Outlook Express instellingen veranderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrBeanstra

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2001
Vroeger draaide ik altijd WIN98SE en gebruikte daarbij als mailprogramma altijd zonder problemen Outlook Express 5.

Sinds kort heb ik WIN2000 en daarbij gebruik ik ook weer het meegeleverde Outlook Express 5 (zelfde versie dus als in WIN98). Het probleem is echter dat Outlook Express nu regelmatig de account instellingen veranderd. Ik ben er nog niet achter wanneer dit gebeurd, maar ik moet ze regelmatig weer aanpassen.

Bij mijn account instellingen (alle 3 mailaccounts) veranderd windows de regel "Inkomende email (POP3)" van bijvoorbeeld "pop.lycos.nl" naar "localhost"
Wat hier stond zet windows achter de "accountnaam" (van bijv. "mijnaccountnaam" naar "mijnaccountnaam/pop.lycos.nl") Zie ook de bijlage.

Komt iemand dit probleem bekend voor en is er een oplossing/patch voor bekend? Alvast bedankt!

Bijlagen

• instellingen.gif
    instellingen.gif
    8,8 KB · Weergaven: 68
Voor deze server is verificatie vereist moet bij mijn weten in ieder geval niet aangevinkt staan,staat bij jou wel aangevinkt.

bij mij doet hij dat ook maar ik heb daar geen hinder van mijn mail blijft als vanouds binnenkomen deze localhost heeft met het besturingssysteem te maken en heeeft betrekking op het aanmaken van een eventueel netwerk (intern)vandaar localhost.ps ik heb dit op een alleenstaande comp.

Voor mijn andere accounts staat de verificatie niet aangevinkt, maar moet voor deze lycos account wel.

Met ophalen van mail heb ik inderdaad geen problemen als de instellingen zijn veranderd. Maar het versturen van mail wil dan niet meer, dus moet ik 't alsnog weer aanpassen....

de localhost komt toch alleen bij uw inkomende mail en laat toch de instelling voor uitgaande mail met rust.

Ik heb dat voorheen ook wel eens gehad, dat ie de pop3 naar localhost veranderde, en bij mij kwam dat op de een of andere manier door mijn Norton antivirus scanner... misschien bij jou ook wel.

MrBeanstra,

Zou het kunnen dat jouw pc aan een server is aangesloten op het netwerk die de account elke keer veranderd ? Of dat je windows 2000 elke keer standaard instelligen, dat in dit geval local host is, terug zet zodra je even contact hebt met de server op het netwerk?

Mijn computer is niet aangesloten op een netwerk (staat gewoon bij me thuis op m'n slaapkamer :rolleyes:) dus daar kan 't niet aan liggen.

Ik heb wel een virusscanner (PC-Cillin 2002), dus misschien dat 't inderdaad daar aan ligt...

Dus als ik het goed begrijp moet ik de instellingen niet aanpassen, omdat PC Cillin deze instellingen gebruikt om inkomende mail op virussen te controleren?

Bedankt voor de uitleg!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan