Outlook express in een netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter DaanM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik heb een laptop en een gewone pc. Die hangen samen in een netwerk. Nu wil ik op de laptop kunnen mailen via outlook express via hetzelfde mailadres als waar de gewone pc gebruik van maakt.. Maar... ik wil de mail kunnen lezen maar ik wil dat de mailtjes ten allen tijden op de gewone pc binnenkomen. Kan dit uberhaupt met outlook express? en zo ja, hoe?
Op mijn werk maken we gebruik van een exchange server en microsoft outlook, maar in dit geval wil ik echt gebruik maken van OE... Ik heb gehoord dat je dan iets van een kopie op de server zou kunnen achterlaten ofzo.. ik hoop dat iemand me kan helpen...

Klopt, kopie achterlaten op de server.

Klik op outlook express. Ga naar extra, accounten. Klik het account aan en ga naar eigenschappen. Klik dan op tabblad "geavanceerd".

Hier kun je aanvinken dat het bericht op de server moet blijven staan.

Dit moet je op beide pc's instellen.

maar als je dat op beide pc's instelt, blijft de mail daar dan achter??? je kan het niet op 1 pc instellen zodat die het kopie achterlaat, en op de andere niet zodat daar de mail daadwerkelijk binnenkomt???

of moet je dan die 2e optie gebruiken??? het verwijderen als de map verwijderde items leeggemaakt aanvinken?? zodat je op de hoofdpc de mail ook daadwerkelijk kan beheren door het weg te gooien??

Wij willen de mail (familymail) op beide pc's binnen krijgen en hebben dus allebei aangevinkt dat er een kopie op de server moet blijven staan. Anders krijgt de andere persoon die mail niet meer binnen omdat de eerste de mail al heeft geopend.

De kopie blijft dus op de SERVER. Op alle pc's komt gewoon de mail binnen. Je merkt niets van KOPIE of zo.

De mail komt dus daadwerkelijk op beide pc's binnen.

Op die manier loopt je mailbox bij de provider wel erg snel vol, of draaien jullie een eigen mailserver?

Snel vol? Ik doe het al jaren zo, maar ik bewaar ook niet alles natuurlijk.

Je hebt ook de optie : van server verwijderen na .... dagen.

Ik neem aan dat als de mail op de pc binnen is, dat ze daarna van de server af mogen na een paar dagen? Als je geen kopie achterlaat, dan staat er tenslotte ook niets op de server.

ik ben een beetje aan het experimenteren geslagen.. t werkt inderdaad perfecto!
tanks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan