Outlook express, kan geen mail meer verzenden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jopie1982

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2009
Berichten
4
Ik heb in de andere vragen gezocht, en daar kwam ik wel wat soort gelijks tegen, maar helaas kan ik er niet uitkomen, dus ik probeer het hier nogmaals.

Ik gebruik al jaren Outlook Express om mail te ontvangen en te verzenden.
Nu kan ik sinds drie dagen ineens niet meer verzenden, ontvangen doet hij nog wel gewoon.
Ik krijg onderstaande melding:

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is xxxxxx@chello.nl. Onderwerp '', Account: 'www.chello.nl', Server: 'mail.chello.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.1.1 <xxxxxx@chello.nl> recipient rejected hier.stond.een.ip-nummer is in RBL', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

De xxxx heb ik er even bewust neer gezet, maar die e-mailadressen klopen wel.

Wie o wie zou mij aub verder willen helpen met dit grote probleem?

Ik hoor heel graag van jullie!!!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
die codes zeggen me niets, maar.... gaat het over één persoon die je niet meer kan mailen, of kan je niemand meer mailen?
Als het één specifiek persoon is... zou het toevallig kunnen dat het bericht dat je stuurt te groot is voor de mailbox van de geadresseerde, danwel dat de mailbox van de geadresseerde vol zit?
 
Nee het probleem is dat ik helemaal niemand meer kan mailen, maakt niet uit of het nou hotmail, hetnet, chello, enz. is helemaal niemand krijgt mijn mail meer.
Via de website van chello zelf kan ik wél mailen.
Maar via Outlook Express helemaal niets.

Ik hoop dat iemand me kan helpen.
 
Ip-nummer ook maar even uit het bericht verwijderen.

Reactie van server: '550 5.1.1 <xxxxxx@chello.nl> recipient rejected hier.stond.een.ip-nummer is in RBL', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

RBL Listing betekend dat de Recipient (ontvanger) geblocked is voor email.
Normaal is dat bij de betreffende persoon alleen uitgaande mail.
In dit geval een zwaarder delict: ook inkomende mail geblocked.
Oorzaak is meestal trojans, virussen en spyware op diens pc.
De betreffende ontvanger kun je alleen per telefoon of post-duif bereiken ;)
 
Laatst bewerkt:
Mmmm ik ben niet meer zo van de postduiven helaas. En tot op heden dus ook nog steeds geen mogelijkheid om e-mails te verzenden.
Ik heb contact gehad met de provider waarvia ik internet heb, heb contact gehad met Microsoft, contact gehad met de computerboeren en er is dus gewoon niemand die mij kan helpen. Ik word echt van het kastje naar de muur gestuurd.
Zelf als virusscan laten lopen en daar komen ook geen rare dingen uit.
Ik weet het ECHT niet meer.......wie wel?
 
Je provider moet echt kunnen vertellen of je op de rbl listing staat, en waarom.

Computer Idee zei:
De FAQman: De afkorting 'RBL' staat voor 'Realtime Blackhole List'. Als u dit te zien krijgt, dan staat de mailclient of de mailserver die u gebruikt op een Realtime Blackhole List. Dit betekent dat de mailclient of de mailserver wordt gebruikt door mensen (u misschien?) die spam verspreiden. Hierbij is het best mogelijk dat die spam wordt verspreid zonder dat de verzenders van de E-mailberichten daar erg in hebben; er is dan een virus actief. Voordat u uw probleem kunt oplossen, zult u moeten ontdekken wie verantwoordelijk is voor de spam. Daar kunt u achter komen als u zich verdiept in de inhoud van een teruggeketst E-mailbericht. Bent u het? Dan zult u eerst uw PC's moeten ontsmetten om daarna contact op te nemen met de Internet Service Provider die de door u gebruikte SMTP-server beheert. U zult de beheerder van de SMTP-server namelijk moeten overtuigen van het feit dat u niet langer spam verspreidt.

Kijk even op deze page (klik) en volg de "Lookup Tool".
Dan zul je zien of- en waarom- je geblocked bent, en wat te doen.
Maar geloof me, je provider weet waarom.

Komt er op neer, dat je zelf 100% virus, spyware en trojan vrij moet zijn, en dan je provider overtuigen wat er was gebeurd, en hoe je nu schoon bent geworden.
Daarna zullen ze je van de lijst afhalen en kun je na ongeveer 2 werkdagen weer mailen.
(ja, ik heb dat al eens meegemaakt)
 
Laatst bewerkt:
Er zijn 2 mogelijkheden.
je staat of op de lokale blacklist van UPC of je staat op de blacklist van spamcop
www.spamcop.com
Als je op de blacklist van UPC staat, dan kan UPC je eraf halen. Als je op de blacklist van spamcop staat, dan kan UPC er niets aan doen. Zij hebben geen invloed op die blacklist.
Om van de blacklist van spamcop af te komen zal er vanaf jouw IP-adres 24 uur lang geen overmatig e-mailverkeer verzonden moeten worden en er zullen geen klachten meer moeten komen over jouw IP-adres.
Is het zo dat dat 24 uur lang niet gebeurt is, dan wordt je er automatisch vanaf gehaald.

Sta je op de blacklist van UPC, dan kan je contact opnemen met UPC. Het beste is dat je dat doet via het e-mailadres: abuse@chello.nl of abuse@upc.nl

Wat te adviseren is, is dat je contact opneemt met UPC vanaf je chello/upcmail mailaccount.
Je kan nog wel e-mail versturen via de webmail van UPC, deze is te vinden op www.upcmail.nl

Indien je je chello account gebruikt, dan kan je daar inloggen met je het eerste gedeelte van je e-mailadres (Indien je e-mailadres j.visser@chello.nl is, is j.visser je gebruikersnaam) en je wachtwoord
Maak je gebruik van je upcmail account, dan zal je in moeten loggen met je volledige e-mailadres en je wachtwoord.(dat wordt dan j.visser@upcmail.nl )
 
Laatst bewerkt:
Super bedankt voor je reactie. Ik heb direct een e-mail verzonden naar UPC over die blacklist, hopelijk krijg ik snel een antwoord.
Spam verzenden doe ik absoluut niet. Zelf heb ik al een virusscanner er overheen gegooid en ook daar komen absoluut geen vreemde dingen uit.

En tot op heden heb ik nog steeds die vervelende melding en kan ik nog steeds niet beginnen met mijn e-mail. (Alleen via de website dan).

Hopelijk helpt je tip.
Ik laat het in elk geval zeker weten als ik een reactie heb.
 
is het opgelost?

Hoi hoi

Sinds vandaag heb ik het zelfde probleem. Ik neem aan dat het bij jou wel opgelost zal zijn. Dus vertel vertel maak me blij, want ik wordt er helemaal gek van.:evil:
groetjes
Sandra :)
 
Prima, maar dan mag je je eigen vraag gaan starten.
Dit topic is van januari 2009.
Nu gesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan