Outlook Express gesneuveld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvdb23

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2003
Enkele weken geleden MOEST ik Windows Me volledig opnieuw installeren (verder prima Pentium IV-systeem).
Alles doet het weer, behalve Ootlook Express (versie 6). Na wat hikken komt de foutmelding 0x800ccc0f en is het einde oefening.
In de Knowledge Base slaat artikel 329916 op deze fout (in de Engelstalige KB vond ik nog wat aanvullende info). De tips leiden tot niets (dus: ook het deïnstalleren van Norton Anti4us en Zone Alarm niet). Ook de tips die op forum hier en daar en van FAQman die en diegene heb gehad niet.
Ik vind dit niet te geloven. Wie weet iets zinnigs?
Groet.

Laatst bewerkt:
Sorry hoor, maar ME op een pentium 4?!?!?!

ME is nou niet echt de heerlijkste Windows versie.

Als je de mogelijkheid heb, zet dan Windows XP Pro of home er op.

Ik zou het zelf verder niet weten.

Geplaatst door Mirandaonline
Sorry hoor, maar ME op een pentium 4?!?!?!

ME is nou niet echt de heerlijkste Windows versie.

Als je de mogelijkheid heb, zet dan Windows XP Pro of home er op.

Ik zou het zelf verder niet weten.

Hoi Miranda,

Je hebt helemaal gelijk. De oorspronkelijke Me-installatie is gedaan door de leverancier van het systeem, die XP destijds (vorig jaar) nog niet voldoende vertrouwde.
Na de crash van Me heb ik geprobeerd om XP te installeren (originele CD-Rom), maar de installatie-procedure bleef hangen in een onbenullige routine (alvast wat bestanden installeren) dus heb ik bij de uiteindelijke reanimatie van het systeem toch maar weer terug gegrepen naar Me.

Wat je zou kunnen doen is de harde schijf formateren. (je bent dan wel alle gegevens kwijt tenzij je die ergens nog op kan slaan) Na het formateren de Windows XP CD in de computer stoppen en op nieuw opstarten. Je kan nu opnieuw installeren. Als de computer niet naar de CD kijkt, dan moet je dat in de bios aanpassen zodat de computer dat wel als eerste gaat doen.

Hoi Miranda
Je hebt in principe alweer gelijk, maar.... ik heb net een bijna 90% schone herinstallatie van Me achter de rug. Alles loopt weer (zucht, heb het ding deels ook nodig voor mijn werk) behalve dan dat Outl.Express.
Wat dan ook nog prikt is dat tijdens de vorige incarnatie van het systeem alles, met dezelfde bestanddelen, wèl werkte. Dus Windows Me, Norton Anti4us en ZoneAlarm Plus.
Goed beschouwd WIL ik dus gewoon dat-ie het weer gaat doen.
Groet

Ik begrijp het, dat heeft waarschijnlijk met alle drivers te maken die je dan helemaal opnieuw bij elkaar moet gaan sprokkelen.

Ik kan je echter niet verder helpen, dus doe nog maar een nieuwe oproep.

succes

Dit topic al doorgelezen? Vooral de tips van nteusink.

Verdere vragen met dezelfde foutmelding bieden misschien een oplossing. *klik*

Geplaatst door gezina
Dit topic al doorgelezen? Vooral de tips van nteusink.

Verdere vragen met dezelfde foutmelding bieden misschien een oplossing. *klik*

Dank (zou het bijna vergeten zijn) voor de enorme bak aan mogelijke oplossingen voor mijn probleem.
Maar... hoe hoopvol de oplossingen leken, de ECHTE is er niet bij. Outl. Express BLIJFT zo dood als een pier.
Ik wordt er zeer duf van, dat webbased volgen van mijn mail en zo. Maar.... ?

Het kan ook heel goed zijn dat er een corrupt mailtje in je mailbox op de server staat waardoor ie de verbinding verbreekt en die melding geeft.

Al geprobeerd je mailbox even via webmail te legen en dan met outlook weer te proberen?

Geplaatst door DroeneZ
Het kan ook heel goed zijn dat er een corrupt mailtje in je mailbox op de server staat waardoor ie de verbinding verbreekt en die melding geeft.

Al geprobeerd je mailbox even via webmail te legen en dan met outlook weer te proberen?

Beslist een aardig idee (ik was er nooit zelf opgekomen). Het helpt helaas echter niets. Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan