe postvakken in , enz .... aangemaakt.
 
De foutcode 0x800C0155 betekent dat het archiefbestand is beschadigd. (Dat wist je al.) De oorzaak is duidelijk: Outlook Express is een "oude dame" uit de tijd dat harde schijven én bijlagen niet in Gb en Mb werden gemeten. Ik vond een oplossing bij de website van de KPN en ik neem hem hier letterlijk over:

Maak in Outlook een nieuwe map aan en noem deze Tijdelijk IN
Verplaats alle berichten uit het Postvak IN naar de map Tijdelijk IN
Klik met de rechtermuisknop op Postvak IN
Klik op Eigenschappen
Selecteer de locatie waar het bestand is opgeslagen en klik op "Kopiëren"
Sluit Outlook
Open de functie Zoeken in het Startmenu en selecteer hier de optie "Zoeken naar bestanden en mappen" (heb je in 98SE zo'n Zoekfunctie?)
Typ in het vakje "Naam" het woord Postvak IN en selecteer bij "Zoeken in" de optie "Deze computer"
Klik op Zoeken
Klik met de rechtermuisknop op dit bestand en kies vervolgens voor Verwijderen
Open Outlook
De map Postvak IN is automatisch opnieuw aangemaakt. Plaats hierin de berichten uit de map Tijdelijk IN terug
Verwijder de map Tijdelijk IN

Heb je hier wat aan?
 
Een heel hartelijk "Dankjewel" Boeing 737.:thumb: Alles is nu prima. Wel een paar probs nu ivm de server van scarlet, maar dat is niet nieuw. Heb daartoe al een "boodschap" geplaatst op de nieuwsgroep van scarlet news.scarlet.be - scarlet.be.general ( De server heeft de verbinding onverwachts afgebroken. Mogelijke oorzaken zijn problemen met de server, netwerkproblemen of te lange inactiviteit. Account: 'ZusenzoScarlet', Server: 'pop.scarlet.be', Protocol: POP3, Poort: 110, Beveiligd(SSL): Nee, Socket-fout: 10054, Foutnummer: 0x800CCC0F )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan